Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Szerda.

2013.05.29. 20:47 :: A Tengerész

No villany forgatja a horgonycsörlőt. Erről van szó.'13.máj.29. 007.jpgA betáp a gépházban.
'13.máj.29. 005.jpgA helyi működtetés.'13.máj.29. 006.jpg'13.máj.29. 008.jpgA szovjet harckocsiból származó áramvédő kapcsolók.'13.máj.29. 009.jpg

Itt kérem minden fel van használva. A régi porszívó csövében mennek a vastag vezetékek és "elkoptak" a rövid ilyenolyan salaugdarabok is amiket már régóta rakosgatok ide-oda, örökké kacérkodva a kidobásukkal.'13.máj.29. 012.jpg'13.máj.29. 011_1.jpg'13.máj.29. 010.jpgA kormányállásból ezzel a kapcsolóval lehet felhúzni, leengedni.'13.máj.29. 015.jpgÉs aki mindenütt ott van, az "árnyékom".'13.máj.29. 013.jpg

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr875332728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spray 2013.05.30. 00:37:35

Hu de kafa nekem sajna kenyérgöz gratula Pali

Jonathan 2013.05.30. 13:51:58

Kedves Tengeresz! Villanyipari berkekben jaratlan vagyok, csak azt tanultam meg, hogy az aram alatt levö drot ugyanugy nez ki, mint amelyikben nincs aram, csak egeszen mas a fogasa. Ezert erdeklödnek, hogy az a vasalo mi celt szolgal? Utoljara Kirk kapitany ürhajojaban lattam ilyet, ott a fenysugarhajtomü kapcsoloja volt! :) Gondolom itt mas celt szogal...

Műszaki 2013.05.30. 16:03:23

Jonathan,

Azzal az eszközzel lehet a biztosító betétet kivenni a foglalatból illetve betenni oda. Ránézésre ez sem mai darab.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.05.30. 22:34:23

@Jonathan: Pontosan ahogy Műszaki mondja. Antik darab, a szemétben találtam, amúgy egész luxus dolog, korábban mindig szigetelt nyelű kombinált fogóval rángattam ki, nyomkodtam be a késes olvadóbetéteket 400 V-on is, itt kisebb a veszély, csak 12 V a feszültség, de így fogantyúval kényelmesebb és miután csak egy darab van a hajón ilyen, rajta is hagyom, mert amúgy leszedhető-felrakható. Úgy tizenvalahány éve egyszer a balatoni telken nyaralt a fiam egész osztálya, tele volt a hűtő kajával amikor a szomszéd utcában a markoló hozzáért a légvezetékhez és pont az a fázis ugrott ki amire mi is kötve voltunk. Szombat, amire kijön az áramszolgáltató az legalább hétfő, addigra minden kaja megromlik, meg a házban sincs sehol világítás, szóval vészhelyzet. Megindultam egy próbalámpával, meg egy 13-as csőkulccsal és nyitogattam a szekrényeket, végül ott álltam az oszloptrafó alatt, ahol a szekunder szekrényt a szokásos Elműs hengerlakat zárta. Na ahhoz csináltam egy kulcsot rézcsőből, kikerestem melyik betét durrant el, kiszedtem, szétszedtem, újságpapírra kiszórtam a kvarchomokot belőle ( ez az ívoltó amikor megolvad zárlatkor), megsaccoltam milyen vastag dróttal kell megpatkolni, pótoltam vele az olvadószálat, homok vissza, betét vissza, tán még azóta is így működik.
Ja még annyit a "más a fogása"-ról, hogy legrosszabb a "fogása" az egyenáramnak, a váltóáram "felvillanyoz", de az egyentől valahogy kiütődik az ember, szóval határozott különbséget éreztem a kettő közt, bár csak 230 V AC illetve 220 V DC volt ami megrázott életemben, ennél nagyobbat nem próbáltam, persze ezt se készakarva és egyiket se ajánlom senkinek.

halaloszto 2013.05.31. 11:12:43

@A Tengerész: plusz elvileg az a szeles alja segit amikor jo bazi nagy ivet dob mert zarlatra akarja a manusz betenni az uj betetet.

Vajk

teddybear01 2013.05.31. 21:56:00

@A Tengerész: A DC(egyenáram) Azért rosszabb, mert kémiai hatása is van. Kicsapódnak pl. a fehérjék, elbillen az ion-egyensúly vérben, stb.
A váltóáramnál ez nincs, csak az idegekre hat, illetve még hőhatása is van. De ezek az egyenáramnál is fellépnek.

A komoly veszély akkor van, ha túl sok áram megy keresztül a szíven, mert az megzavarja a szinuszcsomó működését, ami vezérli a szívet.

silvermoon 2013.05.31. 23:12:05

kesz horror ez a "villamossag. En ugy irtozom tole mint az ordog a tomjenfust-tol. Meg is raz azonnal ahogy teheti. Megragadva az alkalmat, nehany honapra bucsuzom e blog "nyajas olvasoitol" holnap hajnalban felszedem a horgonyt. Kb 3 het mulva jamaikabam lesz Net-em (ha lessz) utanna mar hosssszu szunet. A Kuna indianoknal (san blas islands) nem hogy internet de aram es ivoviz sincsen.(forras vagy esoviz). Kivanok Nektek minden jot az elkov honapokra. Vilmosnak pedig kulon szep nyugdijjas hajokazast. Ennyi munka utan igazan megerdemli. Szep napsuteses nyarat Nektek !!

Sün77 2013.06.01. 06:52:41

Jó utat Silvermoon! Utólagos naplódat is szívesen olvassuk majd.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.06.01. 07:59:49

@silvermoon: Hát akkor már úton vagy, ezt alighanem akkor majd csak a megérkezés után olvasod, szóval nem kívánok jó utat, hanem szerencsés továbbiakat és persze "kéz és lábtörést"! Majd mesélj mi volt!

harpi4 2013.06.01. 12:41:18

@silvermoon: Érezd jól magad. Nem mondom kissé irigyellek, de nem rosszindulatúan. Gyermekkoromban mindig is szerettem volna körülnézni a Karib-tengeren. Tedd meg helyettem!!!!

Gáz Géza 2013.06.01. 13:45:44

@silvermoon: Szép időt -Jó szelet!!:) + A Karib tenger összes finomságát kívánom Neked Bandi.:)

G.Zs · http://www.dunaihajout.eu 2013.06.02. 06:06:32

Szia Tengerész!

Eljött az idő végre már a Dunán vagyok én is :)

www.dunaihajout.eu/?p=379

silvermoon 2013.06.14. 00:04:44

Koszonom mindenkinek a sok jokivansagot Rank fer. Most eppen 3. napja allaunk Fort Piers-ben varva egy uj propelerre. Agyamra megy a lassusag itt mindenki nagyon raer. Sajnos nincs net em a hajon igy csak roviden tudok irni. Jamaikabol kuldok kimeritobb utleirest. Addig is minden jot e blog lakoinak.
süti beállítások módosítása