Helyén az axiométer. Azt hiszem elég trükkös megoldást találtam ki. A kormánykerék végén lévő zárt anya hengeres palástjára van felszerelve az egész úgy, hogy el tudjon forogni. Hogy a pozícióját megtartsa miközben a tengely forog a kormányzásnak megfelelően, ólomsúly függ le róla. Ahogy a kormánykerék tengelye forog, az anya hegyébe, tengelybe fúrt csavar tart egy 10mm átmérőjű spulnicskát arra tekeredik 5 menet damil ami egy skála előtt vonszol egy mutatót, ami a kormánylapot szimbolizálja. A villás "U" alakú lemezzel állítható be a damil feszessége.
Kormány 25 fok jobbra
és 35 fok balra. A mutató még azt is jelzi, hogy ez balanszkormány.
Megvan a fekete "gömb" is, polifoamból, ahogy már mondtam.
Viszont nagy marhaságot csináltam. nem szabadott volna a kiscicákat ilyen hirtelen és egyszerre kettőt elválasztani az anyjuktól. A kisebbik baj, hogy szegény állat egész éjjel ki-be járt és jajgatva kereste a kicsinyeit. A nagy baj az, hogy már tegnap estére körte nagyságúra duzzadtak a tejtől az emlői, belázasodott nem evett és szemmel láthatóan szenvedett. Én naiv azt gondoltam, hogy felhívom a két utoljára megajándékozottat és kölcsönkérem még egy hétre, 10 napra valamelyik kölyköt, hogy fokozatosan apadjon el a tejtermelés, felajánlva, hogy hozom-viszem a kicsit, szóval nem okozok problémát, de bár együttérző, de kitérő válaszokat kaptam. Nagyjából azt, hogy a kicsi már megszokta az új helyét, ne bolygassuk...majd még beszéljünk róla... megkérdezem a férjemet... ilyenek. Az, hogy az anyjuk lehet, hogy belepusztul... hát az az én problémám. Tegnap este és ma egész délelőtt borogattuk szegény állat hasaalját, amit békés belenyugvással tűrt, de igazából az látszott, hogy ez nem fog segíteni, a beszorult tej felszívódni aligha fog, begyullad, lehet, hogy operálni kell az állatot, belenyomorodik, el is pusztulhat. Ráadásul nekem békésen tűrnöm kellet J szemrehányásait, ugye " Mert ha te nem adod oda egyszerre... Nem szabadott volna ilyen korán...Mert én mondtam neked, de te..." ami mind igaz, de semmit nem segít a bajon. Ezen gyötrődtem, aztán elgondolkoztam, hogy is működik a fejőgép, meg annakidején amikor gyermekeimet szoptatta a feleségem miket is csináltunk. Előszedtem egy méteres átlátszó 12-es benzincsövet, a végét kívülről sikítóval, belülről fúrógépbe fogott csiszolóval elvékonyítottam, hogy puhább legyen, rácuppantottam a macska csecsére és elkezdtem szívogatni. Nem nagy meggyőződéssel kezdtem neki, de csodák csodájára megindult a tej. Az állat azonnal megnyugodott és az egész művelet alatt békésen aludt J ölében, pontosan úgy ahogy a kicsinyei amikor szopták. Vérszemet kaptam és összehoztam a szerkezetet a porszívóval, de egyből elugrott a macska, a géphangot a levegő sivítást nem volt hajlandó eltűrni, pedig azt is kitaláltam, hogy fogom szakaszosan szívni egy luk befogásával-elengedésével a csövön. Marad a tüdővel való munka... aki hülye szívjon! Viszont Kormi megnyugodott, jó étvággyal eszik, már csak az a kérdés mikor fog engem "elválasztani".
A nap folyamán többször beszéltem telefonon Dáviddal, tegnap hajnalban indultak a St Jonnnal lefelé, zsilipet nem voltak hajlandók nekik külön nyitni, ezért csak a 15 órai zsilippel tudtak Tassnál kijutni a Nagydunára, Pakson éjszakáztak és valamikor reggel tudtak egy rakás pénz lefizetése után bezsilipelni a Sióba. Mintegy mellékesen, se Tassnál, se a Siótorkolatnál nincs rendes várakozóhely, fuss ki a partra, dögölj meg, minden a te problémád, mi elvagyunk itt, fizess és takarodj! Különösen az után, hogy ezzel a hajóval két éve lejöttek Szajnán, Rajnán, Dunán, száz zsilipen át http://www.stjohn.hu/stjohn/folyami_csapat.html, ahol úgy viselkedtek a zsilipkezelők ahogy szolgáltatóknak illik és a zsilipek is megfelelőek voltak, elég éles a kontraszt. Amúgy a Sió az csodálatos, csak tele van bedőlt fával, a medret senki nem tartja karban, a fatolvaj cigányok viszont már pár napja bántottak egy hajót, mert zavarta a tevékenységüket. Szóval EZ Magyarország. Emlékszem amikor a Kopár Pista ( a földkerülő Kopár papája) nyugdíjba ment a Siófoki Mahart éléről elindított egy mozgalmat, hogy legyen a Sión 3-4 zsilip amivel a folyót állandóan hajózhatóvá lehetne tenni, felvirágoztatva a környék viziturizmusát, de akár Duna-Balaton viszonylatban is komoly idegenforgalmat generálna a terv, kihasználva a csodás természeti adottságokat, de vén hülyék álmodozásának ítélték a döntéshozók és maradt a nagy semmi, szarlén kívül más nem nagyon hömpölyög a Sió medrében, igazi víz 10 év óta most van benne először. Meg vagyunk áldva tehetségtelen kormányokkal, a sunyitolvaj szoclibeket, felváltották a pofátlanrabló fidesznyikek, egyhelyben topog, vagy inkább hanyatlik a nemzet, azokat az adottságainkat se tudjuk kihasználni amik lennének, laborcbotrány, trafikbotrány, kicsinyes küzdelem a koncért, az emberek egymást b@sztatják, ki fasisztázik, ki kunbélázik, ki zsidózik, ki cigányozik miközben mint a nyitott tenyérből a víz folyik el a nemzet testéből az erő.