Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • solidarity1: Ezt írd be a keresőbe: site:amapola.blog.hu korcsolyázás (2024.12.23. 18:24) Hétfő.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: :) Hajón jelenleg csak alszom, mégcsak nem is fűtök, meg minden ami kell hozzá.... (2024.12.23. 07:46) Vasárnap.
  • A Tengerész: @solidarity1: Köszi! Azóta eltűnt a hajó és a világ proletárjainak se sikerült egybesülni a vörös ... (2024.12.18. 12:23) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Sunny Days: Nem tudtam pontosan hogy néz ki, csak úgy nagyjából kitaláltam. De hát ugye Google a ... (2024.12.12. 08:34) Szerda.
  • starace: @A Tengerész: Köszönöm a választ, örülök már előre a folytatásnak! (2024.12.10. 17:23) Csütörtök.

Linkblog

Szombat.

2013.05.11. 20:26 :: A Tengerész

Helyén az axiométer. Azt hiszem elég trükkös megoldást találtam ki. A kormánykerék végén lévő zárt anya hengeres palástjára van felszerelve az egész úgy, hogy el tudjon forogni. Hogy a pozícióját megtartsa miközben a tengely forog a kormányzásnak megfelelően, ólomsúly függ le róla. Ahogy a kormánykerék tengelye forog, az anya hegyébe, tengelybe fúrt csavar tart egy 10mm átmérőjű spulnicskát arra tekeredik 5 menet damil ami egy skála előtt vonszol egy mutatót, ami a kormánylapot szimbolizálja. A villás "U" alakú lemezzel állítható be a damil feszessége.'13. máj .11. 004.jpg

'13. máj .11. 006.jpg

 Kormány 25 fok jobbra'13. máj .11. 008.jpg

és 35 fok balra. A mutató még azt is jelzi, hogy ez balanszkormány.'13. máj .11. 009.jpg

Megvan a fekete "gömb" is, polifoamból, ahogy már mondtam.'13. máj .11. 016.jpg

Viszont nagy marhaságot csináltam. nem szabadott volna a kiscicákat ilyen hirtelen és egyszerre kettőt elválasztani az anyjuktól. A kisebbik baj, hogy szegény állat egész éjjel ki-be járt és jajgatva kereste a kicsinyeit. A nagy baj az, hogy már tegnap estére körte nagyságúra duzzadtak a tejtől az emlői, belázasodott nem evett és szemmel láthatóan szenvedett.'13. máj .11. 003.jpg Én naiv azt gondoltam, hogy felhívom a két utoljára megajándékozottat és kölcsönkérem még egy hétre, 10 napra valamelyik kölyköt, hogy fokozatosan apadjon el a tejtermelés, felajánlva, hogy hozom-viszem a kicsit, szóval nem okozok problémát, de bár együttérző, de  kitérő válaszokat kaptam. Nagyjából azt, hogy a kicsi már megszokta az új helyét, ne bolygassuk...majd még beszéljünk róla... megkérdezem a férjemet... ilyenek. Az, hogy az anyjuk lehet, hogy belepusztul... hát az az én problémám. Tegnap este és ma  egész délelőtt borogattuk szegény állat hasaalját, '13. máj .11. 011.jpg'13. máj .11. 014.jpgamit békés belenyugvással tűrt, de igazából az látszott, hogy ez nem fog segíteni, a beszorult tej felszívódni aligha fog, begyullad, lehet, hogy operálni kell az állatot, belenyomorodik, el is pusztulhat. Ráadásul nekem békésen tűrnöm kellet J szemrehányásait, ugye " Mert ha te nem adod oda egyszerre... Nem szabadott volna ilyen korán...Mert én mondtam neked, de te..." ami mind igaz, de semmit nem segít a bajon. Ezen gyötrődtem, aztán elgondolkoztam, hogy is működik a fejőgép, meg annakidején amikor gyermekeimet szoptatta a feleségem miket is csináltunk. Előszedtem egy méteres átlátszó 12-es benzincsövet, a végét kívülről sikítóval, belülről fúrógépbe fogott csiszolóval elvékonyítottam, hogy puhább legyen, rácuppantottam a macska csecsére és elkezdtem  szívogatni. Nem nagy meggyőződéssel kezdtem neki, de csodák csodájára megindult a tej. Az állat azonnal megnyugodott és az egész művelet alatt békésen aludt J ölében, pontosan úgy ahogy a kicsinyei amikor szopták. Vérszemet kaptam és összehoztam a szerkezetet a porszívóval, de egyből elugrott a macska, a géphangot a levegő sivítást nem volt hajlandó eltűrni, pedig azt is kitaláltam, hogy fogom szakaszosan szívni egy luk befogásával-elengedésével a csövön. Marad a tüdővel való munka... aki hülye szívjon! Viszont Kormi megnyugodott, jó étvággyal eszik, már csak az a kérdés mikor fog engem "elválasztani".

A nap folyamán többször beszéltem telefonon Dáviddal, tegnap hajnalban indultak a St Jonnnal lefelé, zsilipet nem voltak hajlandók nekik külön nyitni, ezért csak a 15 órai zsilippel tudtak Tassnál kijutni a Nagydunára, Pakson éjszakáztak és valamikor reggel tudtak egy rakás pénz lefizetése után bezsilipelni a Sióba. Mintegy mellékesen, se Tassnál, se a Siótorkolatnál nincs rendes várakozóhely, fuss ki a partra, dögölj meg, minden a te problémád, mi elvagyunk itt, fizess és takarodj! Különösen az után, hogy ezzel a hajóval két éve lejöttek Szajnán,  Rajnán, Dunán, száz zsilipen át http://www.stjohn.hu/stjohn/folyami_csapat.html, ahol úgy viselkedtek a zsilipkezelők ahogy szolgáltatóknak illik és a zsilipek is megfelelőek voltak, elég éles a kontraszt. Amúgy a Sió az csodálatos, csak tele van bedőlt fával, a medret senki nem tartja karban, a fatolvaj cigányok viszont már pár napja bántottak egy hajót, mert zavarta a tevékenységüket. Szóval EZ Magyarország. Emlékszem amikor a Kopár Pista ( a földkerülő Kopár papája) nyugdíjba ment a Siófoki Mahart éléről elindított egy mozgalmat, hogy legyen a Sión 3-4 zsilip amivel a folyót állandóan hajózhatóvá lehetne tenni, felvirágoztatva a környék viziturizmusát, de akár  Duna-Balaton viszonylatban is komoly idegenforgalmat generálna a terv, kihasználva a csodás természeti adottságokat, de vén hülyék álmodozásának ítélték a döntéshozók és maradt a nagy semmi, szarlén kívül más nem nagyon hömpölyög a Sió medrében, igazi víz 10 év óta most van benne először. Meg vagyunk áldva tehetségtelen kormányokkal, a sunyitolvaj szoclibeket, felváltották a pofátlanrabló fidesznyikek, egyhelyben topog, vagy inkább hanyatlik a nemzet, azokat az adottságainkat se tudjuk kihasználni amik lennének, laborcbotrány, trafikbotrány, kicsinyes küzdelem a koncért, az emberek egymást b@sztatják, ki fasisztázik, ki kunbélázik, ki zsidózik, ki cigányozik miközben mint a nyitott tenyérből a víz folyik el a nemzet testéből az erő.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr735295580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jonathan 2013.05.11. 21:46:52

Korminak jobbulast kivanok, es biztosan tudom, hogy jobb 'potpapaja' nem lehetne nalad! :) Az axiometert pedig tessek szabadalmaztatni ebben a formajaban, mert SZUPER!!!

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2013.05.12. 00:43:37

Kreativitásod láttán fellélegzem, hogy nem te vagy a gazdasági miniszter :)

harpi4 2013.05.12. 11:29:35

TENGERÉSZ!!! Mint örökös kételkedő, megkérdezném azt, hogy nem lesz-e útban egy ide-oda libegő madzag, súllyal a végén, kormányzás közben. Főleg, ha egy kissé a hajó is billeg, ami ugye megeshet nem csak a tengeren, hanem még a folyón is. (Amúgy a volt tengerész lelkem mind a mai napig borzad az ilyen szabadon himbálózó, csapkodó holmiktól, pedig már jó ideje "kifutottam" a partra.) Nem tudod esetleg másként megoldani? Miért kell pl. az axiométernek állandóan vízszintesen lennie? Semmi jelentősége. Egyedül a tájoló volt az aminek kellett a vízszintes helyzet,de ha visszaemlékezel pl. a norvég típusok (pörgettyűs) kormánytájolójára az sem állt vízszentben, csak a híd két oldalán lévő leánytájolók, a helyzetpontok készítéséhez.

harpi4 2013.05.12. 12:11:29

BOCSI! Már megint én. Most értettem meg jobban, hogy nem a vízszintesség a lényeg, hanem az, hogy az egész ne forogjon el a kerék tekerésekor. A madzag azért még mindig csípi a szemem, na de az már nem tartozik az én hatáskörömbe, hogy bírálgassam. Ha beválik jó lesz, ha meg esetleg akadályozni fog, akkor úgy is kitalálsz valami más megoldást. Mindenesetre, minél előbbi indulást kívánok a belföldi hajókázásra, ráadásul most elég jó a vízállás is. Különben nem is tudtam, hogy zsilipelésért fizetni kell. Régebben nem kellett, mert azt az egész Európában bevett szokást alkalmazták, hogy ha valaki akadályt, pl. duzzasztógátat, épít egy vízfolyásra, és ezzel elzárja a hajók mozgását, annak kell INGYEN gondoskodnia a forgalom biztosításáról. Vagy ebben a tekintetben is inkább a Kelethez közeledünk Európától elrugaszkodva?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.05.12. 21:39:50

@harpi4: Teljesen igazad van. A kettes variáció lesz, nem ólomsúly, hanem egy, a padlóhoz kikötött gumikötél ( vagy madzag rugóval) fogja a műszert állandó pozícióban tartani. A zsilipelésért való fizetés engem is meglepett, itt a Dunán nem kell se a Kvassayn, se a tassin, de úgy tűnik a Siótorkolat valamiért kivétel (unortodoxia?), valami nyolcezetsokszázat kértek a Dávidéktól, miközben kikötni nincs hova, a te dolgod hogy viszed ki a pénzt a partra, ahol elvárják, hogy a markukba tedd.

Kis ember 2013.05.13. 17:26:43

Egy szó jutott erről a Kormi-mentésről az eszembe: emberség.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.05.13. 19:24:52

@Kis ember: A befogadásprojekt folytatódik, holnap viszem ivartalanítani, ma még szemérmetlenül szeretkeznek a Bélával, a gumicsónakos Feri kandúrjával, minden telepi szaporulat apjával, de ennek holnaptól vége. Jóbarátom Argay Gyuri az állatorvos, régi vitorlázó, vagy 25 éve nem találkoztunk, egy hét múlva meg is látogat minket, megnézi Amapolát, egyúttal kiszedi a varratokat, lehet rábeszélem miskárolja ki a Bélát és akkor elüldögélhetnek a Kormival egymás mellett emlékezve a régi szép időkre.
süti beállítások módosítása