Azért csendesedtem el ennyire, mert a selejtezés rendrakás (egyelőre egyre nagyobb a rendetlenség) nem egy napló szempontjából látványos dolog, de muszáj vele foglalkozni. Másik, hogy beindítottam az új horgony programot. Kint voltam a gyárban ahol CNC vezérlésű plazma és autogénvágóval minden alkatrészt kivágnak olyan pontosan, hogy nem kell az éleket utánköszörülni Ha ugyanezt kézzel csinálnám itt a műhelyben, a 20mm vastag lemez éle amire sima lenne elfogyna a maradék erőm is. Azt hiszem elég jól eltaláltam a mérteket, az eredeti horgony ami a neten mintául szolgált (erről korábban már írtam), 33 kg, a végleges méretekkel a rajzaim alapján kiszámolva az enyém 32,8 kg, de nincs benne a varratok súlya, szóval nagyon ott lesz ahol a gyári, talán egy kilóval lesz nehezebb.Ma itt volt a Sün plusz három ikerfia, ha visszaemlékszik valaki a parti partyra, akkor még pólyások voltak, na mostanra rendes "macskanyuvasztó" kiskrapcsákok lettek belőlük, nyugodtan megosztozhattak volna a három kiscicán, de nem, mindegyik azt az egyet akarta simogatni, amelyiket épp az anyja szoptatta. Jók lettek a parafinos anyaggal telített blokkok, elvitte az összeset, úgy döntöttünk, hogy semmilyen bevonat nem kell rájuk, így időjárásállók ahogy vannak. Remélem nem járok vele úgy mint a Kemikál lazúrral, amit a kültéri farészekre kentem és azt írta a gyári leírás, hogy 10 év az élettartama, kettőt se bírt ki, pereg lefelé a fáról, tegnap kirobogóztam Szigetszentmiklósra a Milesihez, most az ő vékonylazúrjukat fogom kipróbálni, hátha nagyobb szerencsém lesz vele, bár alighanem ilyen körülmények közt, tehát napfény, közvetlen csapadékkitettség, párás környezet 2 év a maximum amit kibírnak ezek az anyagok. Sorbaszedtem azokat a munkákat amik ahhoz szükségesek, hogy ki tudjunk hajózni nyárra a Nagydunára kicsit hosszabb motoros utakra, ezek a következők: 1. 33 kilós új főhorgony megy a 10-es láncra, a 20 kilós Bruce lesz a második horgony, 10-es láncelőtéttel kötélen, valamint van egy Fisherman horgonyom olyan 15 kilós, az a "csendesvizes", az csak kötélen lesz. 2.Összerakni a motor kihajtást, ami a tavalyi Hardy tárcsa mizéria miatt abbamaradt, ez gépháztakarítással festéssel fog párosulni, mert gyalázat amit a kondenzvíz elkövetett a télen odalent vassal alumíniummal, szóval jó szopós meló lesz. 3. Kell csináljak valamiféle axiométert, hogy a kormány állását manőverek közben pontosan lássam, én nem vagyok szokva a kerekes kormányhoz, harpinak teljesen igaza van, ide kell. 4.Fel kell pufferznem a hajónak azt az oldalát fix, tehát nem csüngőlengőlibegőleszakadó autógumikkal, amivel a zsilip falához simul amikor ki-be hajózunk.5. Le kell lazúrozni a kültéri fa részeket. 6. Fel kell számolni a parti tűzifatárolót, mert a közmunkásokat kihajtották külső körletre, most minden zöldet kiirtanak, a korábban jótékony cserjésben megbúvó kupac a part domináns elemévé vált, nem akarom megvárni amíg elkezdenek miatta aggódni. 7. Ki kell selejtezni mindent ami nem kell és nem fog kelleni soha (na ez a legnehezebb), be kell hordani a hajóra ami kell ha bármiféle útra elindulunk, kihordani ami mostanában biztos nem kell és elraktározni máshol, otthon, illetve egyéb rejtekhelyeken. 8. Áramot kell lehelnem a horgonycsörlőbe, ha már van egy ilyen luxusholmim, ne kézzel kelljen állandóan klattyogtatni. 9. Új magyar illetve egyéb lobogókat kell varrni. 10. Átnézni a HSz-t a kötelező felszerelések vonatkozásában, mert pl nincs fekete gömböm, azt is kell csináljak, de pl úgy tudom kell a hajón lennie HSz-nek is állandóan, majd letöltöm a netről a Samsung tabra. Nagyjából ennyi jut az eszembe, a sorrend nem fontossági sorrend és biztos lesz amit kifelejtettem. (már eszembe jutott pár dolog írás közben is, elsőre csak öt tételes volt a lista)
Péntek.
2013.05.03. 19:08 :: A Tengerész
15 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
silvermoon 2013.05.03. 20:42:15
Sün77 2013.05.03. 21:29:58
Szép napot!
Sün
Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2013.05.03. 21:52:00
Szerintem a lazúr minősége másodlagos (bár én eddig szinte csak Milesit használtam), lényegesebb a fa anyaga és minősége. De ennél is fontosabb az alapozás, a beeresztés.
Tengerész, mivel és hányszor kezelted a fát a Kemikál lazúr előtt?
Mihalik Péter2 2013.05.04. 08:58:22
Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2013.05.04. 09:06:33
Jonathan 2013.05.04. 09:46:27
Udv: Jonathan
csaba03 2013.05.04. 10:07:04
Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2013.05.04. 17:14:01
Kültérre ha csak tehetem a Diotrol félolajat használom. Nem véletlenül "Naturöl Lasur", ugyanis nem szaga, hanem illata van. Milesi üzletekben kapható.
Jonathan 2013.05.04. 19:30:28
Mihalik Péter2 2013.05.05. 08:12:41
Még egy recept, bár szerintem csak beltérre jó: jól felfőzött csontenyvet keverni megfelelő porpáccal és azzal kezelni a fát. Nekem van egy 1785-ben épült parasztházam a Balaton-felvidéken és a helyiek szerint ez a legjobb, így itt minden ezzel van kezelve... 5 évente ismételjük meg, minden rendben van még a kültéren is.
harpi4 2013.05.05. 10:00:59
Kis ember 2013.05.05. 15:03:25
Kis ember 2013.05.05. 15:04:52
kepfeltoltes.hu/view/130505/DSCF4463_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2013.05.05. 20:46:59
Most harmadik éve van rajta az 1/3 rész csónaklakk 2/3 rész Diotrol és teljesen rendben van. Persze én sem bízom a véletlenre, idén kap egy újabb bevonatot.