Ma egy hajóm mellett rendszeresen elkajakozó ismerőssel való beszélgetés során jutott eszembe, hogy teljesen megfeledkeztem egy ígéretemről, amit Schneider Karcsinak tettem, hogy mutogatni fogom az eladó hajóját.
A történet alapjábavéve szomorú. Schneider Karcsival e blog és a hajóépítés kapcsán kerültem ismeretségbe. Nagy álma volt egy motoros hajó építése, bele is kezdett, de úgy alakult az élete, hogy képtelen már befejezni. Már írtam korábban a hajójáról, most elszánta magát arra, hogy eladja a jelenlegi szerkezetkész állapotában. Idemásolom a levelét és a képeket a hajóról. Ha valakit esetleg érdekel, vagy tud olyat akit érdekelhet, véleményem szerint alkalmi vétel. Ez a blog alapból reklámmentes, még az elől is elzárkóztam, hogy a blog működtetője reklámot helyezzen el e naplóm oldalain, pedig ez némi bevételt is jelentett volna számomra, de ez esetben kivételt teszek. Ezt a hirdetést időnként meg fogom ismételni, mert nagyon szeretnék Karcsinak segíteni. Tehát a levél:
Szervusz Vili!
Küldöm a képeket. Természetesen több is van, de nem akarlak elárasztani vele. Futó építéshez vannak 20 tonnás tengelyek is, az egyik kormányműves. Budalakktól megvan a festék is. MAHART kék oldalra, elefántcsont fehér fedélzetre. Motorhoz Volvó Penta váltó van. Motor 150 HP turbós SoléDiesel, hajógyárban felújított, magyar hajóból lett vásárolva. Siklóhajóba vásárolták, de oda kevés volt az alacsony fordulatszám miatt, ezért cserélték le. Nem oda való. 4-5 l fogyasztás 8-10 csomónál. Hajótest előzetes parti szemlén volt. Vélemény OK. Pompor Gyula adott tanácsot motortartó bakok kialakítására. Jelenlegi súlya 6 tonna. Hajótest 4 mm, fedélzet 3 mm acéllemez. Küldök egy belső részletet is.
Az árát 2 millióra gondolom. (Motorral, festékkel 3 M. Csak a motor volt 1 M, a festék 700000 Ft). Ennyi lenne az anyagköltség. Acéllemez, idomacélok, gáz-oxigén, korongok, elektródák, stb… Neked mi lenne a véleményed?
Talán vannak még olyan elszánt, fanatikus hajóépítők, mint mi.
Elérhetőségem: Schneider Károly 2015. Szigetmonostor, Harkály u. 16.
schneiderk60@t-online.hu +36 30 9517 954 06 26 393 051
Köszönöm a segítségedet, legalább Neked sikerült.
Jó egészséget kívánok Nektek: Karcsi.
Folytattam a pakolást, de mivel ezt nagyon utálom, keverem némi alkotó tevékenységgel. Egy kis rendezkedés, egy nagy egyéb meló. A hajótükrön lévő darukarokra mindezidáig kötelekkel csörlőztük fel a kis csónakot. Most átalakítottam úgy a csörlőket, hogy acélbowden tekeredik rájuk és nincs csomózgatás, két karabinert kell beakasztani a dinghy első és hátsó tükrén levő fülekbe. Ehhez a bowdenekre rá kellett a karabinereket erősíteni. A bowden ugye nem fuxolható ( tengerészül "piombálható") a rögzítést...hüm... több szó is van rá, Balatonon "niplizésnek", sárkányrepülő körökben "nikózásnak" hívtuk, a hivatalos név azt hiszem "fülecselés", az az eljárás amikor a visszahajtott kötélvéget egy rápréselt alumínium, vagy vörösréz mandzsetta rögzíti. Korábban is csináltam ilyesmit, de nem voltam megelégedve a szerszámmal amit ehhez csináltam, ma csináltam egy jobbat és golyóspréssel rásajtoltam a kilágyított vörösrézcsőből készült saját gyártmányú ( Nicopress helyett "Vilipress") mandzsettákat. ( http://nicopress.com/ ) Szuperjó lett a szerszám is meg a daruk, holnap fellógatom a Mákvirágot.