Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2013.04.09. 08:50 :: A Tengerész


Csak hogy láttassam, mire képes valaki aki szereti a munkáját, egy teljesen lepukkant gumicsónak sok sebből vérző műanyag aljából  ezt készített a Feri nemrég. Ilyen volt, ilyen lett.munka képek 383.jpgmunka képek 397.jpgmunka képek 424.jpgmunka képek 431.jpg

18:50 Valamelyik korábbi impertinens kommentelő a szememre hányta, hogy quasi soha nem ismerem be a hibámat, álljon itt egy ellenpélda! Tegnap eléggé becsmérlően szóltam a bicikliboltosról ( http://webshop.fulopkerekpar.hu/) hogy nem megfelelő belsőt adott el nekem, ezért ma odamentem, hogy kicseréljem, de azt mondták, hogy ez bizony bele való, a 12"-os külsőbe 12,5"-os belső való. Én kifejeztem kétkedésemet, mire a boltos fiú közölte, hogy ez "szakszerviz", mire én kétségtelenül pikírten jegyeztem meg, hogy én is azt hittem. Na ebből lett sértődés, mire én közöltem, hogy akkor mutassa meg, hogy fér bele, ő meg közölte, hogy akkor 700 egy szerelés, mire én, hogy semmi gond, ki fogom fizetni, szóval kis szóváltás alakult. És a szerelő seperc alatt összerakta a kereket a belsővel és akárhogy is néztem (elkértem kézbe, mert annyira nem hittem) mielőtt berakta volna a mélyágyba a külső "kívülső" szélét (miközben a pultos elég kurtán szólított fel, hogy távozzak a műhelyszektorból) nem találtam gyűrődést, minekutána kénytelen voltam elnézést kérni, de megtettem kétszer is, mert ha valaki hibázik és ráadásul még a pofája is nagy,  akkor ezt muszáj. Nem mentség, de annyiszor fordult már elő, hogy ilyen mechanikus, gépész, manuális dolgokban igazam volt az ellenvéleményen lévőkkel szemben, hogy nagyon hozzászoktam a dologhoz. Nem árt néha pofára esni, határozottan beszabályozza az egot. (semmire sem vágyom jobban, mint hogy a kormány hibáit részletesen taglaló korábbi megjegyzéseimet is cáfolja valaki, de az persze nem cáfolat, hogy én mekkora hülye vagyok, hogy nem hiszek az orbániában, mert aki okos az hisz, slussz-passz)

Aztán kirobogóztam Budaörsre az Alvinplasthoz, ahol a különlegesen készséges Molnár úr (miközben remek vegyésztörténeteket mesélt, még káliumcianid is volt benne) , beazonosította azokat az epoxigyantáimat, amik a történelem folyamán halmozódtak fel nálam és adott hozzájuk edzőt, hogy ragaszthassam a blokkokat tovább.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr445212849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grigorij Sandorovics 2013.04.09. 19:45:58

Elnezegettem a kepeket. Sajnos csak ojan osszhangkepek.
De azert az az 50 loeros motor durva erre a csonakra. Nem csoda hogy nem birja. Ranezetre max. 20-30 le-osnek nez ki a konstrukcio...

Mihalik Péter2 2013.04.10. 15:44:36

Ami a bringa kereket illeti, hát sajnos így van...ha nem nagyobbat rakna be fél collal, akkor a belső túlfeszülne, persze, egy darabig működne. Az, meg, hogy elnézést kértél, szerintem, alap Nálad, ahogy ismerlek! Május 1-re ide értek valahogyan???

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.04.10. 20:09:40

@Grigorij Sandorovics: Azt hiszem tévedsz. Nem sokat értek a motorcsónakokhoz, de valamennyi ilyen siklótesten komoly nagyteljesítményű motorokat látok, nem ritka a 6m-es csónakokon a 100-130 LE. Ezt kifejezetten az idő ette meg. A PVC csónakok 10, a gumi (Hypalon) anyagúak 20 évet bírnak nagyjából. Persze nyilván függ az igénybevételtől, de ahogy elnézem nem elsősorban a sebesség (aminél az erőket főleg a merev fenék veszi fel, tehát a gumi nem igazán játszik), hanem az egyéb használat módja ami számít. Pl látok a műhelyben gyakran rafting hajókat( ami egy hülye elnevezés, ugye maga a név tutajt jelent), na azokat szezononként kell javítani.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.04.10. 20:13:07

@Mihalik Péter2: Hehe. BIZTOS leszünk idén is Ráckevén, de májusban biztos nem. Nyárig itt dolgozom a hajó további felkészítésén ezerrel, aztán kimegyünk a Nagydunára és elindulunk felfelé. Hogy ott hova és időben, térben meddig arra nézve semmi konkrét tervem nincs, majd ahogy alakul.

akiga 2013.04.10. 22:29:53

@A Tengerész: Ezeket főleg a Nap eszi meg. Olcsóbb lenne 5 évente új ponyvát venni, mint a hajón gumit cserélni. Annyi ilyen hajót látni, ahogy egész szezonban 5-6 hónapig eszi a nap, pedig évi max pár száz órát használják effektíve.
süti beállítások módosítása