Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szerda.

2013.03.06. 22:09 :: A Tengerész

'13.márc.6. 013.jpgLassan elhullatják szirmaikat a hóvirágok, jön az "igazi" tavasz, bár a hét végére ismét hózáporokkal kecsegtet a meteorológia, ma délután is esett kevés eső, jöhetne már legalább egy hét amikor végig süt a nap, felőlem akár hideg is lehet, de ez az állandó szürkeség, nedvesség, hogy örökké attól kell tartani, mikor kezd éppen esni valami már idegesítő, vagy ami még rosszabb depresszióba taszít, bár amióta befejeztem ezt az undorító hőszigetelést azóta kifejezetten megvidámodtam.

Vérszemet kaptam a felsőmaró asztali maróvá alakítása nyomán és a kézi körfűrészemet is alkalmassá tettem hasonló funkcióra, azt is felcsavaroztam egy lemezre, így vágtam ki a blokkok fa alkatrészeit sablon után. Amikor ebédelni érkeztem a hajóra tegnap, mutattam is J-nek, hogy "nézd milyen jól mennek a dolgok, még mind a 10 ujjam megvan", mire ő minősíthetetlen módon utalt elmeállapotomra. A léha viccelődés amúgy valódi félelmet takar, amikor úgy 40valahány éve Besztercebányán operálták a lábamat síbaleset kapcsán, a Mordácsik nevű betegtárs (ő volt a kórteremben a szlovák-magyar tolmács) körfűrésszel vágta le az egyik kezét, az egyik 25-ös jollés flottatárs M Árpi  meg abrichterrel az ujjai 40 %-át, szóval aki, szinte a félelem szintjéig nem tart a, ráadásul ilyen hirtelen összegányolt, nagyjából mindenféle biztonsági berendezést nélkülöző magas fordulatszámú gépektől az hülye. A a kézi körfűrész fogantyúba integrált nyomógombos biztonsági kapcsolója persze most is az asztal alá került, ezért  benyomott állapotban kiékeltem és csináltam a tápkábelbe egy lengőkapcsolóból egy pedálos kapcsolót, így mindkét kezem szabad a munkához, ha lelépek róla az ellensúly átbillenti és kikapcsol. Azért ez is egy biztonsági elem.'13.márc.6. 018.jpg'13.márc.6. 015.jpg'13.márc.6. 016.jpg'13.márc.6. 019.jpg'13.márc.6. 017.jpgMegint van állandó szemtanúja a munkámnak. Ahogy tavaly télen amikor a kis csónakot csináltam a Szutyok cica (Isten nyugtassa a macskamennyországban, de még azt is megérdemli, hogy emberként reinkarnálódjon) figyelte minden mozdulatomat, most Kormi macska szegődött mellém (a neveket én adom nekik). Valahányszor megjelenek a műhelyben odajön a lábamhoz, felnéz rám és nyávog egyet, ez egyrészt köszönés, másrészt felhívás, hogy simogassam dögönyözzem egy kicsit, mert azt akármeddig képes lenne elviselni. Ráfekszik a kezemre, nyomja bele a tenyerembe a fejét, ha abbahagyom, döfköd, hogy folytassam. pedig kezdetben félénk volt, de aztán valahogy ilyen kezes jószág lett belőle.'13.márc.3. 008.jpg'13.márc.3. 006.jpg'13.márc.3. 007.jpgGyanús, hogy hasas, így is van már négy macska a műhelyben, kettő Szutyokivaedék, Kormi és egy másik tarkabarka egyszercsak lettek valahonnan, ha elkezdenek nyakrafőre szülni, túl sok lesz belőlük.

Epoxival való ragasztáshoz hideg van, ezért egy nagy dobozból csináltam egy kis dobozt, amiben két sorbakötött kiégett bilux szálú autó reflektorizzóval fűtök, ez egy kukázott trafó 16, 5 V-os szekunder tekercsére kötve pont 40 W-ot ad le. Itt tartom a ragasztót, meg ide rakom majd kötni az összeragasztott darabokat. A dobozban 30 fok körüli hőmérsékletre melegszik fel a levegő.'13.márc.6. 022.jpg'13.márc.6. 021.jpg'13.márc.6. 020.jpg

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr805120531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silvermoon 2013.03.07. 02:23:40

Nem csodalkoznek,h egyszer azt irnad, h fabol csinaltam vaskarikat.Ez a "finomitott" stilus erossen emlekeztet vmire.:"Minosithetetlen modon utalt elmeallapotomra"- Kobor Janos Uj probacsendor a csendorsegen,-Elso jelentes az eloljaronak-kisse megzavarodva:- Szazados urnak Proba Janos kobor csendor alazatossan jelentem, az itt eloallitott szemelyt szuksegenek vegzese kozben rajtakaptam aminek azonnali beszuntetesere felszolitottam. Az itt eloallitott szemely oreganyam nemi szervebe valo behatolasomat inditvanyozta....Stb Ma mar maskeppen mondanak. Akkor meg volt jolneveltseg..vagy nem?

abraxas 2013.03.07. 15:14:07

Helyes macsek! Mi lett szegény Szutyokkal?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.03.07. 20:24:08

@abraxas: Elütötte egy autó. Hiába van kint a 15 km-es tábla a portánál, meg a józan ész is azt sugallja, hogy felesleges egy zárt telepen száguldozni, van az az emberfajta aki ha nem tud ötösbe kapcsolni 100m-en belül akkor úgy gondolja megbetegszik.

hitvantanyitto.blog.hu 2013.03.08. 09:29:57

nem olcso, de lehet megeri, ha az ujjak egyben maradnak ...

www.youtube.com/watch?v=LGiYlyo2-eQ

bananarepublica 2013.03.08. 12:47:04

A tengeresz

Van valami informaciod Fa Nandi uj verseny hajojarol?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.03.08. 13:10:06

@hitvantanyitto.blog.hu:
1.Tetszik. Ha egy "igazi" körfűrészt akarnék építeni, lehet, hogy lenne rajta mindenféle ilyesmi. De az egész hajóépítés során most először (és alighanem utoljára) volt asztali körfűrészre szükségem, már túl is vagyok rajta, biztos nem lesz ilyenem.
2. Látszik a fiúkon, hogy profik, mindenkin van durrkalap. Csak azt az alapszabályt felejtik el, hogy mindig ki kell kötni az emelő hevedert előre-hátra. Tipikus hanyagság, a sokszor végzett azonos munka eredménye, " jó lesz az úgy!". A daruborulást kivéve az összes havaria ettől van.
@bananarepublica: Csak amit a "Vitorlázás"-ban írt a Dénes Pisti a legutóbbi riportban, gyakorlatilag épül, szuper, kész lesz időre és sokmindenben kedvezőbb lesz a Nándi helyzete, mint annakidején amikor agyondolgozva, rettenetes stressz után szált be a hajóba földkerülni. Ez a fizikai és főleg mentális előny kompenzál(hat)ja bőven azt, hogy a fizikai hátrányt, hogy azóta öregedett. Aztán a hajóépítés nálunk felnőtt a világszínvonal élére. Minden ami korábban a "kintiek" számára volt csak elérhető, itt van kézben.

Gáz Géza 2013.03.11. 09:18:52

Ezt találtam. Nézzétek meg, Ha igaz amit ír róla a felrakó akkor lehet, hogy hajós népeknek is jó. Persze hatótávolságon belül.
www.vandornet.info/termekek/3/vandornet_netvadasz_extra

teddybear01 2013.03.11. 14:14:53

@Gáz Géza: Először is ez csak nyilvános portok esetében jó. Ráadásul ilyen még lakott területeken is kevés van. A Duna mentén jóformán csak a nagyobb települések központjában.

Persze ráállhatsz valakinek a privát wi-fi-jére is, pláne ha nem titkosította, de az jogtalan behatolásnak és számítógépes visszaélésnek számít.

halaloszto 2013.03.11. 18:33:01

@teddybear01: dehogy szamit. honnan tudhatnam hogy nem direkt azert hagyta nyitva hogy hasznaljam? ez nem olyan mint az ajto ami veletlen nyitva maradt, ez ha nyitva van, akkor direkt van nyitva.

Vajk

csaba03 2013.03.11. 23:06:44

@teddybear01: minden marinában van wifi, a jel azonban mindenütt gyenge, ki kell cipelni a gépet a partra. Ez talán kiváltható ezzel az eszközzel.

teddybear01 2013.03.11. 23:15:33

@halaloszto: Jobb, ha elhiszed, mert ha rákapcsolódsz, akkor jogtalan behatolást követsz el, illetve számítógépes visszaélést. Igaz, a tulaj gondatlan volt, és ezért viselni fogja az esetleges következményeket.

Ha meg egy ajtó nyitva van, és bemész, az is jogtalan behatolás. Jó hogy azt nem mondod, mint az egyszeri cigánytolvaj, hogy ha kellett volna neki az az alma, akkor állított volna a fához csőszt a tulaj.

teddybear01 2013.03.11. 23:23:05

@csaba03: Gondolom, szabvány wi-fi routert használnak, az meg a szokásos 60-120 méteres körzetben képes csak a szokásos botantennás kártyákkal együttműködni. Ezzel talán egy kilométerről is mehet a dolog, ha elég modern a router. Ha viszont egy első-generációst használnak, akkor akadozhat.
Ettől függetlenül, ehhez is kell egy hosszabbító kábel, mert ha fémből van a hajótest, akkor árnyékol. Ki kell rakni a fedélzet fölé.
Különben is, ez is csak antenna, előnyösebb, ha a talajtól minél magasabban van. Így a rálátás is jobb.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.03.12. 00:38:01

@Gáz Géza: @halaloszto: @csaba03: @teddybear01: Nem pont ilyet, de irányított karakterisztikájú külső antennát használok, ahogy már korábban írtam a Syntexker routerjéről veszem a jelet. A jel erősség minőségét "Rossz"-nak írja a gép, mindazonáltal a letöltés sebessége a sokszorosa a korábban használt Tmobile stick által produkáltnak, ami ráadásul egy rakás pénzbe került és korlátozott mennyiségű volt még ez a hitvány minőség is. Természetesen a Faraday kalickán kívül van az antenna, koaxon jön be a jel, de alighanem sokat számítana ha magasabban lenne, mert a deck felett van úgy 1,5 méterrel, de még így is a part szintje alatt. Ha egyszer már semmi más dolgom nem lesz, egy forgatható rúdra felrakom úgy 4-5 m magasra, biztos javít a jelerősségen. Amúgy a fantáziáját sokaknak megmozgatja a téma, itt látható néhány céleszköz www.usbwifi.orconhosting.net.nz/ .

teddybear01 2013.03.12. 14:25:14

@A Tengerész: Amíg fixen kikötve áll a hajó, és van a közelben megfelelő wifi, addig működik.
De ha mozgásban vagy, esetleg mindentől távol horgonyzol, akkor már vagy a telefonhálózatos stick (ha egyáltalán van elég térerő), vagy pedig a műholdas internet jöhet csak szóba. Utóbbinak ugyan használható sávszélessége van, de a földi egység ára és a havidíj már problémás mértékű lehet.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.03.12. 20:24:17

@teddybear01: Így igaz. Ezt sokszor kitárgyaltuk, de valószínűleg akkortájt nem olvastad a blogot. Akkor nem netezünk. Ha nagyon rámjön a blogolhatnék, megírom offline a notebookon, feltöltöm pendrivera, aztán ha van valahol elérhető hálózat felteszem a netre.

teddybear01 2013.03.13. 11:47:56

@A Tengerész: Tavaly már itt voltam. Viszont a feltételek most azonosak az akkorival.
süti beállítások módosítása