Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2012.12.04. 22:15 :: A Tengerész

Bajban vagyok ezzel a bloggal. Igazából amit most csinálok az nem egy látványos dolog. Sok írni, pláne fényképeznivaló nincs rajta. Ma pl. az egész napom ráment egyetlen olyan bilincs elkészítésére, ami a hátsó árboc tövét veszi körül (és ráadásul ebből kettő kell), ezekre lesznek felhegesztve azok a billegő izék amikhez a bum vége kapcsolódik. Lassú babramunka, se beszélni, se mutogatnivaló nincs rajta semmi. Viszont ha időnként kihagyok pár napot, mindjárt jön a "szemrehányás" az olvasóktól. Persze jólesik, sőt motivál, ha néha kicsit eldobnám a szerszámokat és mondjuk csak olvasgatnék, meg bambulnék, mindjárt elfog a félelem, hogy fogom ezt a lazaságot bevallani az olvasóknak. A másik gyakori panasz, hogy időnként (kinek gyakran, kinek meg pont nem elégszer) elkalandozok a politika területére, a többség nem azért olvassa ezt a naplót, mert erre kíváncsi, hanem azt szeretné, ha hipp-hopp látná, olvasná ahogy szárbaszökkennek a technikai megoldások. Hát hol szökkennek, hol kushadnak, nem tudom pl mennyire fantáziamegmozgató olvasnivaló, ha bevallom, hogy tegnap abban a baromi szélviharban elrobogóztam a Homashitához, venni egy olyan autóstöltőt, amivel szivargyújtós 12V DC-ről tudok tölteni USB  eszközt, konkrétan a Kindlet, hogy ne kelljen a PC-ről tölteni. Na a két köztudomásúlag szupertechnika előállító (olasz-kínai) barkácsolta kütyü, hiába van ráírva, hogy 500 mA-t tud, nem képes tölteni a könyvolvasót, csak annyi "töltőáramot" produkál, hogy éppen elműködik róla a "könyv", de a villám  jel a battery szimbólumon jelzi, hogy ez bizony töltéshez kevés, ha egy ideig nem lapozok (figyeli a pici, hogy nem alszik e el a dolgozó olvasás közben és olyankor kikapcsol) kikapcsol.  Viszont vettem kerámia foglalatokat és az elsőt be is raktam a szalon olvasólámpába, így a Rákóczy féle LED fényforrással szuper világításom van az olvasáshoz. Hát ilyen apróságokkal telnek a napok, kint szakad a hó és fogalmam sincs, hogy a hólapátot, amit egész nyáron kerülgettem a decken, végülis hova a fenébe raktam el ősz táján amikor már nagyon untam ott ahol január tájékán az utolsó havazáskor leraktam. Na most őszintén, kell ilyen semmiségek miatt naplót vezetni?  

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr244948039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spray 2012.12.05. 00:30:00

Hány volt kell hozzá valoszinüleg több mint 12 a Conradba vettem egy átalakitot 12 töl 24 voltig szabályozhato és hoz
5 Ampert

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.12.05. 00:52:46

@spray: Nemnem! Amennyire én tudom 5V-al megy. Valószinűleg ebben az olaszkínai vacakban van egy 5 V-os feszültségstabilizátor IC, csak az az 500 mA nem igaz amit ráírtak, mert elhinni nem akarom, hogy fél ampernél többet venne fel töltéskor ez a Kindle.

akiga 2012.12.05. 01:05:06

kb 4 éve elmentem az említett autósóriásboltba egy egyszerű szivargyújtóelosztót venni. Úgy voltam vele, nem a legolcsóbbat, veszem 200 forintért, hanem a picit drágábbat, hátha nem lesz vele baj. Végül is dróttal összekötni a fémhengereket, meg az aljukat egy másik fém lappal lezárni nem egy ördöngős dolog. Lett baj. Még aznap kipróbáltam, és csodák csodájára, két dugóban nem volt delej. Szedhettem szét. Persze, hogy hidegforrasztással elengedett a vékony drót, de a hengerek olyan mocskosak voltak, hogy nem fogta az ón, előbb meg kellett csiszoljam őket. Mivel az ócska műanyagban már nem bíztam meg, így szinte mindenhol szigszalaggal vettem körül. Már másnap úgy nézett ki az ék egyszerűsűgű szerkezet, mint amit 50 éve használnak, és szerelnek.
Tulajdonképpen vettem egy csináld magad készletet. Nem tudom, ha 4 ezer forintos cnc-zett alumíniumot vettem volna, akkor is újra kellett-e volna gyártanom? De ezt sosem tudjuk meg, mert ez a f0s azóta is működik, hála nekem.

durcas 2012.12.05. 02:16:47

Csak megnyugtatásul: engem például érdekel a teljes napon át készített bilincs, a Kindle és a hólapát is. A politikai részeket pedig simán átugrom, részemről rendben van ez így.

temtom 2012.12.05. 05:16:19

Részemről is rendben van a blog. Nagyon is. Pláne vicces, hogy a hólapátommal szinte pontosan ugyanúgy jártam, mint te.
Hónapokig kerülgettem, ide raktam, oda raktam, most meg nem találom. :)

Grigorij Sandorovics 2012.12.05. 07:02:55

Hat az en holapatjaim megvannak - mert ki se tudnek menni.
Sot annyi hot kaptunk - hogy ma megrendelem ezt a gepet - sadoviy-centr.ru/product/cnegouborshik-patriot-garden-ps550d
Ami jo a hajoseletben - ez a problema - nincs (ha csak a nagyobb hajokon).

PS Hajra blog! Sot egy kicsi politika is jol jon, legalabb tudom mi a hejzet hejben.

IQ_nuku 2012.12.05. 07:13:57

Látom, szlo is azt válaszolta, amit én szándékoztam: Kell! :)))

Mihalik Péter 2012.12.05. 09:17:41

csatlakozom: Kell a blog!!! Még hozzá azért is, mert egy hajóépítés szinte örökké tart. A legkisebb alkatrész is szinte olyan fontos, mint a legnagyobb, ezért érdemes megemlíteni minden mozzanatot, a teljesség igénye miatt. Mivel magam is hajóépítésbe fogtam itt nagy egyedül létemben, át tudom érezni azt, mikor hó fed mindent és nem halad az ember látványos dolgokkal... engem is majd szétüt néha a pipa, de mit tegyünk, ez a tél.( Nekem fűzöld műanyag hólapátom van, pompásan látható a fehér háttér előtt bár hova is suvasztottam el...javaslom Nektek is!)

hitvantanyitto.blog.hu 2012.12.05. 09:41:38

a holapat volt a mai posztban a legjobb :)
a politika engem sem erdekel, azt atugrom :)
kindle es toltes, olvasgattam meg napelemes toltokrol is mostanaban, de ujdonsag, gondolom draga buli :)

Gáz Géza 2012.12.05. 10:03:16

Vili ne bántsd blogodat!:) Nagyon jó!.

tömjénzsolti 2012.12.05. 11:46:02

Vili csak így tovább, hólapátostól, politikai eszmefuttatásokkal tarkítottan, ahogy eddig megszoktuk. Nagyon jól csinálod.

stüszi 2012.12.05. 18:21:06

Igen! Az ember elképzeli magát a hajódra, jót derül az amnéziádon. Aztán magára ismer és elmegy megkeresni a hólapátját. Így tovább!

abraxas 2012.12.05. 19:11:11

Nos,én nagyon szívesen olvasok pl. hólapátról, Kindle-ről, Dezsőfélékről stb. De emiatt ne legyen lelkiismeret furdalásod. Ha van mondandód (többnyire van) írd. Ha nincs, az a Te dolgod. Ez a Te blogod, másnak nincs belevau (nekem se, így nem rágom tovább ;o)

bananarepublica 2012.12.06. 09:56:13

Hova tunt Damon Hill, helyett a holapat?:-))))))))))))
süti beállítások módosítása