Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2012.10.09. 22:10 :: A Tengerész

Tegnap reggel bár erős szél fújt, de elállt az eső és kisütött a nap, ezért indulásra alkalmasnak ítéltem az időt. J még aludt amikor én már visszajöttem a péktől a kenyerekkel és éppen a bicikliket pakoltuk befelé B-vel, amikor kitópált a deckre és kinyilvánította legmagasabb nemtetszését a tervezett indulással kapcsolatban. Mondtam, hogy apelláta nincs, standby van, ő meg mondta, hogy ilyen szélben nem hajlandó kormányozni, ebbe' maradtunk. Miközben ő reggelizett beszedtem a köteleket és úgy fél tíz óra tájt elindultam a hajóval. Kissé csípős volt az idő, 9 fokra hűlt le a levegő az egy nappal azelőtti huszonvalahányakról, ez párosulva a friss északi széllel hamar kipirosította az orrunkat, de ezzel együtt kifejezetten kellemes volt a hajózás, a végén még rövid időkre mégiscsak sikerült rásóznom a kormányzást életem párjára, amíg én elvégeztem a szemlélődést odalent a géptérben. Éjfél óta horgászati tilalom volt, de tegnap és ma is több helyen láttunk horgászokat, úgy tűnik nem olyan komoly ez a dolog. Egyáltalán van valami ami komoly ebben az országban? Pl. a komp ami a két part között jár Erzsébetnél ugye csak akkor szabadna, hogy kitűzzön egy zöld lobogót amikor le van engedve a kötél, tehát szabad a meder a hajók számára. Ehelyett még menetben is ott a lobogó. Talán csak a kerékbilincs és az autópályadíj, szóval ami lehúzás az ami komolyan működik.

Déltájt láttuk meg a hidat Szigethalomnál, innen kezdtem telefonon többször egyeztetni a találkozót B Gy-vel akit már szombaton említettem. Sikerült nem eltévedni a nádszigetek, hókonyok és egyéb labirintusok közt és szerencsésen horgonyt dobtam Gy csónakjától 20 méternyire Taksony és Szigetszentmiklós vonalában. Nem láttuk egymást 37 éve, de Gy semmit nem változott, szerinte én sem, ez utóbbi nagyon hízelgő, de aligha igaz, mindenesetre  könnyedén felismertük egymást. Meglátogattuk parti házában és vele és családjával ebédeltünk mindenféle finomságokat csatolt házi termésű roséval, mely igen itatta magát. Jól elbeszélgettünk ott, majd a hajón folytattuk. Gy sokáig dolgozott még a Vegytervnél aminek én '75-ben hátat fordítottam a tengerészet miatt, ott volt amikor részekre szakadt a cég, a villamos tervezéssel foglalkozó főosztály több dolgozójával saját céget csinált ezt http://www.villkobak.hu/, sokáig nagyon komoly munkákat csináltak, mert a vegyipari tervezés még a volt szocialista nagyipar privatizációját követő befektetőgazdák alatt is intenzíven folyt, de az életút egyre rögösebb lett, ahogy az intézményes elcsibészesedés egyre inkább teret nyert. Olyan osztrák tulajdonos próbálta meg egy teljesen kész munka átvételekor elszabotálni a végszámla kifizetését, aki ezt otthon meg nem merte volna tenni, de hát a gyarmatosítók erkölcsei évszázadok óta különböznek a hazájukban tanúsítottól. Az ilyen labancmódszert csak egy kurucos megoldással lehetett orvosolni, a memóriakártya kihúzásával a PLC vezérlés a végszámla kifizetéséig nem volt képes üzemelni. Én mint bérmunkás nem sokat láttam bele a vállalkozások korának hajnalán a széthulló szocializmus romjain kialakuló rablóversenyes kapitalizmusba, csak csóváltam a fejem amikor Gy, ennek a korszaknak a veteránja életképeket villantott fel belőle. Volt sok szomorú hír is, sokan a régi kollégák közül már nincsenek az élők sorában, nálam fiatalabbak, Gaál Tivadar, Joó Misi, aztán a nem sokkal idősebbek, Pintér Misi, Barbarits Tomi, Báthori Jancsi (ő még ott volt a parti partyn, itt van a 2012-es újévi szerencsekívánó Emailje, hát neki nem volt szerencséje). Azért írom a neveket, mert tudom, hogy olvassa olyan a blogot aki ugyancsak velünk volt annakidején, had szomorkodjon kicsit ő is. Szóval így telt a délután, miután búcsút vettünk a Bak családtól már nem mentünk tovább, részint mert késő délután volt, részint meg mert alkoholos befolyás alatt hajót vezetni se szabad (És hajón horgonyőrséget adni? Hm? Határeset...), ott éjszakáztunk és ma reggel fél kilenckor indultunk tovább immáron szélcsendben, így J is boldogan kormányzott amíg háromnegyed 11-kor megérkeztünk megszokott helyünkre a Vízügy 1-es szakaszmérnökség vízterületére. Hajó kikötve, ismerősök meglátogatva, etetés hiányában elvadult kacsák visszaszelidítése megindítva.Tegnap volt pont egy hónapja, hogy ugyaninnen elindultunk. Nagyon szép utunk volt.

Ps. Szegény Szutyok cica is elment, elütötte egy autó, Lajos az udvaros mondta, hogy tegnap temette. Két árvája már egészen felnőtt méretű, egyikük a teljesen tigriscsíkos ugyanolyan barátságos mint az anyjuk volt, a másik viszont, amelyik az anyja kiköpött mása ami a csíkokat és foltokat illeti, természetére nem az anyjára ütött mert megközelíthetetlenül bizalmatlan, nem hagyja magát simogatni.

Jajdejó!!! Most hívott a B Gy , hogy tévedtem, a Barbarits Tamás nem halt meg! Mostmár nem törlöm a téves bejegyzést, mert akinek halélhírét keltik az sokáig él...IGY LEGYEN!

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr734829549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihalik Péter 2012.10.10. 16:50:32

Ami a horgászati tilalmat illeti, nekem tegnap du. szóltak a halőrök, hogy a tilalmat visszavonták, vagy feloldották, ugyanúgy lehet pecázni, mint ez előtt.A Ráckevei Horgász Szövetség honlapján is olvasható. Könnyű annak, akinek nem fizetés esetén csak egy kártyát kell kihúznia a gépből...nekünk, volt fuvarosoknak halasztott átutalásos fizetés a módi ( 30-45-60 nap) persze iszonyú késedelmekkel...közben lazán eltűnik a megrendelő, vagy esetleg hozzam vissza a leszállított cuccokat a világ végéről? ( és közben is kell tankolni, javítani és fizut adni)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.10.10. 19:13:06

@Mihalik Péter: Neked valami automatikus autóleállítót kellene beépíteni az autóba, ha letelik a fizetési határidő, a következő parkolás után egyszerűen nem lehet beindítani a járművet. További erőltetéskor leengednek a gumik és egy felirat jelenik meg a műszerfalon, hogyaszongya" "Fizess vaze, mert ha nem akkor most jön hogy beindulnak a robbanótöltetek az ülés alatt!".

silvermoon 2012.10.10. 23:31:25

@A Tengerész: Mikor ilyeneket olvasok, es meg azt is, hogy 120 ezreket kell buntetest fizetni ha kivagod a kertedben a sajat fadat(mindegy, h szaraz vagy el) vagy hogy aminden kutyanak csip-et kell a nyakaba szerelni A 4000.-ert meg hogy jovore ki eheztetik Budapestet,es kiszarad a balaton es hogy senki nem ert semmihez vagy ha ert nem engedik szohoz jutni es , h szutyok cicat is elutotte egy auto..Meg hogy a romanok...... HAt sir a lelkem es orulok, hogy vannak meg olyan helyek ahol keves az ember.

Mihalik Péter 2012.10.11. 08:38:55

@A Tengerész: Sajnos a dolog nem így működik...ugyanis a kocsi az enyém, a sofőr nálam dolgozik és a rakományra csak akkor van zálogjogom, ha egyenesen az adós tulajdona és van a határidő után 15 napja lejárt tartozása. 60 napos határidő esetén egy kamion megfordul Európában talán 6-szor is..és ez a legtávolabbi pontra értendő. Képzelheted, mibe kerül egy 5000 km-es utat 6-szor megfinanszírozni, úgy, hogy az első számlád még le sem járt? Egy vontató általában 30 liter gázolajat zabál meg 100 km-en vegyes ( azaz üres/rakott)üzemmódban. 2 havi 30 ezer kilométerre csak a gázolaj brutális költség és akkor nem fizettél útdíjat, kötelezőt,sofőrt, amortizációt...stb..
süti beállítások módosítása