Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szombat.

2012.07.07. 21:46 :: A Tengerész

Kicsit elegem van már ebből a hőségből. Délelőtt piacra meg tescoba bringáztam utánfutóval, mert gyúmölcs, zöldséghiány volt már a hajón, meg tej, meg ásványvíz is fogytán. Még a kerékpározás is fárasztó ebben az időben. Alig valamit hűsít a menetszél, a nap meg mint a tagló súlyt le a koponyámra, hiába a sapka. Ma is negyven fok körül mutatott a külső hőmérő.Türelmetlen vagyok ebben a melegben, idegesít ha valami nem sikerűl egyből, ugyanakkor nincs energiám ahhoz a precizitáshoz, ami ahhoz kell, hogy minden simán menjen. Ergo apróságokon dühöngök. Néha az jut eszembe miért nem fekszem le az árnyékba és hagyom a fenébe az egészet? De persze folytatom. Ma a piacon további tapasztalatot szereztem, miért is olyan sikeresek a kínaiak. Citromlevet akartam venni, látom a polcon, az ára is oda van írva, 320 Ft, leveszem a polcról, kiszámolom az árát. Van ugyan előttem egy vevő, de gondolom, odateszem a pultra a pénzt és viszem az árut, attól még nyugodtam molyolhatnak az előttem lévővel, pokoli a meleg, mennék már tovább. De rámüvölt a kiscsaj, hogy várjak. Közbe bejön a fiúja, aki eddig kint pakolászott, adnám neki a pénzt, csak menjek már, de nem, az a rend, hogy a kasszánál kell fizetni. Az is kiabál, ne tolakodjak! Tolakszik a fene, senkit nem utasítottam magam mögé, ott a pénz, majd beüti a kasszába amikor ideje lesz, de NEM. Itt be kell tartani a rendet. Namármost. Nekem eszembe jutott egy olyan dolog amivel senkinek nem okoztam volna hátrányt, miközben előbb szabadultam volna a boltból, viszont nem ez a REND. Alighanem a sikeres rendszerek úgy működnek, hogy még ha nem optimumon jár is a rendszer, akkor is minden az előre kitervelt módon zajlik, semmi kreatív ötletelésnek nincs helye, mert akkor a RENDSZER sérül.

A hátsó szélvédő keretbe kiszabtam kartonból a polikarbonát lemez sablonját, ezzel sokat kellett vacakolni, úgy, hogy a végleges anyag kivágása holnapra maradt.

Nézem a neten ezt a legújabb blöfföt. http://burzsuj.blog.hu/2012/07/07/mindent_tudunk_a_magyar_luxusszigetrol#comment-form Majdnem olyan jó, mint egy hajó, csak sokkal szarabb, mert nem lehet vele arrébb menni, ha jön a ciklonidőszak. Ja majd elfelejtettem, az árából egy egész hajóflottát lehetne vásárolni.

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr794635146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

emeritus 2012.07.08. 17:27:53

Úgy ahogy írod! Egy baromság amin csak röhögni lehet! Ha csak a bekerülési költséget veszem (a hozzátartozó adó, vontatási és kikötői illetékek nélkül),akkor életem végéig,a házasság- kötésemtől a kerekesszékig, bejárhatom évente x-alkalommal a világ legtávolabbi pontjait! (kb.tudom,hogy hova mi mennyibe kerül!)Rövidrezárva: egy halva született ötlet,egy olcsó blog-
értékkel!

harpi4 2012.07.08. 21:11:38

Nagy az Isten állatkertje. Hogyan képzeli ezt ez az Orsós "Vendel tűzkő, műkő, sírkő kisiparos"? Tapasztalatból tudom, hogy néhány évvel ezelőtt, ha valaki a pesti Duna parton egy stéget akart létesíteni, ahhoz pontosan 17 féle engedélyt kellett beszereznie. Gondolom ez a szám azóta nem csökkent, sőt!!! Na mármost! Egy tengerparti üdülőövezetben még a pillantásért is fizetni kell, és nem hinném, hogy olcsón meg lehetne úszni egy ilyen projektet. Arról nem is beszélve, hogy valószínűleg nem engednék meg a tengerpart látványának megváltoztatása miatt, ráadásul a hajózási szempontok is közrejátszanak. Lehetséges, hogy valami elmaradott helyen (nem európai országban) az arabok pl. hozzájárulnának egy ilyen projekthez, na de ott meg ugye, mindenért "baksist" kell fizetni. Ne dögöljön meg a szomszéd tehene, de a józan ész mást diktál. Persze, ha valakinek sok a pénze, arra szórja el, amire csak akarja, de ez az ötlet kissé elhamarkodottnak tűnik, és talán némi "kész átverés" illata lengi körül.

sevylor 2012.07.08. 23:15:43

"Majdnem olyan jó, mint egy hajó, csak sokkal szarabb, mert nem lehet vele arrébb menni, ha jön a ciklonidőszak."
Úszóképes, tehát vontatható. Bármikor, bárhová.
Pont, mint egy lakókocsi, csak kicsit nagyobb.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.07.09. 00:24:55

@sevylor: A lakókocsit is sokaknál felváltotta a lakóautó, annak vitathatatlan előnyei miatt. Pedig a lakókocsi igazodik a közúti űrszelvényhez és könnyű húzni. Ezzel ellentétben itt adott egy bazi nagy tutaj, amit bazi nehéz tolni, húzni, merthogy DIREKT ilyenre csinálták. Akinek van lakókocsija az tart hozzá egy autót. Akinek lesz egy ilyen úszó szigete, vesz hozzá egy tugboatot? Mitől és mire jó ez a sok macera? Mennyi is az ára? 5 millió euro? Nem férne bele még két Voith-Schneider hajtómű és akkor nincs az egész szerencsétlenkedés, hogy ki húzza el ha muszáj. Van elképzelése valakinek, hogy milyen költséges a tengeri vontatás? Vannak persze erre szakosodott cégek, de azok olajfúrótornyokhoz, tengeri mentéshez vannak szokva, vajh honnan és mennyiért tesznek egy kanyart, hogy Kolompár Fernandót tutajostul áthúzzák Kis-Szundáról Nagy-Szundára?

silvermoon 2012.07.09. 01:18:01

Ez a Kolompar Fernando nekem 14 dollaromba kerult. Mert amikor elolvastam a pofamban levo colat a betuk koze fujtam A rohogestol. So mehettem venni 1 masikat. BAr egy joizu nevetes manapsag sokat meger.....!!

teddybear01 2012.07.09. 03:13:33

@A Tengerész: Kíváncsiságból rákerestem a neten és ennyiért már egy jókora szigetet lehet venni. Görögországban egy közel 120 holdas területű, közel 4 mérföld hosszú szigetet adnak kb. ennyiért.
A horvát tengerparton is kapsz szigetet ennél kevesebbért is. Nem is szólva a Közép-amerikai térségről.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.07.09. 08:06:43

@silvermoon: Így jár aki ilyen junkdinkeket iszik!

Mihalik Péter 2012.07.09. 09:31:12

@A Tengerész: Hát igen...jó kérdés: lakókocsi, vagy lakóautó. Mindegyiknek van előnye és hátránya is.( Barátom Édesapja 40 éve váltogatja őket, képtelen eldönteni, melyik a praktikusabb). Ez a sziget meg egyébként jól néz ki, de nekem kicsit műanyag hatású az egész, nem otthonos, már amit látni belőle. Az ára...hát azt hagyjuk.

apiesze 2012.07.09. 11:24:40

@A Tengerész: Nincs új a nap alatt.

A Győr mellett a képen látható katamarán cca. 400 személyes volt, a hátulján párnázott - majd görgőzött V alakú vágattal, ahova beleült a toló hajó (nem tolóhajó :o)) orra. 67-ben a Mecsekkel toltuk Visegrádig. Tudomásom szerint ez az egy készült belőle 65-ben az újpesti Hajójavítóban, személyhajó pótlékként. Aztán lett belőle Titanic (nomen est omen).

@Mihalik Péter: Mivel egy számítógépes animácíót láttál a gyengébb kiadásból, nem lehet tudni, miből készül majd. Szerintem szappanbuborékból ...
www.hajoregiszter.hu/hajokepek/12/9961.jpg

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2012.07.09. 11:27:49

Valószínűleg megvágták már őket nyugtaadási kötelezettség elmulasztása végett (hú, de hivatalsora sikeredett), azért paráznak a rendszer felbontásától.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.07.09. 15:25:04

@apiesze: Hehe!!!A katamarán itt végezte a szemünk előtt! Már felépítményétől megfosztva került ide mellénk úgy 3 éve. Kettévágták, az orrát levágták és meghosszabbították és csináltak belőle két kikötőpontont.

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2012.07.09. 15:33:19

A piaci árust. Bevált módszer, hogy bemennek, próbavásárolnak, minden oké, kapnak blokkot, elkezdenek pakolászni, majd mikor már a következő vevővel foglalkozik a boltos/kofa/bárki, akkor visszalép, hogy még ezt a 100ft-os bizbaszt kérik, a boltos átveszi a százast, odaadja a cuccot, és foglalkozik tovább a másik vevővel, és már be is sétált a csapdába, mert elvette úgy a pénzt, hogy nem blokkolt.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.07.09. 15:34:45

@bonnie: Aha. Látod nekem már az egész kiment a fejemből.

silvermoon 2012.07.09. 16:25:46

@A Tengerész: A sima viztol is bedoglik..Probald ki....

apiesze 2012.07.09. 18:10:49

@A Tengerész: Emlékeim szerint sok felépítmény nem volt rajta, max. egy kis büféfülke és a széksorok.

harpi4 2012.07.09. 20:51:26

@apiesze: Igazad van. Én 65 nyarán dolgoztam rajta egy rövid ideig mint matróz. Piszokul utáltuk, mert rengeteget kellett takarítani és a "fehéret mosni" "szepesszerelni" (mert nincs kártékonyabb élőlény, mint a személyhajók utasa). Amúgy a teljesen új úszóművet (mert nem hajó volt) az öreg dunászok csak tóót hajónak, vagy megb..ott hajónak titulálták.

apiesze 2012.07.09. 22:48:53

@harpi4: Volt valahol eredeti képem is, sanos ez is átépített már.
www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/tsz/179
süti beállítások módosítása