Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2011.10.20. 15:16 :: A Tengerész

 

 Hát...azt hiszem nagy mázlim van, hogy tegnap rászántam magam, hogy ne halogassuk a horgonyok áthelyezését. "J" is javasolta, hogy ne várjunk vele, úgy hogy kihagytam az ebéd utáni alvást és sötétedésre meg is volt minden. Éjjel megjött az "idő". Viharos szélre és csapkodó esőre keltem reggel, az biztos, hogy ebben az időben nem ment volna simán a manőver, ha egyáltalán bele mertem volna vágni. Leginkább itt aggódtam volna, hogy megtartanak e a horgonyok annyi lánccal, kötéllel, és ha nem, mit tegyek, hogy Amapola ne menjen ki seggel a partra a kövekre. Mert az rendben, hogy géppel megindulni el a parttól, de két beszántott horgonyt feltépni szemben a viharos erejű széllel alighanem elég nehéz vállalkozás lett volna. Ha meg nem teszek semmit egész éjjel aggódtam volna, hogy jaj mi lesz, alvás persze semmi, ismerem az Adriáról, "horgonyőrség" kint a decken esőben beöltözve. Így viszont bélésen aludtam az ágyamban a hajó meg szépen ringatózik, a hosszú kötelek és láncok gyönyörűen csillapítják a mozgást, ezen a keskeny vízen jelentősebb hullámzás nem tud kialakulni, béke van még süvítő szélben is. A hajó farának baloldaláról megy ki egy 20-as poliészter kötél a partra. A jobb oldaláról egy vastag drótkötél, lehet vagy 18-as, ide persze túlzás, a hajó súlyát elbírná kétszer, de a ponton ezzel volt kikötve  én meg elhasználtam saját céljaimra. A képen nem látszik, mert csak akkor emelkedik ki a vízből 

 

amikor a hajó éppen erős szélnyomás alá kerül, akkor se teljesen, viszont a súlyával remekül "koptatja" a széllökések  rángatását. Felette a parti kábel kötél átfeszítésre függesztve, hol megmártózik a vízben, hol kiemelkedik,  jó kis gumikábel, nem árt neki a víz. A hajó orrából jobbra

 megy ki egy 10-es lánc  egy 20 kilós  Bruce horgonyhoz, balra egy 20-as kötél ami aztán 30m 10-es lánccal folytatódik, rajta a sokat emlegetett elveszett, majd meglelt  20 kilós Danfort horgonnyal. Elég megnyugtató a helyzet.

 

Nem olyan egyszerű hozzánk csak úgy "beesni" mostantól. Ma pl. itt volt a Maráczi Sanyi megcsinálni a gázpapírt ami kell a hatóságnak a gázszerelésemről, meg mellékesen megnézte a gáztűzhelyt ami nem hagyja magát rendesen szabályozni (termosztát rossz, folyt köv) és csónakkal kellett őt, meg a kollégáját behoznom a partról. Lehet, hogy macerásnak tűnik, de én kifejezetten élveztem, hogy "sziget vagyunk az óceánban". Lehet, hogy beindítom a Lakinger Béla (az abádszalóki hős) kalózrádiót.  Ifjabbaknak kötelező olvasmány, idősebbek elképzelhetetlen, hogy nem olvasták a "Ferencvárosi koktélt". :http://dia.pool.pim.hu/html/muvek/MOLDOVA/moldova00256a/moldova00267/moldova00267.html

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr983317704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása