Kimentünk a városba délelőtt egy utolsó sétára. A piacon az immáron szokásos büfékocsi-pecsenyesütőnél megismételtük a sült tarja&kolbász&mustár&friss kenyér ebédet, vettünk még gyümölcsöt és sütőtököt, megnéztük a vízimalom-múzeumot (http://hajomalom.rackeve.hu/) aztán visszasétáltunk Amapolára, beszedtük a köteleket és 13:15-kor elindultunk felfelé, hogy nem sokkel 18 óra előtt egy teljesen eseménytelen békés menet után megérkezzünk régi helyünkre Csepelre a ponton mellé. A motor remekül szuperál, most már van benne több mint 20 üzemóra, nem folyik semmi, se gázolaj se víz, a mutatók mintha odanőttek volna az üzemi értékhez, olajnyomás 5 bar, olajhőmérséklet 90 fok, hűtővíz 90 fok, gépházhőméséklet 50 fok, fordulatszám 1500 körül, sebesség GPS-sel mérve 8-9,5 km/óra attól függően hogy épp mennyi a szembeszé és miután tegnap elkezdett emelkedni a Duna, talán valami szembeáramlás is volt. A próbautat sikeresnek minősítem. Ami viszont még jelentősen csiszolandó, teljesen béna vagyok erős oldalszélben tolatással való melléállásban, vagy 10 percet szerencsétlenkedtem, mert a hajót nem akartam odaverni, ezért mindig messze kerültem a helytől, végülis orral álltam a ponton sarkához és kötéllel odahúztuk a hajót párhuzamosra. De ugyanez egy zsúfolt marinában nagy bajokat okozhatott volna. Szóval ezt alaposan kell még gyakorolnom. Ami viszont remek, minden várakozásomat felülmúlja, el se akarom hinni, tehát még pontos méréssel ellenőrizni kell, 60 liter gázolajat töltöttem be indulás előtt, a nívóüvegen bejelöltem a szintet előtte és utána, most megnéztem a fele fogyott el, azaz 30 litert fogyasztott a gép kb. 80 megtett kilométeren bő 10 óra hajózással.
Szerda.
2011.10.12. 22:37 :: A Tengerész
13 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
silvermoon 2011.10.13. 01:51:51
silvermoon 2011.10.13. 02:20:01
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.13. 08:09:59
Kis ember 2011.10.13. 12:19:05
Majdnem minden olcsóbb.
Én ott vettem cipőt, inget, elektronikai eszközöket, parfümöt az asszonynak, stb.
egeresz 2011.10.13. 13:34:41
8 km/h (60km-100km naponta, mint az egyszeri bicajos túrázó)
37 l/100km (146 Ft/km, 1 literrel 2.7km, 1 galonnal 6.3 mérföld )
3 l/üzemóra (1170 ft/üzemóra)
tök jó :-) szinte már-már hihetetlenül jó.
Mihalik Péter 2011.10.13. 17:34:57
silvermoon 2011.10.13. 19:26:06
egeresz 2011.10.13. 21:45:06
Vigyázz, informatikus vagyok, gyakori szakmai ártalom, hogy azt hiszem, mindenhez értek. Nincs se gépész, se hajós tapasztaltom. Kis hobbiasztalos tapasztalatom van, engem épp ez sodort ide.
Ugye folyóvízben felfele kell kikötni. (?) Lefele sem indulhatsz el, ha legalább kis ideig nem tudsz felfele menni, hiszen nem tudsz kikötni. Ugyan a szélén kisebb a sodrás, mint a fősodorvonalban, de erre lehet számítani egy 15 tonnás hajónál? Ha útnakindulsz mert ippeg tudsz felfele menni, akkor ha emelkedik a vízállás (nő a sodrás) egyszercsak nem tudsz kikötni? Nem tudom, hogy van ez.
A google egyik találata 4-7 km/h sodrást ír a Duna magyarországi szakaszára. A Lánchídnál a legkeskenyebb, gondolom ott a leggyorsabb is. Ha ez igaz, akkor az Amapola stabilan mehet felfele (a tartósan tartható sebessége meghaladja a sodrást) és rövid időre (pl kikötés) jelentősen nagyobb sebességre is képes. Informatikus ésszel ez logikusnak tünik, vajon igaz is?
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.13. 22:44:40
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.13. 22:50:42
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.13. 23:09:20
Kis ember 2011.10.13. 23:16:58
A szélén is lehet nagyon erős a sodrás: kanyarban a külső íven. :)
@A Tengerész:
"ha jön arra orosz, ukrán, vagy netán magyar hajó, rádión megkérdezzük segítenének e meginni, mert mi nem bírunk vele. "
És akkor majd írod a hajónaplóban: "A hajó mai fogyasztása óránként három liter gázolaj és 5 üveg sör." :)))