Kész mind a négy darucsörlő és az összes apró alkatrész. Holnap ha nem jön közbe semmi fel is szerelem őket. Azért vagyok ilyen óvatos a tervezéssel, mert mára gondoltam befejezni, de ma is közbejött valami, egész pontosan valakik, délelőtt beállított a "kisemberfamilia" Deni kutyával az élen, úgy hogy abba is hagytam a melót, csak pofáztunk, meg kutyasétáltattunk, meg ettünk-ittunk, meg elmentünk fagyizni, szóval "angolszombat". (a legszebb tengerészkifejezés) . "B" hozott kölcsönbe egy ilyet http://www.armutato.hu/?action=product&productId=119311 amivel a videorekorder SD kártyáját be tudom olvasni a laptopba. A jövő héten keresek valami ilyet valamelyik boltban. Harpi 4 felajánlott egy 4 literes kuktafazekat, egyúttal azért is elmegyek, ezzel együtt, ha valakinek lenne egy 6 -8 literes, az továbbra is érdekel, mert minél többet tudok belerakni annál egyszerűbb lesz a fatelítés. Ráadásul a righez a shottok csigái sokkal nagyobbak lesznek mint a 10-es fallokéi amiket idáig csináltam. (meg még fogok is vagy 20 darabot) A nap végeztével kiültem a hajóorrba egy mérőszalaggal, meg papír-ceruzával és még sötétben is törtem a fejem a megfelelő horgonyrögzítésen, láncterelésen (képtelen vagyok úgy kitalálni valamit, hogy azonnal ne csináljak skicceket), nem mondom, hogy egyenesbe vagyok a dologgal, mert nem egyszerű jó megoldást kitalálni. Jónak nevezek minden olyan konstrukciót, ami egyszerűen működik, minél kevesebb benne a mozgóalkatrész, nem tud elromlani és könnyen kis erővel lehet működtetni. Bonyolult, sok mozgóalkatrészes megoldásokat könnyű kitalálni bármire bármikor. De mindig az egyszerűt a legnehezebb. Tipikus példa a Csonka fivérek első porlasztója. Valamilyen okból nem jutott eszükbe, hogy a benzint felülről vezessék az úszóházba. Addig eljutottak az ötlettel, hogy egy úszó szabályozza a benzinszintet a karburátorban, de bonyolult kilincsszerkezetekkel vitték át a mozgást az úszó alá. Aztán később jött valaki akinek eszébe jutott, hogy az egész szerkezet felesleges, az úszó tetejére kell tenni a tűszelepet, ha felúszik zár, ha lesüllyed nyit. Vagy pl a bicikli hajtása. Régóta létezett a szíjhajtás mint erőátvitel és alkalmazták az eltérő tárcsaátmérők segítségével való fordulatszám és nyomaték áttételt is. De a kerékpárokon mégis az első kerekek átmérőjének növelésével és ezért rettenetes instabil szörnyetegek létrehozásával növelték a sebességet.