Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szombat.

2011.09.24. 21:31 :: A Tengerész

  Kész mind a négy  darucsörlő és az összes apró alkatrész. Holnap ha nem jön közbe semmi fel is szerelem őket. Azért vagyok ilyen óvatos a tervezéssel, mert mára gondoltam befejezni, de ma is közbejött valami, egész pontosan valakik, délelőtt beállított a "kisemberfamilia" Deni kutyával az élen, úgy hogy abba is hagytam a melót, csak pofáztunk, meg kutyasétáltattunk, meg ettünk-ittunk, meg elmentünk fagyizni, szóval "angolszombat". (a legszebb tengerészkifejezés) . "B" hozott kölcsönbe egy ilyet http://www.armutato.hu/?action=product&productId=119311 amivel a videorekorder SD kártyáját be tudom olvasni a laptopba. A jövő héten keresek valami ilyet valamelyik boltban. Harpi 4 felajánlott egy 4 literes kuktafazekat, egyúttal azért is elmegyek, ezzel együtt, ha valakinek lenne egy 6 -8 literes, az továbbra is érdekel, mert minél többet tudok belerakni annál egyszerűbb lesz a fatelítés. Ráadásul a righez a shottok csigái sokkal nagyobbak lesznek mint a 10-es fallokéi amiket idáig csináltam. (meg még fogok is vagy 20 darabot) A nap végeztével kiültem a hajóorrba egy mérőszalaggal, meg papír-ceruzával és még sötétben is törtem a fejem a megfelelő horgonyrögzítésen, láncterelésen (képtelen vagyok úgy kitalálni valamit, hogy azonnal ne csináljak skicceket), nem mondom, hogy egyenesbe vagyok a dologgal, mert nem egyszerű jó megoldást kitalálni. Jónak nevezek minden olyan konstrukciót, ami egyszerűen működik, minél kevesebb benne a mozgóalkatrész, nem tud elromlani és könnyen kis erővel lehet működtetni. Bonyolult, sok mozgóalkatrészes megoldásokat könnyű kitalálni bármire bármikor. De mindig az egyszerűt a legnehezebb. Tipikus példa a Csonka fivérek első porlasztója. Valamilyen okból nem jutott eszükbe, hogy a benzint felülről vezessék az úszóházba. Addig eljutottak az ötlettel, hogy egy úszó szabályozza a benzinszintet a karburátorban, de bonyolult kilincsszerkezetekkel vitték át  a mozgást az úszó alá. Aztán később jött valaki akinek eszébe jutott, hogy az egész szerkezet felesleges, az úszó tetejére kell tenni a tűszelepet, ha felúszik zár, ha lesüllyed nyit. Vagy pl a bicikli hajtása. Régóta létezett a szíjhajtás mint erőátvitel és alkalmazták az eltérő tárcsaátmérők segítségével való fordulatszám és nyomaték áttételt is. De a kerékpárokon mégis az első kerekek átmérőjének növelésével és ezért rettenetes instabil szörnyetegek létrehozásával növelték a sebességet.

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr223253940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kis ember 2011.09.24. 22:47:25

Nos, mostanában azért ez a nagyon sűrű látogatás, mert lelkiismeretfurdalásunk van ebben a szép időben a lakásban kuksoltatni Denit. Az Amapoláért és a "segédgazdáiért" meg annyira odavan, hogy ma érkezésnél a bezárt kapunál, amíg kiszálltam az autóból, hogy megkeressem a portást, kiugrott a hátsó ülésről az ablakon keresztül. Ezzel egyrészt őrületbe kergetett engem, mert a körmei szépen végigszántották a dukkózást, másrészt "M" is aggódhat, mert elkezdte húzni a hátsó lábát. Ami persze csöppet sem akadályozta meg abban, hogy nem menjen azonnal a konténer alá patkányra vadászni. :)

Gekko 2011.09.26. 22:47:42

Óvatosságból, a kuktás fatelítéshez egy megjegyzésem hadd legyen. A beeresztő lenolaj rendkívül gyúlékony, napon simán lángra tud kapni egy törlőrongy. Szóval, a kuktában, magas hőmérsékleten, nagy nyomás alatt nehogy berobbanjon...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.09.28. 20:31:08

@Gekko: Nem lenolajban lesz főzve, hanem hűtőgépolajban. Ez egyáltalán nem ég. Azonkívül úgy fogom csinálni, hogy nyitott kuktában felmelegítem és hőn tartom egy darabig, de 100 foknál nem melegebbre. Aztán elveszem alóla a tüzet, lezárom és megnyomom valamekkora nyomással. Azt, hogy mennyivel, még nem tudom. Vajjon mennyit bír a kuktafazék?

laszló 2011.09.29. 20:14:48

@A Tengerész: A kuktával nem lesz gond,inkább a szelep gumirészei fogják e bírni a hőterhelést!.Érdemes volna kipróbálni ,szelep helyett egy nyomásmérő órát rátenni,teljesen teli lezárt kuktát nagyon lassan melegíteni.A folyadék nagy nyomást tud produkálni,vajon mekkorát??.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.09.30. 00:05:19

@laszló: Egyelőre egyszerű a dolog, mert nincs gumi a kuktához. Meg se próbálok venni hozzá, csinálok szilikongumiból egyet. (sziloplaszt körbenyomva és félkeményen kisimítva mosószeres ujjal) Manométer van a kompreszoron amivel megnyomom. Azt hogy mekkorát bír nincs kedvem kipróbálni. Utánagoogliztam 4 barral már kipróbálta valaki. Én se fogom többel.
süti beállítások módosítása