Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2011.08.02. 21:08 :: A Tengerész

  Tegnap a 11 órási zsilippel megjöttek Török Ervinék egy helyes kis Baylinerrel. 

"E" az aki hol géva gombával, hol csemegekukoricával érkezik, mikor mivel találkozik (vízi) útközben, most egy nagy vödör szilvát hozott, ez éppenséggel saját termés, ő ha nem is hét-, de háromszilvafás. Ma elbicikliztünk a Tescoba kristálycukorért és holnap "J" lekvárt fog főzni, sok kedve ahogy nézem nincs hozzá, de kész tények elé állítottam, mert a szilvalekvárt szeretem az összes lekvár közül a legjobban, a gyümölcs itt van, megrohadni nem lehet hagyni. Ervin és felesége Zsuzsa itt éjszakáztak ránk kötve és a 11-es zsilippel mentek tovább a hárosi öbölbe, most hogy kicsit kijavult az idő, párnapos túrájuk során ejtettek bennünket útba. 

A kép címe "reggeli a szabadban", csak nem annyira impresszionista, mint Claude Maneté. Ettünk ittunk, beszélgettünk, sokat nem dolgoztam a két nap alatt, csak a baloldali mentőgyűrű kötelének zacskóját fejeztem be, meg ma a robogó szetenderdjére raktam egy kampót, amivel felemelt állapotban rögzíteni lehet, mert nagyon lötyögőssé vált a nagy té idő függvényében és bedöntött kanyarnál karistolta a betont, féltem, hogy beakad valamibe és elesek. merthogy holnap egész nap a városban fogok cirkulálni, többek közt elintézem a közjegyző előtt tett nyilatkozatot a hajóépítésről, kérdeztem mibe kerül, 25000 Forintot mondtak irányárként, ez gondolom 10 perces meló nekik, merthogy Emailben elküldtem mindent legfeljebb csak a saját formátumukra kell átpofozni a word dokumentumot. A gengszterváltás annyi haladást hozott, hogy a parlamentet úgy lepték el a jogászok ahogy Rákosi idején a munkásparasztok, ha más nem is jut kenyérhez ők elintézték maguknak azt a fajta jog(ász)államot ahol lassan már fingani se lehet ügyvédi, közjegyzői ellenjegyzés nélkül, aztán mégis tele az ország szabálytalan, hamis, megszegett szerződésekkel.

Szerda 20:01. Hehe. Jól megírtam a naplót tegnap este de elfelejtettem rákattintani a "publikál" feliratra, így maradt vázlatban. Ha Rácz tanár úr nem ír rám észre se vettem volna. Most kinyomtam. Bocs.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr393121193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silvermoon 2011.08.03. 23:30:25

Tengeresz ! Mikor meglattam a "helyes kis bylinert" Majd le estem a szekrol. Hiszen ez az en hajom pontos masa! Talan mintha az enyem nagyobb lenne ( 26 feet-es) es hat az ablakok nem fekszenek ugy mint az eredeti hanem majdnem egyenessen allnak mivel egy stabil teto van fel rogzitve a napelemekkel a tetejen, es az oldalan le eresztheto bambusz redony. De amugy minden ugyan olyan, az eleje a duda a lampa az ablakok, es az orr so minden. Itt mar ilyent nem latni. (tul oreg hajo) Eshat persze en egy 3 hengeres diesel motort szereltem bele amivel joval lasubb de alig zabal valamit. Ez maradt a "vilagjaro" hunter vitorlasom utan.Ot mar nem tudtam fenn tartani.Megjegyzes: Itt a kozjegyzoi dijj: O ! azaz ingyen van. Mindenkinek a sajat bankjaban meg csinaljak. Szemetseg ilyen osszeget kerni egy pocset-ert. Az Apam halala elott ram iratta a sajat hazamat amit en csak az O nevere tudtam anno meg venni, de az sem kerult tobbe 24. dollarnal es 10 percnel. Szoval el szaltak az arak ott europaban.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.08.03. 23:49:01

@silvermoon: És még a USA-re mondják, hogy az ügyvédek birodalma. Hogy a fenébe van ez? Még sehol semmi nincs a vizsgáztatásból, de már 70000 Ft körül járok. :(( És még nem volt döntéspróba és motor emisszió mérés.

silvermoon 2011.08.04. 02:03:35

Tengeresz ! Ezek a "vizsgaztatasok" mind csak a lovera mennek. Itt ilyen PL. Nincs. HA van hajod akkor hajozol ha nincs akkor otthon maradsz.Sem Vizijarmu vizsga sem hajovizsga ilyen kis meretu hajokhoz tizta szemetseg. Emlekszem anno teherfuvarozo voltam otthon, es kaptam 1 levelet hogy azonnal menjek be a mittudomenmilyen hivatalba es fizessek be a CB radio hasznalata utan valami sok penzt. Be mentem es mondtam a holgynek majd ha Ti fingotattok az etert akkor az a tietek lessz es berbe adhatjatok de mivel az eter mindenkie ezert en 1 vasat sem fizetek nektek. Es nem is fizettem sok even at amig csak fuvarozo voltam. Persze en 1 renitens elem vagyok. Nem kell utanozni. Ezek es a hasonlo dolgok miatt vagyok itt. BAr oszinten, az ugyvedeket es az orvosokat itt is nagy ivben el kell kerulni.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.08.04. 08:22:50

@silvermoon: Egyrészt a lóvé, másrészt az 50 év szocializmus építés. Mert ugye akkor mindenkinek munkája kellett, hogy legyen és az államnak mindenen ott kellett legyen a szeme, az meg csak úgy megy, hogy sokan gyártanak papírt mindenről, mindenkiről. Namármost amikor beütött a kapitalizmus, az üzemeket privatizálták, onnan mindenkit kirugdaltak, aki nélkülözhető volt. De a hivatalokban ki lenne az a hülye, aki azt mondja, hogy "rám nincs szükség kirúgom magamat" ? Ezektől a vezetőinktől meg hiába várnánk, hogy bármiféle tényleges reformot hajtanak végre a közigazgatásban, egyrészt jogászok, (márpedig váltig állítom, hogy ha valamit nem akarsz, hogy működjön, sikerüljön, akkor add oda egy jogásznak!) másrészt tehetségtelen korrupt önérdekvezérelt és ostoba a 90 %-uk. A dereguláció csak duma, sőt a közhivatalnokok száma nagyobb mint a Kádár rendszerben. Úgy, hogy eközben a pedagógusok száma meg folyamatosan csökken.

silvermoon 2011.08.04. 16:43:33

Bizony Vilmos Batyam ez nem hogy szomoru, de tragikus. Es ahogy latom valtoztatni szinte lehetetlen.Ahogy Ti irjatok, a "gengsztervaltas" ugyan sikerult, de sokkal jobb nem lett semmi.Azt az 50 evet kiheverni, azt hiszem kell meg masik 50 esztendo. Amugy meg majd az egesz vilag pocsekebb lett. Es nem hiszem, h azert mert mi oregedtunk meg.
süti beállítások módosítása