Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2011.07.18. 22:18 :: A Tengerész

Köszönöm a további születésnapi jókívánságokat.  Ma előszedtem a bútorszállításkor, költözködéskor használt gurtni tekercsemet, még az autóban volt, mert a kislányom cuccolta vele a szekrényeit. Úgyis túl hosszú volt, kitelt belőle a mentőgyűrűkre az anyag. Meglepett amikor el akartam égetni a végeket, merthogy nem műanyag, nem olvad. Na elkezdtem pelenkaöltésekkel "elendlizni", de szaporátlan, előszedtem a varrógépet és amit lehetett azzal varrtam. 

 

Sokat próbált öreg "zsidó" (Neumann) rengeteget dolgoztam vele, varrtam vitorlákat a 25-ösre, amikor a sarkoknál a 4-5 réteg dakront kellett átvarrnia becsülettel helyt állt, "J" nem szereti, mert minden máshol van rajta mint az ő otthoni gépén, meg hála az "előéletének" kicsit sprődebben jár. De én eddig mindent megvarrtam vele, vitorlát, ponyvát, inget, farmert, amit éppen kellett.

 

 

 

 

 

 

Hogy ne legyen csúnya vastagodás, a kötél gyűrűket nem fuxolással, hanem varrással toldottam,

 
 
 
 
 A toldást "testsúlynehezékkel" próbáltam ki. Délutánra nagyjából készen voltam, csak a hajó nevét kell még felfesteni, de ahhoz kell betűsablonokat csinálnom holnap valami kartonból, dipám nincs, annakidején a festősablonokat abból csináltuk a hajókon, de kiszedtem a kályhából pár tejesdobozt, kimostam őket az jó lesz sablonanyagnak, de még az is lehet, hogy kiegyenesített sörösdobozból csinálom, lassan teljesen elhatalmasodik rajtam a recicling gondolkodás. 
 
 
Help! Valaki nyújtson segítő kezet!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 És lőn...ha nem is kéz de mancs.
 
 

 Ma felhívott antymix egy jó és egy rossz hírrel. A jó az, hogy működik a gépem, a rossz az, hogy minden ami rajta volt a winchesteren elveszett. Sztoikus nyugalommal veszem tudomásul a dolgot. Tulajdonképpen három évet fiatalodtam, merthogy a kettővel ezelőtti gépleálláskor "J J" kimentette az adatállományt egy külső winchesterre. Ami akkor volt a gépben. Azóta persze egy csomó dolog lett rajta még, na azokra most keresztet vethetek. Szóval minden olyan mint három éve. Sebaj. Gondolkodtam rajta, hogy sajnáljam e, hogy mondjuk elveszett a teles Bisset sorozat (egészen pontosan az első és második kötet, mert a harmadik az már az eggyel korábbi vírusfertőzés során eltűnt), de talán így szép a dolog. Most már soha többé nem lehet róla könyvet nyomtatni, valóban kis példányszámú exkluzív kiadás marad, aki kapott belőle annak van, aki nem, annak már sose lesz meg a könyv.  Aztán persze az élet majd kihozza, mi az ami nagyon hiányzik és jaj ott volt a "gépben", de hát ezen már nem lehet változtatni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr13078436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása