Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szerda.

2011.06.22. 21:49 :: A Tengerész

 Vettem némi felúszó kötelet a mentőgyűrűkhöz, vettem sivalkodót a tűzjelzőhöz, vettem valamivel vastagabb perlon zsinórt olvadószálnak, mert bár amit elsőre felraktam prímán tartott, de miután pengetni lehetett magas hangon, szóval alaposan kifeszült, féltem, hogy egy idő után megadja magát, így kicseréltem olyan kb Reluxazsinórszerűségre. Vettem továbbá mély levegőket és alámerültem a gépházba, piszok meleg volt ma, hidegben se egy öröm ott matatni a szűk helyen tekeregve, de így a saját levemben fürödve kifejezetten utálom. Felfúrtam és felpopszegecseltem a jobb oldali tank golyóscsapjának a csigáját, kifeszítettem a záró rugót, miután a tank üres egyelőre így marad. Miközben ott bogarászok egy megolvadt szigetelésű vezetékre lettem figyelmes. Végigkövetve kiderült, hogy a fordulatszámmérő vezetéke , amin a generátorról a frekvenciajel felmegy a műszerhez. Érdekes dolog, merthogy ott milliampereknél nagyobb áram nem folyhat, ha minden rendben van, tehát a 0,75-ös vezetéknek nem szabadna melegedni...és mégis. Kitermeltem és holnap kicserélem és megmérem valójában mekkora áram folyik rajta.  Olyat el tudok még képzelni, hogy valamikor amikor még a műszer nem volt rajta valamivel összeért a vége egy rövid időre és valami zárlati áram folyt rajta. Vagy valahogy hozzáért a kipufogócsonkhoz?? Merthogy nem a teljes hosszban olvadt meg a szigetelés, csak a vége felé egy fél méteren, ott is szakaszosan. De hogy érhetett volna hozzá bármihez amikor össze volt korbácsolva több más vezetékkel, amiknek semmi bajuk? Rejtélyes dolgok ezek. Mondom, hogy mindig a villannyal van baj!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr183007149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hitvantanyitto.blog.hu 2011.06.24. 16:55:46

ki ismeri a csávót ?

news.yahoo.com/s/yblog_upshot/20110622/od_yblog_upshot/two-by-two-a-real-life-noahs-ark

filmek vele a youtube-on

www.youtube.com/results?search_query=Johan+Huibers&aq=f

ugy nez ki Noe barkajat probalja megepiteni, ugy ahogyan arrol a biblia ir. (méret, alak, magassag ...) a hirek szerint tengerre is mehet vele ... az egyik filmen viszont hegesztest lattam ... azt hiszem hogy Noe annakidejen lehet nem hegesztett :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.06.24. 21:51:46

@hitvantanyitto.blog.hu: Hehe. Ahogy ezt nézem ( www.youtube.com/watch?v=_HS1XLjcAkw ) ez nem a Noé bárkája, csak egy bárka formájú kiállítási pavilon egy kb 1500 tonnás tolóbárkán. Szóval hajóhoz köze nincs, ami azért sajnálatos, mert ha már ennyi munkát beleölt az ember, csinálhatott volna egy igazi hajót is. Bár ahogy írja valahol, így is benne van 1,5 millióba.
süti beállítások módosítása