Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Hétfő.

2011.06.13. 20:56 :: A Tengerész

 Az persze nem úgy van, hogy csak beakasztunk egy rugót oszt máris csukja a golyóscsapot. A rugó és a golyóscsapot működtető kar közé, hogy "irányba" húzzon, kell sajnos a hely adottságai miatt egy terelőcsigán futó vékony drótkötél darab. Ezt a csigát olyan anyagból kell megcsinálni, ami valamennyire hőálló, mert tűzben is működnie kell, legalábbis nem lenne jó, ha előbb kiolvadna mint az olvadózsinór, mert akkor lőttek az egész működésnek. Nos a bakelit elvileg hőre keményedő anyag, ezért nekiálltam "esztergálni" négy  darabot a maradékok aprajából. Az "esztergálás"a hajón így működik. 

A fúrógépbe fogott munkadarab ellenkező irányba forog mint a sikító korongja, így remek forgástestek alakíthatók villámgyorsan. Csak arra kell ügyelni, hogy a munkadarabot előtte lehetőség szerint kerekre kell eleve kivágni dekopírfűrésszel, mert ha nagyon sarkos akkor erősen üt, amit kézzel nehéz kivédeni.

 

 A palástfelületet amúgy nem daraboló, vagy csiszolólókoronggal, hanem gumitárcsára fogható csiszolótárcsával alakítottam ki, azzal sokkal kellemesebb a munka, merthogy a korongok fémhez valók, a bakelitet inkább csak karistolják és erősen égetik. De a csigagörgő hornyát viszont csak egy 3-as koronggal tudtam kialakítani. 

 

 

 

 

 

 

Aztán tengelyeket, meg felfüggesztéseket csináltam a görgőknek, jó kis piszmogós meló, talán holnap ha nem jön közbe semmi beszerelhetem és felmadzagozhatom őket...bár persze közbe fog jönni, el kell menjek bowdenért a távműködtetéshez. Amikor a motorhoz bütyköltem az adagoló töltésszabályzó, meg a dekompresszor kivezetését a cockpit vezérlőpultba, akkor találtam valahol a Váci úton egy bowdenboltot, kérdés megvan e még és oda találok e 3 év után.

 

21:07 Na csak kicsit meg kellett googlizni, már meg is van http://www.bowdenszerviz.hu/

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr452981469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása