Az persze nem úgy van, hogy csak beakasztunk egy rugót oszt máris csukja a golyóscsapot. A rugó és a golyóscsapot működtető kar közé, hogy "irányba" húzzon, kell sajnos a hely adottságai miatt egy terelőcsigán futó vékony drótkötél darab. Ezt a csigát olyan anyagból kell megcsinálni, ami valamennyire hőálló, mert tűzben is működnie kell, legalábbis nem lenne jó, ha előbb kiolvadna mint az olvadózsinór, mert akkor lőttek az egész működésnek. Nos a bakelit elvileg hőre keményedő anyag, ezért nekiálltam "esztergálni" négy darabot a maradékok aprajából. Az "esztergálás"a hajón így működik.
A fúrógépbe fogott munkadarab ellenkező irányba forog mint a sikító korongja, így remek forgástestek alakíthatók villámgyorsan. Csak arra kell ügyelni, hogy a munkadarabot előtte lehetőség szerint kerekre kell eleve kivágni dekopírfűrésszel, mert ha nagyon sarkos akkor erősen üt, amit kézzel nehéz kivédeni.
A palástfelületet amúgy nem daraboló, vagy csiszolólókoronggal, hanem gumitárcsára fogható csiszolótárcsával alakítottam ki, azzal sokkal kellemesebb a munka, merthogy a korongok fémhez valók, a bakelitet inkább csak karistolják és erősen égetik. De a csigagörgő hornyát viszont csak egy 3-as koronggal tudtam kialakítani.
Aztán tengelyeket, meg felfüggesztéseket csináltam a görgőknek, jó kis piszmogós meló, talán holnap ha nem jön közbe semmi beszerelhetem és felmadzagozhatom őket...bár persze közbe fog jönni, el kell menjek bowdenért a távműködtetéshez. Amikor a motorhoz bütyköltem az adagoló töltésszabályzó, meg a dekompresszor kivezetését a cockpit vezérlőpultba, akkor találtam valahol a Váci úton egy bowdenboltot, kérdés megvan e még és oda találok e 3 év után.
21:07 Na csak kicsit meg kellett googlizni, már meg is van http://www.bowdenszerviz.hu/