Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2011.04.28. 23:29 :: A Tengerész

 Folytattam a bal oldali lámpa felerősítésével. Mindenki óva int ettől a helytől. "J J" a felépítmény tetejét javasolta, de ehhez mégegy helyen ki kéne fúrjam a hajót, amihez nincs kedvem. Marad itt. Majd meglátjuk... A makacsul hűtő hűtő megadta magát, ma itt volt a Varga Gyula, megnézte...holnap folyt. köv. Sanszos, hogy kihordta a rendszerbe az olajat, amitől beállt a forgórésze a kompresszornak.

Délután meglátogattam a Török Ervint kies magánkikötőjében (vannak benne vagy húszan, de csak ő jár le) a "K" híd tövében a Hajógyári Sziget mellett a Filatori Gátnál, mert szedett nekünk géva gombát, amit "J" különösen szeret. Ez a taplógomba fajta ilyenkor ehető csak, később megfásodik, hoztam tőle egy hátizsákra valót. Láttam a tárolójukban olyan öreg kielboatokat, amik már vagy 30 éve nem voltak vízen, tán már a tulajdonosuk se él. Kár értük, régi szép muzeális darabok, ifjúkoromban ilyenekben evezett a nép a Dunán, ma már talán ember sincs aki ilyet tudna építeni.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr622863356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harpi4 2011.04.28. 23:55:20

Arra már nem emlékszem, hogy a dunai HSZ mit ír elő az ilyen méretű hajócskákra, de a géphajóknál (a nagyobbaknál) az oldal pozíciós lámpák, mindig kint vannak a hajó szélénél, így nem tudom jó lett volna-e a felépítményre szerelni. Persze lehetséges, hogy ez méretfüggő, és ott is jó helyen lennének.

dismay22 2011.04.29. 08:53:12

A kielboat az nem, amivel az angol filmekben szoktak az uri egyetemistak evezni versenyen nem?:)

Gondolom mar nem lehet felujitani oket:(

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.29. 09:35:22

@dismay22: "A kielboat az nem, amivel az angol filmekben szoktak az uri egyetemistak evezni versenyen nem?:)"

Hát ezt nem tudom biztosan, de valami hasonló lehet az is.

ˇ"Gondolom mar nem lehet felujitani oket:("
Nem kell! Ezek kifogástalan állapotban vannak. Pl ott van a Jancsó Miklósé is, szerintem már arra se emlékszik, hogy van ilyenje.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.29. 09:40:35

@harpi4: Nem lehetne a felépítményen amúgy se mert ha szigorúan vesszük, a korlátlábak egyes szektorokban takarnak, tehát meg kéne emelni, ami persze nem lehetetlen, de macerás. A HSZ aránylag megengedő (Dunára, tengerre egyforma), pl lehetne az árboc tetején egy lámpába integrálni a farfényt és az oldalfényeket , de én ragaszkodom a klasszikus megoldáshoz.
süti beállítások módosítása