Pfüü, ez kemény nap volt. De ki akartam használni a jó időt, mert ilyesmit igazán kint a pontonra telepített vasasztalon tudok csinálni, nem kell a fuxműhelyben szorongani. Arról van szó, hogy miután befejeztem a téli felkészülést, visszatértem a motorozással kapcsolatos munkákhoz. Na egyelőre amíg nem enged valaki vizet a fenekünk alá nem fogok további motor és manőverpróbákat végezni, nincs kedvem újból felülni, de egyszer csak lesz víz a Dunában és kikecmergünk néha innen ebből a biztonságos mélyedésből ahol most állunk. Na szóval említettem, hogy vissza akarom tenni a kipufogó zajcsillapító dobot, mert a sebeségben gyakorlatilag nem csökkent semmit, viszont magasabb fordulaton nélküle eléggé hangosak vagyunk, ami engem nagyon zavar. Mindent meg fogok tenni a zajcsillapítás érdekében, ez volt az első lépés. Egyelőre a próbamenetek alatt nyitva a szalont a gépháztól elválasztó ajtó, a folyamatos ellenőrzés miatt, de ha megnyugtató módon lezárom a próbákat, az ajtó is erre a sorsra jut, belül hangszigetelő burkolattal. Ma a nap nagyrészében egyedül voltam, "J" még tegnap este hazament piacolni így még az ebédet is elhanyagoltam, nem volt aki megetessen, csak amikor délután megjött akkor estebédeltünk. Még tegnap kivágtam a korábban a kipufogódob helyére behegesztett csődarabot és ma amire "J" megjött, majdnem teljesen kész voltam a hagtompító javított változatával. Levágtam a régi csonkokat és új, saját fejlesztésűeket készítettem helyettük. Most végeztem a (jó kínlódós, szűk helyen fejjel lefelé való) beszereléssel, holnap napvilágnál kipróbáljuk. Az úgy lesz, hogy beindítom a motort, a fartükrön van egy csappantyú, ami normál esetben amikor a motor működik nyitva van, de becsukva a kipufogógáz nyitogatja, azt egy bottal "J" majd megpróbálja enyhén nyomni, ettől megnő a kipufogócsőben a nyomás és ha valahol tömítetlenség lenne látszani fog, mert pipál ott a füst, de lehet, hogy habbal is megnézem. Ha minden rendben van, az egészet, síppal, (kipufogó)dobbal, nádihegedűvel együtt hő- és hangszigetelem. Amikor a kabinokat hőszigeteltem, egy egész tekercs Therwoolint ami megmaradt elajándékoztam, mert úgy gondoltam soha az életben nem lesz rá szükségem, na most egy méter jó lenne belőle a kipufogódob és csatlakozó csőszakaszok burkolására, de valahol majd csak találok valamit kidobva, csak nyitott szemmel körbe kell járnom a telepet.
Más. A természetközeli élet következtében rendkívüli módon kiélesedett az időjárás változásaira való érzékenységünk. Néhány fok hőmérsékletváltozás, egy befelhősödés, vagy felderülő égbolt, szélerősödés, vagy gyengülés nyomot hagy bennünk. Befolyásolja a gondolatainkat, az érzéseinket, a reakcióinkat, mindent amik vagyunk. Lakásban bent a városban fel se merülnek ezek a dolgok az emberben. Nem tudom jobban megmagyarázni, képtelen vagyok szavakba önteni igazán a dolgot, de kezdem megérteni a pásztorokat, akik a szabadban éltek, mitől volt teljesen más a gondolkodásuk, mint a városból jött "nadrágos" embernek.