Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2010.10.16. 20:09 :: A Tengerész

Pfüü, ez kemény nap volt. De ki akartam használni a jó időt, mert ilyesmit igazán kint a pontonra telepített vasasztalon tudok csinálni, nem kell a fuxműhelyben szorongani. Arról van szó, hogy miután befejeztem a téli felkészülést, visszatértem a motorozással kapcsolatos munkákhoz. Na egyelőre amíg nem enged valaki vizet a fenekünk alá nem fogok további motor és manőverpróbákat végezni, nincs kedvem újból felülni, de egyszer csak lesz víz a Dunában és kikecmergünk néha innen ebből a biztonságos mélyedésből ahol most állunk. Na szóval említettem, hogy vissza akarom tenni a kipufogó zajcsillapító dobot, mert a sebeségben gyakorlatilag nem csökkent semmit, viszont magasabb fordulaton nélküle eléggé hangosak vagyunk, ami engem nagyon zavar. Mindent meg fogok tenni a zajcsillapítás érdekében, ez volt az első lépés. Egyelőre a próbamenetek alatt nyitva a szalont a gépháztól elválasztó ajtó, a  folyamatos ellenőrzés miatt, de ha megnyugtató módon lezárom a próbákat, az ajtó is erre a sorsra jut, belül hangszigetelő burkolattal. Ma a nap nagyrészében egyedül voltam, "J" még tegnap este hazament piacolni így még az ebédet is elhanyagoltam, nem volt aki megetessen, csak amikor délután megjött akkor estebédeltünk. Még tegnap kivágtam a korábban a kipufogódob helyére behegesztett csődarabot és ma amire "J" megjött, majdnem teljesen kész voltam a hagtompító javított változatával. Levágtam a régi csonkokat és új, saját fejlesztésűeket készítettem helyettük. Most végeztem a (jó kínlódós, szűk helyen fejjel lefelé való) beszereléssel, holnap napvilágnál kipróbáljuk. Az úgy lesz, hogy beindítom a motort, a fartükrön van egy csappantyú, ami normál esetben amikor a motor működik nyitva van, de becsukva a kipufogógáz nyitogatja, azt egy bottal "J" majd megpróbálja enyhén nyomni, ettől megnő a kipufogócsőben a nyomás és ha valahol tömítetlenség lenne  látszani fog, mert pipál ott a füst, de lehet, hogy habbal is megnézem. Ha minden rendben van, az egészet, síppal, (kipufogó)dobbal, nádihegedűvel együtt hő- és hangszigetelem. Amikor a kabinokat hőszigeteltem, egy egész tekercs Therwoolint ami megmaradt elajándékoztam, mert úgy gondoltam soha az életben nem lesz rá szükségem, na most egy méter jó lenne belőle a kipufogódob és csatlakozó csőszakaszok burkolására, de valahol majd csak találok valamit kidobva, csak nyitott szemmel körbe kell járnom a telepet.

Más. A természetközeli élet következtében rendkívüli módon kiélesedett az időjárás változásaira való érzékenységünk. Néhány fok hőmérsékletváltozás, egy befelhősödés, vagy felderülő égbolt, szélerősödés, vagy gyengülés nyomot hagy bennünk. Befolyásolja a gondolatainkat, az érzéseinket, a reakcióinkat, mindent amik vagyunk. Lakásban bent a városban fel se merülnek ezek a dolgok az emberben. Nem tudom jobban megmagyarázni, képtelen vagyok szavakba önteni igazán a dolgot, de kezdem megérteni a pásztorokat, akik a szabadban éltek, mitől volt teljesen más a gondolkodásuk, mint a városból jött "nadrágos" embernek.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr732376497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása