Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm. Sokmindent csináltam...vagy legalábbis TÖBB mindent. De bármit is, mindig igye... (2024.05.07. 22:46) Kedd.
  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.

Linkblog

Csütörtök.

2010.08.26. 19:08 :: A Tengerész

A legravaszabb trükkök ellenére beleszakadt a harmadik csavar csonkja is a termosztátházba, így le kellett szednem a hengerfejtörzsről. Kicsit tartottam ettől a dologtól, de azzal kellett volna kezdjem (naná utólag mindenki okos), könnyedén kijött a két 8-as csavar. Aztán ellkezdődött a precízkedés a beszakadt hatos csavar kifúrásával, miközben az átok motorcsónakok verték a hullámokat ( a rendőrmotorosokkal az élen) három fúrót is eltörtem, de végül csak megoldottam a feladatot. A termosztát gumitömítésének utánamenni annyira reménytelennek itéltem, hogy inkább összeraktam a régivel, amit a LOCTITE praktikus csodakencéjével, amivel az irányváltó dekliket és a mélység és sebességmérő fejeket is tömítettem, meggyógyítottam. Mit tesz Isten jó lett. Mit mondjak, összeraktam, feltöltöttem, beindítottam a motort, türelmesen megvártam amíg felmegy a víz 80 fokra és lássatok csodát, beindult a keringés, lekopogom (1-2-3 bal kéz középső ujj alulról felfelé a térképasztal alján) MŰKÖDIK! Holnap ismét kötélhúzópróba és átmegyek a rendőrökhöz bejelenteni, hogy futópróbákat kezdek itt előttünk.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr32250288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ICSG 2010.08.26. 20:20:48

Őszintén, megnyugodtam! Nagy szívás lett volna a hűtőkör megerősítése még egy szivattyúval!

A jardoknak azért kell bejelenteni, hogy ne cseszegessenek a vizen?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.08.27. 07:32:58

@ICSG: "A jardoknak azért kell bejelenteni, hogy ne cseszegessenek a vizen?"
Pontosan. Miután semmiféle vizsgája nincs a hajónak, ugyanakkor nem akarok nekimenni egy hatósági vizsgának egy teljesen kipróbálatlan hajóval meg kell oldjam valahogy a futópróbákat az elkövetkező néhány héten, amíg az időjárás nem fordul zordabbra. Nem szeretném viszont ha ezt egy esetlegesen ellenőrizni óhajtó szervnek kellene így elmagyaráznom. Ergo, bemegyek és megbeszélem a vizirendészet vezetőjével. Jobb szeretek a problémák előtt járni, mint utánuk futni. Azután. Eddig szinte bárhol, ahol hajósemberekkel találkoztam, pillanatok alatt kiderült, hogy egy-kettő hajózott a tengeren, folyamon, netán ismertük is egymást. Ha szerencsém van itt is így lesz. Azonnal más a tónus.

whale 2010.08.27. 20:37:00

Tudod, azért is jó, hogy 123-as Merci motort használsz, mert ahhoz gyakorlatilag MINDENT lehet kapni akár utángyártottban, akár GYÁRI eredetiben.
Kezdetnek náluk próbálkozz szerintem.

www.mercibolt.hu/mercedes_alkatresz_kapcsolat.htm

whale 2010.08.27. 20:38:51

Ja igen, ha jól tudom termosztátot is különböző hőértékűeket lehet kapni. Tehát te döntheted el, hogy hány foknál nyisson zárjon a hűtőrendszer. Tartalék Hardyt vettél már?:)
süti beállítások módosítása