Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2010.04.20. 23:03 :: A Tengerész

Ma az egyik fellépő rács lábaival folytattam. Aztán, mivel hétágról sütött a nap és a deck már másfél hete be van deszkázva, és mert azóta b..osszantja a csőröm a láda a műhelyben, megint rávettem a targoncást egy próbára. Azt eszeltem ki nagy ravaszan, hogy lent a sólya végénél a parton hever egy nagy darab kazánlemez, azt, meg egy vastag széles pallót felhozunk a targoncával és leterítjük a hajó mellett a süppedékes helyekre és akkor sitty-sutty felnyomjuk a ládát a deckre. Na kishíjján sikerült a targoncát vízre tenni. Most a füves sólya legvégén kapart el a targonca, se té, se tova, lejtőnek fel egy tapodtat se. Na megint a Merci teherautóval húztuk ki. Szóval ez a megoldás nem működik! De annyira belelovaltam magam, hogy annak a nyavajás ládának ma ha a fene fenét eszik is fel kell kerülni a deckre, hogy kivitettem a műhelyből a targoncával amíg a beton ért, úgy 20 méternyire leraktuk a raklapon álló ládát a fűre. Passz, a kocka el van vetve, meg kell oldani a problémát. Elöször is kerítettem még három embert (lebeszéltem az ebédelésről a gumicsónakos fiúkat és befogtam a targoncást egy kis kézti munkára) és elvittük kézben a dögöt a hajó tövébe, ahol előzetesen megterítettem neki a füvön az egykor volt Átrium Hyatt uszoda női zuhany ajtajával. Aztán emelő berendezés után néztem. Ugye ott volt a baloldali darukar a hajó elején. Gondoltam kerítek valami csigasort rá az emeléshez. Kérdem a gumicsónakos Ferit, van e valami masszív csigasora. Na az nincs. DE! Van motoros csőrlője. Kérdem milyen? "Milyet parancsolsz? Van 12V DC és 230V AC" Nocsak alakul a dolog. A váltóáramút elcipeltem Amapolára ás felsekliztem a darukar végére. (Még egy métert se hajóztam, de a négy daru már megérte, hogy kitaláltam, ha jól számolom, már negyedszer használom őket.) Aztán felkötöztem a ládát és bár nyekegett egy kicsit a kicsiny csőrlőcske, vitézül felemelte a dögnehéz ládát. Egy gond volt csak, miután beforgattam a fux teteje fölé, ott már nem bírtam vele kezdeni semmit egyedül. Szerencsére a látóterembe kerültek újabb gyanútlan, de izmos  segéderők, mondtam "málenkíj robot" így kézi erővel különösebb gond nélkül talpra állítottuk és a helyére emeltük a ládát.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr621938563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

phaidros 2010.04.21. 09:24:08

Az az utolsó kép... hmm. :)

I.M.I 2010.04.21. 19:41:23

Szia ! Örömmel látom,hogy felkerült a galionfigura is.Üdv:Imi

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.04.21. 20:26:29

@I.M.I: Óóóó, már több mint egy éve fent van. Kicsit átszabtam.
süti beállítások módosítása