Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Csütörtök.

2009.10.01. 16:59 :: A Tengerész

Megint egyedül "élek", "J" kicsit hazajött házimunkázni, így én szaladok időnként haza, hogy tápláljon. Kint egyszerű az étrendem, főleg hidegkaja, de ha hazajövök, rendszerint viszek valami főttet, amit csak melgíteni kell, bár ez, amíg nincs bent a gáztűzhely, csak a szabadtűzön a hajó fara mögött működik. Amúgy a gáztűzhely amint kész a festés (most megint vérszemet kaptam, mert mégse lett a beharangozott rossz időből semmi komoly) pillanatokon belül bekerül a szalon konyhasorában erre a célra szabadon hagyott helyre. Három napja festek mint a gép, még a délutáni alvást is kihagyom, de meg is van az eredménye!

  

 Megvan a felépítmények oldala, meg a gunwale körben a deck felett fehérrel és a deck körben vörössel. Ez a  szín is történelmi, valaha Nelson idejében az angol hadihajók deckjét azért festették vörösre, hogy csata idején a legénység ne pánikoljon a kiömlő vértől. (Egy régi siófoki klubtárs barnára festette a hajója deckjét {jó randa lett}, mondtam neki, biztos azért, ha bepánikol a kapitány, a legénység ne vegye észre..... Habár a szag...)

Elég utálatos amúgy ez a Rezakril 2K festék. Azért, mert az elképzelhető legjobb az UV állósága, el kell viselni, hogy alig takar, tehát a decken három réteg után is sejlik ahol korábban elcsöpögött a fehér, lehet még egy réteg kell majd, mert amúgy is meg kell oldani valószinűleg a csúszásgátlást, aztán ha meghigitom még így se takar, de mivel villámgyorsan szárad, beragad az ecsetbe munka közben a szálak tövénél tapad ahogy terítem, szóval baromi macerás a festés vele, valójában járműfestésre találták ki szórással, nem ecsetelésre való, de cserébe évtizedekig megtartja kezdeti fényét.

Visszatérve a kajára, azért nem sanyargatom magam, végülis vége a fogyókúrának, (178 magas és 65 kiló vagyok) időnként kiugrom a Tescoba, az van közel a Soroksárin és körülnézek a lejárófélben lévő ezért félárra levett termékek közt, ilyenkor a minőségi árúk is kedvező áron kaphatók, (hja aki hajót épít ott spórol ahol tud) annyi "E" betű van bennük, hogy a lejárati dővel egyáltalán nem kell törődni, én simán megeszem akár a több hete lejárt kajákat is, soha nem volt tőlük semmi bajom, az ember dögevőből szocializálódott az élelmiszerlánc csúcsára, pl ez a kolbász amit a rozsdamentes lapon sütöttem pár napja igazán remek volt tormával és egy sörrel ebédre.

 Ma reggel már csak 17 fok volt a szalonban amikor felkeltem, be is fűtöttem a reggelihez, tökéletes a komfort a kályhával. Amíg a gyaluforgácsot, ami zömmel az abrichter vágta apróanyagból áll, csak beszórtam a kályha tűzterébe, mindíg bajom volt a begyújtással, mert eltömte a rostélyt, nem kapott a tűz levegőt és orrbaszájba csak füstölgött, de kitaláltam, hogy egy üres ötkilós festékes latát kifurkáltam, meg sikítóval felhasogattam, szóval egy vaskosarat csináltam belőle, ebbe rakom a forgácsot, jól beletömve, majd beállítom a kályhába, mellé rakok egy bő marék fát, meg a bíedermeyer leánykák loknijaira emlékeztető kézi gyaluforgácsból egy marékkal, ez az elképzethető legjobb gyújtós, meggyújtva azonnal prímán ég és a "kosárban" az abrichterforgács lassú izzás közben elhamvad, miközben a kályha ontja a meleget.

A főárboc egyelőre négyszögletes formában parkol a csarnokban és várja a további megmunkálást, de most első a festés, ha kitart még egy kicsit az idő, lefesteném a szalon és a hálókabin tetejét is és akkor tavaszra már csak az algagátló fenékfestés  és a cockpit körbefestése maradna.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr861420949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása