Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szombat.

2009.07.04. 22:30 :: A Tengerész

Kint lakom gyakorlatilag a hajón. Csütörtökön nekiláttam a további rudaknak. Nehezítik a munkát a folyamatos zivatarok. KJ-t meglátogattam egy újabb deszkaköteggel, vastagsági gyalun lenyomtuk a grósz bummjának, gaffjának és a besan gaffjának anyagát. Aztán az eső miatt csak este 11-kor tudtam visszahurcolni az anyagot a hajóhoz. Na akkor már evidens volt, hogy nem érdemes hazajönni. Másnap jól belehúztam, hogy kivédjem az esőket, megint kiköltöztem a Vizára, késő estig melóztam, megint kint aludtam. Kidolgoztam egy módszert az üreges rudakhoz, hogy elkerüljem a komplikált marást a belső üreg kialakításához. Így néz ki a gaff közepe. Fenyő, 22mmvastag. Erre két oldalra ragasztottam egy-egy réteg 7mm vastag kőris- és egy-egy 22 mm vastag fenyő lécet. Így kiadja a középen 80mm vastagságot, benne van a kúpos üreg, csak kerekre kell gyalulni, csaiszolni kívülről és kész. Ezt úgy csinálom, hogy elöször négy-, majd nyolcszögletűre gyalulom, aztán gyaluval kerekítem, végül csiszolom szalagcsiszolóval és a végén kézzel hosszú csiszolóvászon csíkkal húzom-vonom kerekre keresztben a hossztengelyre. A munkát nehezíti, hogy amikor kisüt a nap, mint ma is, van legalább 50 fok a Viza raktárterében. Nem csak azért rossz, mert ilyen melegben különösen fárasztó a munka, hanem baromi gyorsan köt a ragasztó, tehát kapkodni kell a kenéssel, összeillesztéssel és a rettenet mennyiségű szorító meghúzásával. Egy merő seb a tenyerem a felszakadt vízhólyagoktól. Amikor levettem a csuromvíz pólómat, végképp szétszakadt az amúgy is rongyos jószág, így néz ki egy MSZP-SZDSZ luxusadóval súlytandó célszemély ruhatára. Ma estére összeragasztva kerekítésre vár a besan gaffja és a grósz bummjának az első képhez hasonló, csak két méterrel hosszabb, és a változatosság kedvéért kőrisfa üreges lécszelvénye, az első deszkaréteghez ragasztva. A nagy hőség miatt egyszerre csak egy réteg ragasztására van idő, így sokkal többet kell szoritózni. Szegény tenyereim....Az, hogy  collos fenyő- és  10mm vastag köris (ami a gyalulás után 20-22, illetve 7-8mm)  anyagom van, lehetővé teszi, hogy több rétegből alakítsam ki a rudakat, ami mind szilárdsági, mind a későbbi vetemedés elkerülése szempontjából kedvező. Csak sokat kell ragasztani.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr11227047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása