Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2009.04.19. 08:25 :: A Tengerész

Reggel van, én meg ágyban vagyok. Hetek óta trüsszögök, de tegnap kitört trajtam a takonykór. Tegnap amikor végeztem este Amapolán, alig volt erőm hazamászni. Mintha lázam is lett volna, de kimerült az elem a lázmérőben, így ez sose fog kiderülni. Az a gyanúm, hogy régen kűzd a szervezetem a kórral, de most, hogy a szembaj miatt meggyengült, teret kapott a betegség. Úgy döntöttem, hogy ma adok egy kis laufot  a szervezetnek, ágyban pihenek. Hétfőn mindenképpen ki kell menjek a hajóra, mert a lakatosokkal saját találmányú csőrlőket csináltatok a darukra (már nem akarok soha többé bemenni a volt munkahelyemre esztergálni, így csak ez a megoldás marad) és utána kell nézzek hogy áll. Aztán lemegyünk Balatonra mert ki kell rakni végre a leándereket, meg biztos már térdig ér a fű is. Van lent faanyagom, átnézem mi jó belőle rudazatnak és valahogy hazahozom, bár a 6m-es szálak tetőcsomagtartón nem lesznek túl KRESZ-szerűek. Arról nem is beszélve, hogy hogy fogja bírni? Elég sok szabályt megszegek, ezért nem is vállalom a miniszterelnökséget, ha holnapután megkeresnek, nincs meg rá az erkölcsi alapom.

Tegnap elkezdtem felhegeszteni a fix korlátelemekre a kötélkorlátok füleit, mindjárt le is festettem, okulva a múltkori eső miatt megrozsdált friss varratokon. Egyúttal befúrtam, bemeneteltem a korlátlábak 6-os rögzítőcsavarjainak is a lyukakat. Miközben a decken dolgozgattam, ilyen jópofa hajó ment el mellettem, rajta dolcsevitáztak a népek.

Alkudozok a második kötetre a nyomdával, árat emeltek, én viszont a második kötetet nem akarom drágábban adni, mint az elsőt. Meglátjuk mire jutok. Ha már nem nyerek a kiadáson, legalább veszteni se veszítsek, remélem legalább annyi elfogy majd a másodikból, mint az elsőből, így Karácsonyra a harmadik kötetnek se lesz pénzügyi akadálya.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr841073775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása