Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2008.11.29. 19:46 :: A Tengerész

Reggel szakadt az eső, de hittem a meteorológiának, hogy napközben majd eláll. Hát rendesen eláztam kifelé menet, a fuxot se volt kedvem kinyitni, mert amíg felterítem a ponyvát bőrig áztam volna. Na mindíg akad munka bent is, nekiálltam a szalonban és a headben rendet csinálni. Mit mondjak, fél napi munka meg se látszik. Aztán elállt az eső, el is mentem a fuxba hegeszteni. A frissen elkészült polctartókra mindenféle ideiglenes lapokat raktam, mert elfogyott a kimeríthetelennek tünő bontott ládadeszka készletem. Muszáj lesz vennem egy nagy tábla OSB lemezt. Mindent polcra raktam, kész táncterem annyi a hely. Lezártam a hajóorrban lévő kolliziós kamrát a mindezidáig ide-oda rakosgatott fedlapjával és csináltam két felhegesztett masszív kampót a hajóemelő drótkötél brágák számára. Szóval semmi sincs többet a fenéken. Aztán jövendőbeli helyére fejtem a horgonyláncot és végleges(nek tünő) döntésre jutottam. Semmiféle lánckamra elkészítésével nem kínlódok. Egyszerűen az orrkamra mögötti  első bordaközt egy 3-as lemezzel leválsztom úgy 40cm magasságban a gerinc felett arra merőlegesen a bordára hegesztve. Ebbe a rekeszbe zuhan bele a lánc, hogy ne verje le a festéket beszabok egy gumilapot. A gerinc mellett két oldalt a borda kivágás megmarad, ott a következő bordáig engedem kifolyni a lánc által behordott vizet, de ott elrekesztem, hogy ne tudjon lefolyni a bilgébe. Innen kiszivacsolható  a becslésem szerint legfeljebb liternyi víz. Passz. A rendszer kissé primitív, megtörténhet, hogy ha mondjuk erős hullámzásnál húzok horgonyt mellélötyög a padlóra a lánc átbukva a rekeszfalon és később kézzel kell majd helyrerakni, de óriási előnye, hogy semmi szin alatt se tud  feltornyosulni és beszorulni, ha minden lánc leömlött, akármennyire is felpuposodik akkor is van felette egy méter hely. Ma megmértem az OBI-ban egy festőkompresszort és egy HONDA benzines aggregátort, mindkettő elfér egy-egy 40X50X60 cm-es kubusban. Merthogy ezeknek is kell egy-egy konzol a fuxban. A festőkompresszor tartályából egy hosszú tömlővel egy  pofareduktorral körbe tudom búvárkodni a hajófeneket, az aggregátorral meg bármikor tudok 2kW-ig villamos fogyasztókat táplálni, akkut tölteni. Újabb agyalnivaló, hová vezessem el és hogy a benzinmotor kipufogógázát, mert abból nagy baj lenne, ha a búvárkompresszor beszívná és azzal merülnék. Olvastam vagy a Custeau, vagy a Hans Hass valamelyik könyvében hogy barlangi merülés során valaki meghalt ilyen ok miatt.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr91795177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2009.09.26. 12:18:50

Cousteau: A csend világa c. könyvében volt, amikor a Voucluse-i forrás barlangját akarták felderíteni, és vadonatúj kompresszorjuk beszívta a kipufogó gázt. Majdnem ott hagyták a fogukat...
süti beállítások módosítása