Reggel szakadt az eső, de hittem a meteorológiának, hogy napközben majd eláll. Hát rendesen eláztam kifelé menet, a fuxot se volt kedvem kinyitni, mert amíg felterítem a ponyvát bőrig áztam volna. Na mindíg akad munka bent is, nekiálltam a szalonban és a headben rendet csinálni. Mit mondjak, fél napi munka meg se látszik. Aztán elállt az eső, el is mentem a fuxba hegeszteni. A frissen elkészült polctartókra mindenféle ideiglenes lapokat raktam, mert elfogyott a kimeríthetelennek tünő bontott ládadeszka készletem. Muszáj lesz vennem egy nagy tábla OSB lemezt. Mindent polcra raktam, kész táncterem annyi a hely. Lezártam a hajóorrban lévő kolliziós kamrát a mindezidáig ide-oda rakosgatott fedlapjával és csináltam két felhegesztett masszív kampót a hajóemelő drótkötél brágák számára. Szóval semmi sincs többet a fenéken. Aztán jövendőbeli helyére fejtem a horgonyláncot és végleges(nek tünő) döntésre jutottam. Semmiféle lánckamra elkészítésével nem kínlódok. Egyszerűen az orrkamra mögötti első bordaközt egy 3-as lemezzel leválsztom úgy 40cm magasságban a gerinc felett arra merőlegesen a bordára hegesztve. Ebbe a rekeszbe zuhan bele a lánc, hogy ne verje le a festéket beszabok egy gumilapot. A gerinc mellett két oldalt a borda kivágás megmarad, ott a következő bordáig engedem kifolyni a lánc által behordott vizet, de ott elrekesztem, hogy ne tudjon lefolyni a bilgébe. Innen kiszivacsolható a becslésem szerint legfeljebb liternyi víz. Passz. A rendszer kissé primitív, megtörténhet, hogy ha mondjuk erős hullámzásnál húzok horgonyt mellélötyög a padlóra a lánc átbukva a rekeszfalon és később kézzel kell majd helyrerakni, de óriási előnye, hogy semmi szin alatt se tud feltornyosulni és beszorulni, ha minden lánc leömlött, akármennyire is felpuposodik akkor is van felette egy méter hely. Ma megmértem az OBI-ban egy festőkompresszort és egy HONDA benzines aggregátort, mindkettő elfér egy-egy 40X50X60 cm-es kubusban. Merthogy ezeknek is kell egy-egy konzol a fuxban. A festőkompresszor tartályából egy hosszú tömlővel egy pofareduktorral körbe tudom búvárkodni a hajófeneket, az aggregátorral meg bármikor tudok 2kW-ig villamos fogyasztókat táplálni, akkut tölteni. Újabb agyalnivaló, hová vezessem el és hogy a benzinmotor kipufogógázát, mert abból nagy baj lenne, ha a búvárkompresszor beszívná és azzal merülnék. Olvastam vagy a Custeau, vagy a Hans Hass valamelyik könyvében hogy barlangi merülés során valaki meghalt ilyen ok miatt.
Szombat.
2008.11.29. 19:46 :: A Tengerész
1 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.