Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2017.03.28. 21:31 :: A Tengerész

Gyerekkoromban az öregek állandóan zsörtölődtek. Onnan (is) tudom, hogy öreg vagyok, hogy én is egyre többet zsörtölődöm. Reggeli séta során  Sz-el gyakorta megyünk el egy építkezés előtt a mi utcánkban. Rangos ház épül, néztem a pallérterven a metszetét, hat szint szinteltolásokkal. A pince szigetelése a Duna közelsége miatt olyan teknőszigetelés amit az úszómedencéknél csinálnak. Még épp csak kiállnak a földből, de szerintem már a duplájába  van mint amibe a mi házunk telekkel együtt került. Nincs ezzel semmi baj, ahogy a Kenedi Pista mondta még a régi szocialista időkben, ha gazdagék ökröt sülnek, mindig marad egy kis parázs amin a szegény ember is megsütheti a szalonnáját, szóval ahol csurran, onnan  csöppen is. Viszont feltűnt, hogy a hat fős brigád akik amúgy mintaszerű precíz munkát végeznek csupa öregemberből áll. Beszédbe elegyedve rákérdeztem, a legfiatalabbjuk 59 éves, de van köztük korombéli is. Túl azon, hogy egy 70 éves embernek nem kéne már talicskázással, betonozással keresnie a kenyerét, azért szomorú ez, mert nem azért alkalmaz a vállalkozó ilyen túlkoros legényeket, mert ez mekkora buli valami miatt, hanem mert nincs más. Egyrészt senki nem akar már fizikai munkát végezni, másrészt aki akar és képes is rá, az majd hülye lesz Magyarországon dolgozni, amikor párszáz kilométerrel nyugatabbra megteheti háromszoros bérért. A magyar munkavállalók 15 százaléka a Lajtán túl dolgozik és felteszem ez a munkavállalók ütőképesebbik része, tehát messze nagyobb jelentőséggel bír az egészben mint 15 %.

Miközben SP-vel piszmogunk ma a csónakjain, a Balabán csatornán beúszik mellénk Lajos  ladikja, aki szomszédja SP-nek. ( azért jó úgy csónakot bütykölni, hogy ott van az ember mellett a természet, a víz , a nádas, a teknősbékék meg a vizimadarak). Lajos egy évvel fiatalabb nálam, birkózó volt, mokány kemény legény... lenne, ha nem rágná belülről a kór. Négy helyen vert benne tanyát a rák, Két éve vívja kilátástalan harcát a betegséggel, meg a magyar egészségüggyel. A szakmája lakatos, de olyan szakszerűen beszél már hasi ultrahangról, sugárkezelésről, biopsziáról, mint egy legalább harmadéves orvostanhallgató. A betegség amúgy is rettenetes, de amit mesél arról, hogy mi van a kórházakban, az leírhatatlan. Az teljesen általános, hogy annyira nincs orvos, hogy rezidensek végeznek szakorvosi munkát, ami persze tilos, de ez van. Ami kevés szakorvos van az agyonhajszolt, az, hogy időpontja van egy vizsgálatra semmit nem jelent, ha az orvost elhívják műtőbe órákat várhat a vizsgálatra, közbe persze párszor összeszarja magát, ami a sugárkezelés természetes velejárója. Nincs rá szó mennyire elszomorító beszélgetni egy kedves szimpatikus emberrel, miközben mindketten tudjuk, hogy az élete már nem élet, csak vergődés a szenvedés stációi közt. Nem folytatom. Amikor elbúcsúzom tőle úgy nézünk egymásra, hogy tudjuk, lehet ez az utolsó kézszorításunk. Mindeközben a pillanatnyilag legfontosabb országos ügy, hogy be kell tiltani törvényileg, hogy a Heineken sörön piros csillag legyen. 

Ezt ma kaptam. 

http://index.hu/fortepan/2017/03/26/ontottak_a_magyar_gyarak_a_hajokat_csak_nem_nekunk/

Én ismerem a történetet, mert nem egy géptiszttel, üzemvezetővel hajóztam együtt a ki a hajógyárból jött, de ha valakit érdekel.... Az már csak a mai borongós hangulatom miatt van, hogy erről is az jut eszembe, hogy a nagy fejlődés ellenére, MA ilyen hajókat a magyar ipar képtelen lenne előállítani. Nem csak azért, mert nincs már meg hozzá a gyár, de szakember sincs aki tudná azt amit 100 évvel ezelőtt egy hajókovács vagy egy gépészmérnök tudott. Úgy tűnik, ha kihúzom a konnektorból a PC-t, vége minden tudománynak.

Persze van olyan hely a világon ahol azért még megy a dolog.

https://www.youtube.com/watch?v=4T0ej3HkXso

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr4912383565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2017.03.30. 20:13:27

@Paduc: Köszi. Nagyon tetszik. Valahogy van látszata a munkának. A javításnak is, meg az új daraboknak is.
süti beállítások módosítása