Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2016.03.01. 21:41 :: A Tengerész

Naná, hogy megint esik az eső. Reggel legalábbis amikor felébredtünk Szmájli kutyával a hajón, zuhogott és kora délutánig esett, viharos erejűvé fokozódó széllel. Remek kutyasétáltató idő, az ember elázik, közben kockásra fagy. Erre az időre mondják azt, hogy a kutyát is ölbe viszik ki sétálni, hát ezzel nem próbálkoztam, de megállapítom, hogy az esőt Sz is utálja. Holnap, ha nem lesz ilyen alkalmatlan az idő a kinti munkára, házikót csinálok neki, mert ha így folytatja szobakutya lesz belőle, most is itt alszik a lábamnál, miután teleszórta a padlót darabokra szaggatott papírzsebkendővel és szétrágott egy múlt század elejéből való rugós sámfát. Szóval sok esemény nincs, de miután mostanában csupa olyan dologgal foglalkozom amivel korábban nem, pl fát ültetek, kutyát idomítok, most operakritikát fogok írni. Az úgy volt, hogy megnéztük az Erkelben péntek este a Bohéméletet. Puccini népszerű operájának az évek során az ember nagyjából minden áriáját magába szívta, szóval kevés újdonságot vár el egy operalátogatástól, de hát a rockkoncertekre se azért jár a nép, hogy újat halljon kedvenceitől. Én ugyan sose voltam rockkoncerten, de nagyon zokon vettem amikor egy felvételről másképp szólt a Santana Black magic womanje, mint ahogy a lemezről megismertem. Jelen esetben a Bohémélet ebből a szempontból nem okozott csalódást. Különösen pozitív volt ifjúkorom operaelőadásaival összehasonlítva, hogy úgy tűnik vége annak a korszaknak, amikor elhízott középkorú nők és  férfiak énekeltek szerelmes kettősöket, melyek szövege szerint ők ifjak és éppen éhezve nyomorognak. Szóval üdítő jelenség volt a szerepük szerint fiatal embereket játszó fiatal és jó megjelenésű énekeseket látni a színpadon. Nekem a hangok is nagyon tetszettek, nem tartozom azon vájtfülűek közé, akik képesek megítélni, hogy helyén van egy fisz, vagy gesz, vagy hogy pont ott vett e levegőt a szólista ahol kell, szóval valamennyi énekes számomra kifogástalanul teljesített. Ezt amúgy a sok vastaps is igazolni látszott, bár van egy olyan érzésem, hogy sokan úgy vélik muszáj lelkesedni, különben azt hinnék róluk a mellettük ülők, hogy bunkók és nem értik a művészetet, így aztán a lelkesedés önmagát gerjeszti visszacsatolás útján. Mielőtt elindultunk volna Pestre, kihasználva a modern kor lehetőségeit, kicsit utánaolvastam az előadásnak( ilyen se volt régen, amióta van Wikipédia minden tudatlan lehülyézheti nicknéven a másikat, aki megszólalása előtt elfelejtett meggoglizni egy témát, csak úgy emlékeire támaszkodva kommentelt), szóval megtudtam, hogy amit látni, hallani fogunk, az " korunk egyik legizgalmasabb fiatal operarendezője, Damiano Michielettó" vezérletével jött létre és sokban különbözik a klasszikus rendezéstől ami az Operaházban megy immáron változatlanul 1937 óta. Ezek után felcsigázva vártam, hogy hasson rám a modernizáció. Nos az tetszett, hogy a szereplők nemcsak éneklik, hanem játsszák is a szerepeiket, ellentétben a jó pár évtizede látott operákban korábban említett idősebb túlsúlyos szereplőkkel, akik jobbára ácsorogtak a színpadon, majd amikor a szólamuk következett előreléptek és széles mozdulatokkal ágálva elénekelték a kötelezőt. Jót tett volna szerintem ha a modernizáció a jelmezeken, díszleteken túl kiterjedt volna a magyar feliratozásra is. Fiatal koromban minden operát magyarul énekeltek, ez mostanra megváltozott, eredeti nyelven énekelnek, jelesen ezt az operát olaszul, ami rendben is lenne, ha a felirat is követi a rendező modernizációit, mert amikor a színpadon egy főkötőről énekelnek, miközben Mimi egy ocsmány flitteres rózsaszínű bohóckalapot kap Rodolfótól, az elég illúzióromboló, ahogy az is, hogy a szöveg szerint gyertyát gyújtani megy Mimi Rodolfó bohémtanyájára, miközben a valóságban a cigarettájához kér tüzet. Persze az olasz rendező nem tud magyarul és bizonyára snassz lett volna felhívni a figyelmét, hogy ha ez a szöveg marad, az olyan paraszt közönség, mint amilyen én is vagyok ezen meg fog akadni. Úgy tűnik Mimi se az a tüdőbajos penészvirág, akinek az egész darab során cérnaszálon lóg az élete, hanem egy eléggé erőtől duzzadó túlmozgásos, kissé punkos (talán narkós?,, ezt csak sejtheti az ember), tetkós lány, aki talán meg se halna, ha a darab végén egy lehallgatott beszélgetésből nem tudja meg, hogy halálos beteg, így hát beadja a kulcsot, bár az igazi modernizáció az lett volna ha élve marad. Szóval a rendezés izgalmas, de következetlen és akkor még hízelgő voltam.

Mai ajánlatom https://www.youtube.com/watch?v=HcABFBQ_4Q8 és aki kibírta , levezetésképpen egy másik kedvencem https://www.youtube.com/watch?v=IUAF3abGY2M

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr428433254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abraxas 2016.03.02. 09:26:25

Sráckorom meghatározó (negatív) élménye volt egy Bohémélet előadás. Pedig a szereposztás mai fejjel imponáló. Kincses Veronika volt Mimi és Leblanc Győző Rodolphe. Mégis, ami megmaradt az előadásból így évtizedek távlatából, az két dolog: Mimi, ahogy kétoldalt lefolyik a kis dikóról, amin a tüdőbajtól és éhezéstől "sorvadozik" éppen, és a a szőnyegbombázás elől elugráló Leblanc. Ez kis magyarázatot igényel. A havazást imitáló papírkonfetti feltehetően már sokadszorra reciklált lehetett, mert valahol nedvességet kapva ökölnyi csomókba állt össze. Ez aztán nagyokat puffanva csapódott be a világot jelentő deszkákon. Leblanc Győző fején csak azért nem, mert a éneklés közben fél szemmel folyton felfelé sandított, és elegáns sasszékkal lépett félre az időnként veszélyes közelségbe kerülő bombák elől. Profizmusát mi sem mutatja jobban, hogy mindeközben több-kevesebb átéléssel még énekelnie is sikerült. Igen jót mulattunk ezen, de a zene átélésében aligha segített :-/ Hát ezért nem lettem operarajongó.....

abraxas 2016.03.02. 09:45:49

@A Tengerész: Ennél jobban csak a zenekar tetszett. nagyon oldalt ültünk a kakasülőn, így a színpadot alig, ámde a zenekari árkot teljes terjedelmében beláttuk. Az üstdobos volt a kedvencünk. Puccini esetében túl sok dolga nem volt, így eléggé lazára vette a figurát. Keresztrejtvényt fejtett és ozsonnázott a dob tetején, míg szegény vonósok rendesen megdolgoztak a fizetésükért. Mikor pedig elővette a fickó a termoszt, hogy megkávézzon, mi visítva röhögtünk, pedig a színpadon épp dráma zajlott :-)

halaloszto 2016.03.02. 21:43:53

Ezt az Erik Satie-t hogyan találtad? Csak azért kérdezem, mert én is pont ma találtam meg. Nekem kicsit álmos, de kifejezetten nem rossz. Tényleg érdekelne hogy ismerted, vagy a youtube dobta fel neked is, és ha igen akkor mihez? Én Saint-Saens-et hallgattam a youtubeon, és az mellett találtam délelőtt.

Vajk

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.03.02. 22:15:54

@abraxas: Nem mondok neveket mert.. szóval nem. Egy ismerős házaspár nőtagja mesélte, hogy amikor még udvarolt neki a férje, elvitte az Operába. Előtte többször emlegette, hogy az unokatestvére játszik a zenekarban. Oldalpáholyban ültek, szóval rá lehetett látni a zenekari árokra, így az unokatestvérre is és ugye büszkén mutatta a jövendőbeli férj, hogy az ott, na az az ő unokatesója. Elkezdődött a nyitány, majd még sok zenei rész, de unokatesó nem csinált semmit. Aztán egyszercsak elővett egy pár cintányért, rákészült, majd legalább háromszor összecsapta. Az opera többi részén már nem nyúlt hangszerhez. A múltkorjában Mozart Rekviemjét láttuk a szigetszentmiklósi templomban. A nagybőgős mögött ültem, rengeteget melózott, miközben pár fúvós csak limányolt. Igazságtalanok ezek a zeneszerzők.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.03.02. 22:21:31

@halaloszto: Valamit olvastam a 444-en és egy kommentelő benyomott egy YouTube megnemmondom mit, de utána ment egy ..talán cseh portréfilm valami excentrikus művészről. Én már egész mással foglalkoztam amikor felcsendült ez a zene mint kísérőzene és felkaptam a fejem, mert szeretem, de sose tudtam ki a zeneszerző. Na akkor kiolvastam a film szövegéből és már a szerzőre googlizva találtam meg. Bevallom azt se tudtam, hogy ilyen nevű ember létezik.

halaloszto 2016.03.02. 22:45:28

Hát ez nem semmi. Teljesen más úton, és nem is a youtube ajánlatára. De ugyanazon a napon. Én sem ismertem.

Az egyik kedvencem: www.youtube.com/watch?v=YyknBTm_YyM
Meg persze: www.youtube.com/watch?v=PXAlznKcJvA

Műszaki 2016.03.03. 19:13:35

@A Tengerész: Na nem ez a poén, hanem amikor az a cintányéros elrontja azt a három összecsapást. :-)
süti beállítások módosítása