Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • Advocatus Diaboli: A két létra összekötése kevés lesz. Oda több és erősebb kötél kellene. (2024.04.26. 21:06) Péntek.
  • Műszaki: Kétliteres jégkrém elfogyasztása után fennmaradó műanyag doboz burkolatként? (2024.04.26. 16:20) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2015.09.20. 09:18 :: A Tengerész

Éjjel félálmomban hallottam, hogy veri a decket a fejem felett az eső, na gondoltam a meteorológusok üveget bontanak, bejött a prognózis. Még reggel ébredéskor is szemerkélt és most is" lóg a lába az esőnek" ahogy boldogult anyám szokta volt mondani, nem merek betonozásba kezdeni. A már némiképp megszilárdult, tehát pár órás betonnak már nem árt az eső, de esőben nem lehet teríteni, mert elhígítja, ha meg már le van terítve, kiveri kimossa belőle a cementet. (arról nem is beszélve, hogy esőben nem épp a leghangulatosabb a szabadban dolgozni és aki tolt már sárban százkilós teherrel megrakott talicskát az is érteni fogja miért kuksolok idebent) Amúgy érdekes volt amikor csütörtökön tűző napon betonoztam. Nem akartam, hogy "kiégesse" a friss betont a nap (ha kiszárad a teteje, leáll a hidratáció és hiába locsolja utána a dolgozó, már nem lesz jó kötés), ezért a kéznél levő  agrofóliával leterítettem. Ettől a fekete  fólia alatt persze nagyon meleg lett és a beton kötésekor keletkező hő ezt tovább növelte ami gyorsította a kötést (szóval előállt az a folyamat amit már műgyantás munkából ismerek, a kötés során hő keletkezik, amitől gyorsul a kötés, ettől még nagyobb hő keletkezik, ettől mégy gyorsabb a kikeményedés és így tovább, szóval ha óvatlan voltam, volt, hogy másodpercek alatt, benne ecsettel, spaklival, füstölve bekötött az anyag az edénybe), estére amikor levettem a fóliát, annak ellenére, hogy 30 fok körül volt a külső hőmérséklet, a fólia belső oldaláról folyt a lecsapódott kondenzvíz, a három-négy órás beton pedig meleg volt és olyan kemény, hogy karcolni se lehetett. Gyakorlatilag elérte azt az állapotot, ami normális körülmények közt két-háromnapos korában következett volna be. Valahol olvastam, tán 30 éve amikor még betonhajót akartam építeni és ehhez fordítottam szakirodalmat, hogy a gyorsabb kötéshez forró gőzzel kell érlelni a betont, na most valami ilyesmi történhetett. Szóval most itt ülök és tekintgetek kifelé az ablakon, hogy folytathatom e már odakint a munkát. Az előbb több másodpercre is kisütött a nap, de amire kimentem megnézni az eget, addigra megint sűrű felhők borították. Na de, hogy milyen munkát. Miután a napház üveg falai a talajszintről indulnak nem lenne jó, ha a csapó eső felverné az üvegre a sárcseppeket, ezért nagyszemű (un. kulé) kaviccsal fogom szegélyezni a télikertet, ez egyrészt megtöri a visszaverődést, másrészt nem lesz rajta felvernivaló. De azt tapasztalatból tudom, hogy a kavicságyat hamar benövi a gyom, ami megfogja a szél fútta port, szóval rövid idő múlva ott tartok mintha nem csináltam volna semmit. Ezért a kavics alá betont kell terítsek. Na ennek a szegélybetonnak ástam ki tegnap az alapját, ma folytatnom kéne a széle-zsluzást és aztán betonozni kéne. Most várom hozzá a természetfelelős segítségét.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr447802338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

devton 2015.09.20. 17:23:14

Rakhatsz alá geotextíliát, az is megfogja a gyökereket a vizet viszont átengedi, és jóval könnyebb leteríteni mint a betont.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.09.20. 19:21:22

@devton: Hát lehet...de már kész. Kiderült az idő és nekifogtam. Meg azért egy betonréteg csak masszívabb. Ha befújja a szél a port, faleveleket amik berohadnak a kavicsok közé, az idő televénnyé érleli és megtelepednek benne a gyommagvak, csak át kell gereblyézni és mosni és máris működik ismét a spriccfogó. Geotextillel ez nehezebb lenne.

Kis ember 2015.09.21. 00:39:56

@A Tengerész:
Tengerész, te a K.u.K. idők leszármazottja vagy. Mindent az öröklétnek készítesz. :D

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.09.21. 08:43:23

@Kis ember: Szombaton falugyűlés volt a szüreti mulatság után. Megvitatta a nép a szomszédos Peregi Dunasor járdaépítés projektet. Meglepett az az indulat ahogy az egyébként baráti közösség egymásnak esett. Autós vs. gyalogos, prekoncepciók és egyéb becsípődések. Egy dologba én is beleszóltam. A lényeg, hogy mivel az utca keskeny, amin nem lehet változtatni, eleve csak az egyik oldalon lesz egy nagyon keskeny, méteres járda. Namármost miután ha két széles autó találkozik, plusz pl kint vannak a kukák, valaki éppen parkol, csak a járdára felhajtva tudják egymást passzálni, nem lehet magas járdaszegély. Én azt mondtam a "járdaszegély" akkor legyen egy sárga csík felfestve. De a hivatalos álláspont az, hogy ha semmi járdaszegély nincs akkor sokkal teherbíróbbra azaz drágábbra kell a "járdát" csinálni, amire nincs pénz. Én meg azt mondtam, akkor meg, miután a járdaszegély csak 3 centi magas így is ráhajtanak majd ha kell ha nem, rajta fognak parkolni, előbb-utóbb tönkremegy, kidobott pénz az egész, addig kell várni az egész projekttel amíg összegyűlik a pénz és tisztességesen lehet megcsinálni. Nem hiszem, hogy meggyőztem volna a "hivatalt". Pedig rengeteg példa van rá, pl Balatonon csináltak kerékpárutakat amik ugye természetszerűen gyengébb alépítménnyel készülnek mint az autóutak. Aztán amikor dugó van, az okos magyar autós kikerüli a kerékpárúton, de van, hogy a rendőrük terelik el arra a forgalmat. na meg lehet nézni utána a kerékpárutat. Vagy ott van a korábbi elb@szott koncepció az Andrássyn. Kukák álltak rajta, meg életveszélyes volt arra tekerni, állandóan attól rettegtem mikor nyitnak ki előttem egy ajtót. Alapvetően az emberek minőségével van a legnagyobb baj. Pl reménytelen megszoktatni az embereket arra, hogy a mozgólépcsőn jobbra álljanak, hogy ha valaki siet balról tudjon elmenni. Németországban ez természetes. De hát ezt már párszor megbeszéltük, ott a többi embert partnernek, nálunk minimum versenytársnak, de leginkább ellenfélnek, gyakran ellenségnek tekintik a népek. Na ezért vagyunk mink félázsiaiak ahogy hasonszőrű főnökünk találóan megállapítá.
süti beállítások módosítása