Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Szombat.

2015.06.06. 22:09 :: A Tengerész

Ma 470-es nézőben voltam. Ez az amire deckard bukkant rá a felhívásomra. http://www.hajomania.hu/hirdetes.php?id=26944 Ha minden jól megy kedden hozzuk Sünnel Ráckevére. Rég utaztam Balatonra vonattal. Az ember amikor megautósodik, pláne családdal, főleg azzal jár. Ha jól emlékszem '72-ben váltottam autóra, most viszont, hogy pár éve eldobtam az autót, tömegközlekedek. Nos kellemesen lepett meg a vasút korszerűsödése. Az idők hajnalán volt olyan, hogy az ablakokat rögtön a Déli pályaudvar elhagyásakor be kellett csukni, nehogy a mozdony fojtó füstje megtöltse a kocsit. Aztán jöttek a villany és Diesel mozdonyok, nyitva lehetett az ablak, de a tömeges Balatonjárás, a SZOT üdülőkorszak, a hétvégi telkezés, az olcsó jegy (41 Ft volt Budapest-Siófok, bár ezt az "olcsó"-t át kell kicsit gondoljam, havi 1100-ért kezdtem el dolgozni) miatt iszonyatos volt a tömeg a koszos szerelvényeken. Volt olyan, hogy Budapesttől Székesfehérvárig a lépcsőn állva utaztam, csak Székesfehérvár után volt annyi hely, hogy be tudtam menni a peronra! És ez így ment minden hétvégén, mert ugye "navigare necesse est". (Ja és még szabad szombat se volt eleinte, szombat délután mentünk, vasárnap este jöttünk)  Most Ráckevéről a 6:11-es HÉV-vel indultam, villamos, 4-es metró, személyvonat Székesfehérvár, majd egy másik Balatonalmádiig, ahol 10:25-kor szálltam le. Semmi késés a menetrendhez képest. És a vonatok áramvonalas, kényelmes tiszta légkondis szerelvényekkel suhanva közlekednek a pályákon, nincs zakatolás és főleg nincs tömeg. Az már csak hab a tortán, hogy ingyen utazok így 70 évesen. Szóval a lényeg elfogadtam a meghirdetett árat, többet egy fillérrel se adtam volna érte, de ennyit pont megér. A hajó amúgy teljesen felszerelt, évek óta használatlan, grósz és spinakker ( ez utóbbi szinte új) rendben, a fock is használható, de lehet egy helyütt ahol ragasztva van varrnom kell. A test pár helyen javításra szorul, de nem vészes. Szimpatikus volt a quasi eladó (azért quasi, mert ő csak helyet adott a hajónak a nyaralójuk kertjében) nem az a hajó(autó stb)nepper típus, pláne ahogy említettem olvasóm, szóval megalázónak tartottam volna leállni vele alkudozni. Szóval kicsit rendbe kell hozni, aztán  ezzel fogunk száguldozni ha arra támad kedvünk. J ugyan kicsit tart tőle, de hát a 25-ös jollén annakidején megállta a helyét, folyamatosan bátorítom, bár amikor a trapézolást említem eléggé pesszimista a hozzáállása. https://www.youtube.com/watch?v=fYOi7tW5zQo  Valamikor a '70-es évek végén Dzsiutiban jártam, egy hetet voltunk ott ha jól emlékszem az M/S "Petőfivel".  ENSZ gabonát vittünk Eritreába, csak ott a korszerűtlen kikötői berendezések miatt több mint egy hónapot kellett volna horgonyon várakozni a kikötőbe való bejutás előtt, így átvezényeltek bennünket Dzsibutiba, ahonnan vasúton szállították a búzát a célországba. Nos életem egyik legszebb hete volt. Már befelé hajózva a kikötőbe feltűnt a parton a  "Club Nautique" . Dzsibuti akkoriban már nem  Franciaország egy megyéje volt, hanem önálló köztársaság, de Franciaország szövetségese, az utcán fehérbőrű idegenlégiósok és óriástermetű fekete katonák tartották a rendet (mindenki csak a saját bőrszínét verte félholtra ha netán randalírozás esete forgott volna fenn), ami egyáltalán nem tűnt nehéz feladatnak, olyan tiszta, jómódú és barátságos színesbőrűeket sehol Afrikában máshol nem láttam mint ott. Na szóval egy hétre kibéreltem egy 470-est és miután a váltótársamnak lent volt a felesége úton és egy kimenetel után nem volt kedvük többé a partra menni a trópusi hőség, sivár város és borzalmas drágaság miatt, egy hétre szabad voltam. A borzalmas árak miatt remegő szájszéllel érdeklődtem a klubban, hogy mennyibe kerülne egy hétre a hajóbérlés, de alig akartam hinni a fülemnek (franciául nem beszélek, egy amerikai srác tolmácsolt, leírattam vele papírra, hogy jól értem e az árat) annyira aprópénzt kértek a hajóért, A klub titkára alighanem az éves tagdíj egy hétre eső részét számította fel nekem. Elsőre nem akart hajót adni, merthogy ilyesmivel nem foglalkoznak, a hajók csak a rendes tagoknak állnak rendelkezésre, de olyan meggyőző voltam, hogy megesett rajtam a szíve. Hát egy hetet élvezkedtünk a mesevilágszerű korallzátonyok közt vitorlázva, búvárkodva. Egyik nap a Dobozi Gabi, másik nap a "Parafa" ( az igazi nevét már akkor se nagyon tudtam, mindenki így szólította, most meg már végképp nem) gépaszit vittem magammal a trapézra, ahogy a szolgálatuk engedte, amíg élek nem felejtem el ezt a csodás hetet.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr717523108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása