Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2015.05.21. 07:56 :: A Tengerész

 Tegnap még nyár volt, estére megjött az eső és a hideg, most legalábbis borongós ősz van, szégyenszemre visszavettem a jégergatyát. Ilyen időben mit lehet csinálni? A csajok bezzeg tudják! 001_3.JPG Amikor reggel jöttem befelé a hajóról C ott táncolt, dorombolt a lábam alatt, kikövetelte a reggelit, majd visszafeküdt J tetejére aludni. Én még kínlódok egy darabig a PC-kkel.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr747477718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teddybear01 2015.05.21. 12:16:08

Moderáció van, vagy csak a blogmotor kekeckedik? Nem jelent meg az előző hozzászólásom.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.05.21. 12:29:34

@teddybear01: Mindkettő megjelent.BIZTOSAN nem moderálnám ki ezt a gyöngyszemet. Köszönöm szépen, szívmelengető volt a hőskor. Tegnapi gondolatsoraink jutottak az eszembe, a tudomány alighanem sokkal többet fejlődik, mint amivel pesszimistaként megvádoltam, de hogy ma Magyarországon nincs olyan műszaki felkészültség amivel olyan hajót képesek lennénk elkészíteni mint amilyet az '50-es években sorozatban rövid határidővel gyártottak, az biztos.

teddybear01 2015.05.21. 14:24:46

@A Tengerész: A második bejegyzésem előhozta az elsőt, úgyhogy a blogmotor szarakodik, nem először.

Gondoltam hogy érdekel ez a diafilm, a szakmádba vág. Különben régebben kutattam az ötvenes évekbeli hajógyártás témakörében, és eléggé szép eredményeket ért el ebben a korban ez az iparág.

Amennyire megállapíthattam olyan 5-600 nagy hajót építettek Magyarországon ebben a korban, a néhány tonnás kishajóktól a dián említett 4000 tonnás tengeri hajókig. Többségük ment az oroszokhoz, jóvátételként.
Most semmi sincsen, amivel ekkora hajókat meg tudnánk építeni, sőt a meglévő hajókat is hagyják széthullani.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.05.21. 16:35:45

@teddybear01: "a meglévő hajókat is hagyják széthullani" Már múltidő. Még a "létező szocializmus" idején a Ráday Mihály interjuvolta a Kom elvtársat (az én időmben volt a Mahart műszaki igazgatója), hogy mi lesz az öreg hajók sorsa, merthogy Angliában szépen restaurálva, rekonstruálva múzeumként üzemeltetik őket. Kom elvtárs (jellemző, hogy a keresztnevére nem is emlékszem)büszkén mondta, hogy Dunaújvárosba a kohókba kerülnek. Ez történt a folyami hajókkal, a tengerieket a privatizáció során a rendszerváltás alatt simán szétlopták.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.05.21. 16:50:04

@A Tengerész: Még valami. Ha most kitalálná valaki, hogy hajógyártásból fog a nemzet világhíresülni (miért, nagyobb hülyeség lenne mint fociból?), nem elsősorban a gépek és a mérnöki tudás hiányozna hozzá, mert azt még csak össze lehet szedni, hanem azok a rég elporladt hajókovácsok, akik valamilyen rejtélyes módon tudták, hogy a 20 mm vastag kazánlemezt mely pontokon kell és hány másodpercig a lánggal melegíteni, hogy szépen rádomboruljon a bordákra és ne maradjon benne feszültség. Baromi nehéz nagyobb felületeket szépre csinálni. Valahol a neten láttam USA hadihajó oldallemezét, igaz balszerencsés súrló fényben, jó randa hepehupás volt.

abraxas 2015.05.22. 07:29:34

Rá kellett döbbennem hogy tudtomon kívül valahogy kikeveredtem Magyarországról miközben ezt a blogot olvastam.
Hazánk, mint kimerült, nem multikulti, itt meg egy Kuzsel olvasgat egy Bartyikot egy Amapola nevű hajó kapcsán.
Ajjaj.....

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.05.22. 08:51:25

@abraxas: Kimerült? Gondolom "kiderült" helyett írtad, szinte Freudszerű. Multikult nem jó szó régre. Mármint a múltra. Ahol a mi gyökereink vannak az az a világ volt, amikor magától értetődő módon jöttek mentek az emberek Európában, telepedtek le, vagy egész települések alakultak, mert a földesúr a tatár, vagy török által kipusztított jobbágyai helyett idegen országokból importált sokakat. Ez hasonló volt mint az USA kialakulása. De abban az időben még ez a szó, ahogy a mögötte lévő fogalom is ismeretlen volt. Lettek sváb, tót falvak, de Magyarországon senkinek nem jutott eszébe, hogy másképp működjön egyénileg és közösségben mint az ország. Most a multikult valami olyat jelent, hogy "itt vagyunk ugyan, de mi nagyon mások vagyunk mint ti és nem is akarunk megváltozni, de ez itt azért mert idejöttünk már a mi országunk. Nem a tietek és a mienk, hanem csak a mienk". Elfogadjuk, sőt elvárjuk amit adtok, de semmi közötök hozzá, hogy mi hogy élünk". Na ez az amin megbukik a multikult. Mert mi származástól függetlenül magyarok vagyunk és magyarként élünk. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy Orbánnak igaza van, mert ahogy összemossa a menekült, a terrorista és a bevándorló fogalmát (miközben álszent módon hangoztatja, hogy "nem", pedig a nemzeti konzultációs kérdőívében igen) az demagógia. Írtam erről egy kommentet a 444.hu/2015/05/17/libianak-valamiert-nem-tetszik-hogy-az-eu-hajokat-akar-robbantgatni-naluk/ postra. Idekopyzom ha érdekel.

Nehéz kérdés ez és egyelőre többnyire demagóg válaszok vannak, hivatalos és komment mindentudóktól is. Az én elméletem (sokak fognak fikázni érte) az, hogy bármennyire is antiliberális és erőszakos {magamat leginkább liberálisnak és békésnek gondolom}, de az európai kultúrától teljesen idegen kultúrájú, pláne vallású tömegeket nem lehet ráengedni tömegesen Európa országaira. Ez egyáltalán nem azonos azzal amikor egy magyar kidisszidált Németországba és ott befogadták, vagy most amikor seregestül megy dolgozni aki csak tud nyugatra. Ezt a két dolgot összemosni álszentség. (A multikulti meg amúgy megbukott, az idegen kultúrák nem "megtermékenyítik, színesítik" , hanem immáron pár évtizedes tapasztalat alapján gennyes gócokkal, a befogadó országtól idegen gettóikkal betegítik a korábban hasonló elvek és életvitel mellett kielégítően működő homogén közösségeket. Különösen áll ez az iszlám agresszív megjelenéseire, míg pl a kínaiak egész jól hajlandók tolerálni a befogadó ország szokásait. Sőt már az is baj, hogy a divatos "gyökérkeresés" jegyében a korábban egységes "bennszülött" állampolgárok elkezdik felfedezni magukban a "hovatartozásukat", öregapjuk se beszélt már a betelepült ősök nyelvén, de ők hirtelen rájönnek, hogy tulajdonképpen "kicsodák is" és így lesznek hobbitótok, hobbiszászok, hobbi örmények, vagy magukat 40 éves korban körülmetéltető hobbizsidók.) Ugyanakkor a tengerbe fojtani se kéne őket. Ausztráliát egy időben elkezdték elárasztani az Indonéz szigetekről érkező bevándorlók, helyi szóhasználattal a "boats people". Ez egyre nagyobb gondot jelentett. Gyakran elsüllyesztették a hajóikat a partok közelében és vártak a mentésre. Miután az Ausztrál kormány egy idő után nem szállította őket partra, hanem kimentés után adott nekik szép új nagy gumicsónakokat, üzemanyagot és ellátmányt, majd visszafordította őket a kiindulási helyük felé, a bevándorlás abbamaradt. Líbia ne sokat pattogjon, ha már egy olyan országgá sikerült "arab tavaszosodnia", ahol megszűnt a közigazgatás. A korlátozatlan bevándorlás különösen megkönnyíti az IS terroristák beszivárgását Európába. Akik most gondolkodás nélkül helyeslik szegény menekültek letelepítését (ami nyilván egyre fokozódó bevándorlóhullámot generál) gondolják ezt végig! Ha most egyes országok a bevándorlóhullám megfékezését anyagi okokra hivatkozva megoldhatatlannak gondolják, azok gondolhatnának arra mennyivel többe fog kerülni majd kezelni a bevándorlók millióit. Szerintem nincs más lehetőség, mint tetszik, nem tetszik, Libiában egy ENSZ felügyelet alatti övezetet ha úgy tetszik menekült tábort, de akár gyarmatnak is lehet hívni, létrehozni, saját közigazgatással, akár saját lobogóval és állami státusszal, ahol minden menekült letelepedhet, szóval létre kell hozni egy "menekültállamot" . Talán megdöbbentően hangzik, de az USA is így kezdte, megannyi megélhetési bevándorló és üldözött menekült, Ausztráliáról nem is beszélve mert azt a rablók, gyilkosok és szajhák csinálták maguknak néhány fegyőr felügyelete mellett.

teddybear01 2015.05.22. 13:28:33

@A Tengerész: Nagyobbrészt csak helyeselni tudom azt amit leírtál.
Viszont van még egy-két hozzáfűznivalóm. A menekülőkkel sok baj van, főleg mert a többségük mohamedán. Amit a befogadást támogatók elegánsan el szoktak hallgatni, az az, hogy az iszlám tanításai szerint minden nem hívő halálos bűnt követ el azzal, hogy nem követi Mohamed tanításait, amit csak azzal lehet tűrhetővé tenni, hogy adózik az igazhívőknek. Ez a dzsizja, vagy a török kori magyar nevén a harács.
Azaz, az a segély, amit az európai államok adnak nekik, az tulajdonképp nem segély, hanem a jogos adó, amit a vallásuk értelmében meg kell kapniuk, és ezért nem jár köszönet az adományozóknak. Örüljek, hogy nem büntetik meg őket a hitetlenségükért.
Ugyanezért nem illeszkednek be a befogadó társadalomba, mert hát ők azok, akikhez alkalmazkodnia kellene minden hitetlennek. Svédországban, Németországban az iszlám vallású bevándorlókkal sokkal több baj van, mint a társadalom többi elemével. Németországban is vagy két és félmillió török vendégmunkás és leszármazottja él.

Mivel benne ragadtak a középkori társadalmi viszonyokba, egyszerűen irigyek az európaiakra, hogy azoknak milyen jól megy, gazdagok, és katonailag is erősek. Mivel hódítani nem képesek, bár ez a vallásuk alapparancsolata lenne, marad a terrorizmus, azaz civilek ellen viselnek hadat, mert azokkal még el tudnak bánni. Az európai/USA katonaság ugyanis valódi erőt képvisel, ők meg maximum csak egy rablóbanda szintjén állnak, már évszázadok óta.

Gyarmatosítás. Na igen, a fagyi visszanyalt Észak-Afrikában. Mohamed követői gyakorlatilag egyetlen évszázadnyi idő alatt meghódították egész Észak-Afrikát, sőt a Spanyol-félszigetet, a nagyobb földközi-tengeri szigeteket, Dél-Olaszországot(Nápolyi Királyság). Megverték Roderiket, a vizigótok királyát, és csak a potiersi csatában tudta megállítani őket Martell Károly, De még így is évszázadokra elfoglalták a félsziget túlnyomó részét.
Évszázadokig tartott az erősödő európai hatalmaknak először kiszorítani őket Európából, majd a 19. században gyarmatosítani az Észak-Afrika mohamedán államait. Ezzel sikerült megtörni a földközi tengeren garázdálkodó muzulmán kalózok hatalmát.
A huszadik században aztán elnyerték a függetlenségüket, de épp úgy nem tudnak élni vele, mit a gyarmatosítás előtt sem.

Ha meg az Európai/USA katonai erő tesz náluk rendet, rögtön sivalkodnak, hogy gyarmatosítás, fúj USA, meg a többi.
süti beállítások módosítása