Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2015.03.17. 22:11 :: A Tengerész

Tegnap délutánra kész lettem a tornác lábazattal.15_03_17_1.jpg

Ma lehántoltam a járda és a lábazat közti talajból 10 cm-t és a helyét elkezdtem feltölteni murvával. Délután kipróbáltuk SP egyik ladikját egy dögnagy motorral, persze mindezt szabálytalanul, az idióta HSZ szerint minden csónakot csak egy motorral szabad levizsgáztatni, gyakorlatilag a cserélhető külmotort (hisz pont arra való) a szabályzat úgy tekinti mint egy autó beépített motorját, aminek cseréje hajólevél cserét és persze újbóli borsos költségen történő vizsgáztatást von maga után. A vizsga abból áll, hogy a csónakot megtekintik abból szempontból, hogy az újonnan ráakasztott motorral is megvan e benne az előírt mentőmellény, horgony, csáklya és elemlámpa tartalék izzóval, ja meg az elsősegélynyújtó doboz. Ha mindez rendben van akkor az új motorral is mehet a hajó. De ha netán visszarakod rá az előző motort, mert rájössz hogy az mégiscsak jobban passzolt rá, akkor kezdheted elölről újabb negyvenvalahányezerért.15_03_17_2.jpgA súlyos szabálysértést még tetéztük azzal, hogy össze-vissza száguldoztunk,15_03_17_3.jpg szóval ha ez a többrendbeli bűnös szabálytalanság kitudódik súlyosan szankcionálva leszünk, a milliárdokat eltolvajló szabálytisztelő nagyjaink által bölcsen megalkotott jogszabályok alapján. Persze mindezt az alapos és körültekintő regisztrációs&vizsgarendszert a rendkívül veszélyes hazai vizek indokolják, az olyan vicces kis országokban mint az USA, Ausztrália, Nagy-Britannia, vagy a kellemes meleg tengerekkel körbemosott Svédország, Norvégia, veszélytelen vizeik okán ezek a dolgok mind nem szükségesek.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr97279331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2015.03.18. 00:51:00

A fotó felér egy önfeljelentéssel, amilyen szépen hasít az "orrkiülős" :))

silvermoon 2015.03.18. 17:17:47

Valahol ez is oka volt annak, h egy szabadabb orszagban jobban erzem magam. Itt olyan motort teszel fel amilyen van neked. Olyan hajot vezetsz amilyent meg tudsz venni. es SEMMIELYEN jogositvany "vizijartassagi" meg mittudomenmi nem kell. Ha van hajod hajozol ha nincs akkor nem. Az en 33 labas hajom evi befizetendo koltsege 3 dollar 35 cent.! Ennyi. Biztositas nem kotelezo es olyan motort epitesz bele amilyent meg tudsz venni. Micsoda mazli, h nem er idaig az orban hatalma meg az a rengeteg sohivatal.

csaba03 2015.03.18. 18:24:55

Ez különösen akkor lehet abszurd, ha valaki két csónakhoz is szeretné használni ugyanazt a külmotort...

Grigorij Sandorovics 2015.03.18. 21:12:53

Jelentkezem, Villli ba ma` aggodott ertem :))
Nem emlexem - talan mar meseltem, volt nekem egy kulonleges csonakom, az itteni SZU haddiipar szulemenye. Elegge dogos, 8 szemelyre levizsgaztatva, de 12 nyugodtan belefert.
Vihr 30 loeros oninditos motort raktam ra.
A kulonlegessege, hogy ketreszes volt, satorral, nyaralokent is hasznalhato, 2 kereket lehetett az oldalara tenni es osszerakva kozuti auto utanfutokent uzemelt. 2,3 szemellyel es a 30 LE-vel kiment a glisszazra, na persze 12 fovel kenyelmes ballogassal jart :))

Mindezt annak irom, hogy ennek a vizgaztatasa kivitte az eszemet. Nalunk azert az eloirasok puhabbak, na persze nekem le kellet vizsgazni kismeretu hajokapitanyi engedejbol.
A ladikot pedig ket vizsga ilette. Mint vizijarmu (motorfuggetlen) es megkapta a vizi lajstromszamot, es kozuti vizsga - utanfutokent - megkapta a kozuti rendszamot :))
Na ebbe csak nehany evig jatszottam, meguntam - tovabb adtam (nagyon keves az uzemkepes beloluk, keresik is akik ertik).
A kiszbuszomon azota log a vonohorog, a napokban hasznat vettem, a fiam hajtja, hatulrol belement egy okor, a lokharitojat begyurte - a gazzellanak csak a lokes jart :))

Grigorij Sandorovics 2015.03.18. 21:19:06

Hozzateszem.
A motorra "tehercsavart" tettem (a volt SZU elegge melyen felylesztette ezeket a temakat). Fuggetlenul ettol, eleg gyakran a csavar levagta a шпонка (sponka) magyarul elfelejtettem a muszaki termint. Allandoan nehanyat spajzoltam, es a vizen olyan 5, 10 perc alatt mar csukott szemmel csereltem :))
Hat tul behemot ladik volt...

silvermoon 2015.03.19. 00:10:09

@csaba03: Meghacsak kulmotort.. Nekem 3 utanfutom van kulon a kis dinghy re meg a masik csonakhoz es egy mindenes,, mindehhez csak egy randszamom van immar 14 eve. cserelgetem szukseg szerint. de lampa egyiken sincs. Na szerintem ettol kapnanak gutat a magyar zsaruk..

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.03.19. 07:14:32

@Grigorij Sandorovics: Jaj ezt ismerem. Soksok éve vettem egy orosz nyelvű könyvet, az volt a címe, hogy Лодки и катери abban volt egy ilyen hajó mint a tied. A Gazellát meg megint ismerem, olyanjuk volt a lakatosoknak ahol a hajót építettem a Vízügy telepen.
A sponka valószínűleg a nyírócsapszeg lehetett.
süti beállítások módosítása