Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • táncoslábú laces: Hát szerintem nem a lejobb megoldást választottad. Én pl. a tartály nyakára szereltem volna a szel... (2024.04.26. 11:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.

Linkblog

Szerda.

2014.07.23. 08:18 :: A Tengerész

Akkora eső esett az éjszaka, hogy a munkacsónakból kb 200 liter vizet mertem ki az imént (számoltam a vödröket).

Röpke fejszámolás után úgy vélem, hogy ez legalább 4 cm csapadék volt az elmúlt 24 óra alatt. Azt hiszem ez nagyon sok. És J még tegnapelőtt locsolni akarta a kertet! 

20:23 J térdének megártott valami, bedagadt és nem tudja hajlítani, így csónakkal mentünk a piacra, bringa szóba se jöhetett. Vettünk őszibarackot, nektarint meg meggyet, rengeteg gyümölcsöt eszünk. Tegnapelőtt mielőtt ránmszakadt volna az "esős évszak" elkezdtem rétegelt lemezből (a Mákvirág anyagának maradéka) egy kis dobozkát készíteni a fogyasztásmérőnek amit a hajó építésekor használtam odafent Budapesten. Akkoriban egy méretes műanyag tokozott "villanyóraszekrényben" volt a mérő, oda megfelelt, de ha most elindulunk és valahol kikötve parti áramot használunk szeretném korrektül mérni a fogyasztást a viták megelőzésére, de ehhez nem akarom azt a dög nagy ládát hurcolni a hajón. Hát az eső kicsit félretétette velem a famunkát amit a kerti asztalon végzek, de ma délután összeragasztottam öt oldalát. Kacérkodtam egy elektronikus  digitális fogyasztásmérő beszerzéssel (http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=1114014), de egyrészt ezt a régi jó SIEMENS " forgómorgó villanyórát" annakidején egy üveg pálinkáért vettem egy Elműstől, mindenki ismeri a kinézetét, nem merülhet fel az elszámolásnál, hogy csalok egy szar kínai gagyi izével (akár lehet is benne valami, tudtommal ezt a fajtát nem is hitelesíti az OMH), másrészt nagy a szórás az árakban, drágára sajnálom a pénzt, az olcsó meg nyilván nem véletlenül az.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr576536841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abraxas 2014.07.23. 10:51:35

Volt ahol 10cm-nyi esett, aszonta a meteorológia.
süti beállítások módosítása