Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2014.01.28. 23:23 :: A Tengerész

Behordtam a házba a hidegpadlóburkolás anyagait, a két erdei köbméter tűzifát nagyrészt J talicskázta be a kapu elől ahol leborította a "Csiga" a fuvaros (amúgy billentyűs zenész, főleg tangóharmonikás és veterán motoros), felraktam a kevés meglévő mellé rakatba, a kalodák faanyagát is felfűrészeltem, az is kitett 3 talicskát, szóval nem kell már aggódni milyen hosszú lesz még a tél. Jól el is fáradtam, ma is megmozgattam vagy 2 tonna anyagot. Délután nekiálltam összekeverni a 10 csomag padlólapot (ez azért fontos, mert a gyártás során kialakulhat kisebb színeltérés az egyes kötegek közt, de ha az ember összekeveri őket akkor ez észrevehetetlen), nos bosszankodva tapasztaltam, hogy a csomagokat kibontva, a csempék kb 20-25 %-a törött. Sok akkor tört el a kezemben, amikor egyszerűen csak felemeltem. Vagy hibás gyártás, vagy miután nem kültéri fagyálló az anyag, kint lehetett az esőn, majd megfagyva lerepedt a sarka, mert ott tört el mindegyik. Abbahagytam a bontogatást és J-vel felvetettem a Tabletre a folytatást, ahogy sorba mennek szét a kezem közt, holnap visszabringázok a boltba a dokumentumfilmmel reklamálni. Pedig azt terveztem, hogy legalább a felét lerakom holnap, hát ennek lőttek. Franc egye meg, megint a bosszúság!

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr185787366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jonathan 2014.01.29. 06:41:05

Ez bizony bosszanto dolog, leirasod alapjan nagy valoszinüseggel szetfagyott a telen. :(

Grigorij Sandorovics 2014.01.29. 08:37:51

Ne mergelodj!
Bosszanto - de a fontos most, hogy a bolt ne kapcsoljon be "hujebe".

Grigorij Sandorovics 2014.01.29. 16:29:42

Emlekszem a hajtaslanc kinlodasodra.
Itt www.youtube.com/watch?v=C3VbzXvOfhM
bukkantam ra nem nagy hajomotork dempferkonstrukciojara. Remelem a te megoldasod is jo lesz.
Ajanlom ennek a videocsomagnak www.youtube.com/user/DominatorCo/videos a bongeszeset, sok erdekes dolgot lehet benne talalni.
Talan az egyetlen baj - hogy Kinai hajodizelekrol van szo.

akiga 2014.01.29. 20:33:32

Hú, a csempe...

Nyáron mi is felújítottunk, és megmondom őszintén, hogy égbekiáltóak a különbségek a 1500 ft-os és a 8-10 ezer ft-os csempe közt. Sajnos az 1500-as annyira hibás, (a hibátlan 1. osztály is,) hogy nem lehet szépen lerakni, színhibás, mérethibás, görbe, gyenge anyagú, ha lejtesz egy kulccsomót, már pattan is le zománc, a minta stb...
Nem igazán értettem miért rohangál anyukám 15 helyre csempét nézni. Mikor mindenhol árulnak mindenféle színben.. Hát mikor megláttam melyik milyen, megértettem.
A 10000-ft-osban egyetlen hibás sem volt. A csempéző pedig eszméletlen gyönyörűen és gyorsan lerakta. Az 4-6 ezres kategóriában is vannak nagyon jó, tényleg hibátlanok. De az alatt hibátlant tálálni szinte lehetetlen. Ezt a csempéző mondta, aki nagyon jó referenciákkal rendelkezik.
Kevésbé látható helyre (egy kis sötét wc-be) mi is kétezer forintosat tetettünk. Hát a csempéző vagy egy napig rakosgatta, mire elfogadható lett. Mondta is, hogy ebből a szarból így lehet dolgozni kínlódva, lassan, és a megrendelő meg őt hibáztatja, hogy ronda.
Volt olyan hely, ahova még volt régi, eredeti, de vadi új csempénk pótlásnak. Azokban a csomagokban (25 éves) találtam a leírást, amit a Romhányi csempegyár mellékelt minden dobozhoz. Valami ilyesmi volt benne: Gyárunk mérnökei a modern építészethez igazodva kidolgozták legújabb dekoratív mintáinkat. Ezekkel a csempékkel követve a nemzetközi divatot dekoratív környezetet alakíthat ki. A csempék színárnyalatában lévő eltérések és a kisebb mintakülönbségek segítik a vásárlót a még változatosabb terek kialakításában. Ezért kérjük, hogy lerakás előtt gondosan válogassa át, és rakja ki előre a kívánt elrendezést, majd csak ezután kezdje a végleges lerakást.

Hát szétröhögtük édesanyámmal magunkat. Az ócska szart ezzel a marketinggel lehet eladni.

Anno apukám is napokig válogatta a csempéket, szín méret, és minta alapján. (a tök egyformát) Ez alapján lett kicsempézve minden, 25 éve.
Sajnos elég szomorú, hogy a 21. században a lézer, az ipari képfeldolgozás, a színmérés korában, még mindig itt tartunk.
Nagyon vigyázz a csempével, mert te, aki lerakod fogsz bosszankodni rajta, hogy nem tudod normálisan megcsinálni. Mostanában egyre többször vagyok úgy vele, hogy többet ér a munka amit elvégzek, ezért nem szabad az anyagon spórolni, mert ugye szarból nem lehet várat...
Szerintem ezek után válassz valami mást, máshonnan. Persze az ár nem garancia semmire...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.01.30. 00:13:49

@akiga: " Persze az ár nem garancia semmire" Sajnos ez a kulcsmondat. A nagylányom első főnöknőjének volt cipőüzlete a Lurdy házban és az újpesti piacon. Mindkét helyen ugyanazt a cipőt árulta, csak a piacon a negyedéért. Szóval az ár se feltétlen garancia a minőségre. Én, bevallom, mindenütt az olcsót keresem, egész pontosan az ár/érték arányban legolcsóbbat. Most pl ezek az olasz gres járólapok kifejezetten a legolcsóbb kategóriába tartoznak, 2500 Ft volt m2-e. Mert "kifutó" design. Eltekintve a töréstől, amit a mai blogban leírtak szerint tökéletesen megoldottunk a bolttal, kifogástalanok.
süti beállítások módosítása