Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2013.09.04. 19:45 :: A Tengerész

Felkötöttem a rozsdás vasat ( a közmunkások akik segítettek kicipelni a pontonra reklamáltak, hogy miért nem tisztítottam és festettem le, mondtam, hogy 100 évet így is kibír a fenéken, aztán majd kicserélem) az egyik darura. Előtte spekuláltam, hogyan is viszem ki a hajóra és ha már ott van hogy fogom ledobni, aztán jött az ötlet (általában ébredéskor még az ágyban, vagy közvetlen felkelés után, gyakran  a klotyón ülve jönnek a jó ötleteim), hogy odaállok a ponton fölé ahol a horgony van, kihajtom a darut, felemelem, megkötöm, így be se kell emelni a deck fölé, azaz ledobáskor csak el kell engedjem. Nem mondom, hogy minden ötletem bejött amit kitaláltam, egy sereg dolgot már másképpen csinálnék, ha most kezdeném építeni a hajót, de a daruk elől-hátul telitalálatok. Mind a különféle horgonyok, mind a csónak emelgetése gyerekjáték velük. Ez a horgony lesz az uralkodó ÉNY-i szélirányba kirakva, a másik kisebb DNy-ra farhorgonynak.'13, szept.4. 008.jpg'13, szept.4. 009.jpg

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr395495502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harpi4 2013.09.04. 20:10:24

Ügyes!!! Tényleg bolondság volna lefesteni annak a néhány rövidlátó öngyilkos halnak, aki még előfordul arrafelé. Ráadásul a ledobásnál sem kell kínlódni az odaszállítással, hiszen odaállhatsz ledobni, ahová csak akarsz. Ez már valószínűleg meg fog tartani a már említett lánc és drótkötél kombinációval.

silvermoon 2013.09.04. 23:21:17

Szep darab> biztosan kibir meg vagy 100 evet a viz alatt. CSak arra lennek kivancsi utanna hogyan huzod majd fel. Jo lenne azt meg megnezni !!DDD.

Mihalik Péter2 2013.09.05. 08:39:06

És még engem cseszegetnek, hogy miért ülök órákat a wc-n??? Tessék! -nem vagyok egyedül! Egyébként ügyes elgondolás és megvalósítás!
süti beállítások módosítása