Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Vasarnap.

2013.08.11. 07:51 :: A Tengerész

Tegnap piacnap volt es viharos erossegu szellel jott be a hidegfront. Na mondom vitorlazva megyunk a piacra. Felszereltem a Makviragot es beultunk az Optimist merettel megegyezo dinghibe harman! Odafele a hatszelben suhantunk mint a  villám, J elol kissé elázott, mert amikor utolertuk a neha tarajozo hullamokat elol  neha bejott egy kis viz. Ennek egyenes klvetkezmenyekent kijelentette, hogy visszafele inkabb gyalog jon, miutan nem titkoltam el csaladom elott, hogy kreutzban nemlesz ilyen sima a hazamenetel, merthogy a szel meg tatett egy lapattal a delelott folyaman.  Szoval K-val ketten vitorlaztunk haza Na ez hatalmas vitorlazo elmeny volt. Nemcsak a szelerosseg, hanem a szellokesek ismegnehezitettek a hajozast, merthogy minden parti haznak, jegenyefanek megvan avizen a szelarnyeka es olyan turbulencia van, hogy a hidnakharomszor is nekifutottunk, mire sikerult atmenni alatta.A szel meg a 90 cokos szelfordulok kozepett ulllas es hetes kozt ingadozik. K eleinte riongott, mint picikoraban, de aztan raerzett azizere a dolognak es merte a vizet folyamatosan, mert szedtukbefele a spricceket rendesen. Szerencsere a viz meleg vol, akarcsak a levego, ugy hogy baj nem esett remek hazamenetel volt.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr475455628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2013.08.11. 08:44:34

Leszet Te még a Ráckevei Vitorlás Egyesület elnöke is, ha így folytatod.
Készülsz már a lampionos karneválra?

Sün

ICSG 2013.08.11. 13:41:37

Vajon most miről olvasnánk, ha az a hűtővíz csap nyitva van a nagydunai indulásotokkor...?

silvermoon 2013.08.11. 16:44:24

@ICSG: Na ez egy figyelemfelkelto kerdes..... VAjon lenne telekvetel? "Karma".Azota indulas elott 2 szer is ellenorzom a csapot. Nehogy vennem keljen egy vizparti telket !BAr en azt hiszem Vilmos soraibol ez mar erezheto volt, h valami tenyleges otthonra vagynak. Persze nem a varosban, amivel tokeletessen egyetertek.Lehet, h ez a csap meg sok szep napot hoz egy rovidke hajout helyett.Kivanom Nekik hiszen megerdemlik.En szemely szerint RETTEGEK mindenfele ingatlantol. HA megis ilyesmire vetemedem hajlott koromra valo tekintettel, az csak egy Houseboat lehet.Soha tobbe nem pucolok csatornat es hegesztek keritest es veszekszem a szomszedokkal-viz villany csatorna, emeszto etc....Soha!

Talpas 2013.08.11. 18:07:46

Tengerész!
Régi olvasód vagyok, de nem írtam még. Gratulálok a telekhez, sok örömöt kívánok.
Természetesen a blog folytatására szavazok

abraxas 2013.08.12. 07:37:09

Ajvé, pedig már fentem lelki fogaimat (jó kis képzavar :-)) a tengeri vitorlás postokra.
Na sebaj, az a lényeg hogy Ti jól érezzétek magatokat! Gratulálok az új szerzeményhez!

Mihalik Péter2 2013.08.12. 12:42:34

@Sün77: he, he... Ráckevén nincsen vitorlás egylet, de ha már itt tartunk van sok (kb 5 Vilivel együtt) vitorlás. Kreuzolnak állandóan, nem tudom Vilinek ez hogyan menne 15 tonnás hajóval, minden esetre egy próbát megérne. Egyébként (majdnem) Budapest felől szokott fújni általában az uralkodó ÉNY-i szél, annyit megérne a dolog, hogy felmenni motorral és szépen fél, vagy hát szélben lejönni Kevére.
süti beállítások módosítása