RP aki Ausztráliában él, de most éppen a Földközin vitorlázik, küldött egy Financial Times cikket. Ezt írja:
"A Financial Times szerint Gyorben van a vilag legnagyobb auto motor gyara
Evi 2 millio motor!"Ezt válaszoltam:
Ez így van. A valahavolt győri vagon és gépgyár a létező szocializmus utolsó éveiben is jól működő teherautó és autóbusz alkatrészgyár volt, sokfelé szállítottak hátsó hidakat (ugye az egy aránylag komplikált rész a meghajtással és a differenciálművel ), ez adta az Audi motorgyár alapját. Komáromi ismerős mondta, hogy nagyjából 5000 ember dolgozik be a gyárnak a környéken. És akkor ezek a Jobbikkal karöltve egyfolytában nyomják a multiellenes háttérdumát, mert a tömeg azt kajálja, hogy mi magyarok állati klassz gyerekek vagyunk, csak a mocskos tőkések meg a bankárok( akik meg pláne zsidók) kizsákmányolják az országot. Azt elérték, hogy a Mercedes amelyik Kecskeméten épített gyárat (még a korábbi kormány idején kezdték, de már Orbán vágta át büszkén a szalagot ), lemondott a tervbevett magyarországi bővítésről. Amióta egy éjszaka ötlenek ki törvényeket amiket egyéni képviselői javaslatnak álcázva másnap a kétharmaddal megszavaznak, ezzel megkerülve az illetékes bizottságokat amik azért jöttek létre, hogy kiérlelt törvények legyenek, tehát Orbán gyakorlatilag rendeleti úton kormányoz, elbizonytalanodott a befektetői kör. Gyakorlatilag komoly befektető nem jött ide az elmúlt 3 évben. Te se vinnél pénzt oda ahol kiszámíthatatlan a pénzed sorsa. Kitalálta ezt a parasztvakítást a rezsicsökkentéssel. Ezzel elhitette a tahókkal, hogy nem ők fogják fizetni a terheket, hanem a mocskos külföldi gáz-, áramszolgáltatók. Miközben a szemétszállítás, a vízellátás, a kéményseprés az épületfenntartás, magyar, sőt önkormányzati cégek kezében van. Ezek majd az így szerzett veszteségeket megkapják állami támogatásként, szóval az adófizetők fizetik maguknak a rezsicsökkentést. A multit meg nem lehet megsarcolni. Majd annyival kevesebbet költ a rendszer üzemeltetésére és ugyanúgy lepusztulnak a hálózatok mint ahogy minden lepusztult ami állami kézben van. Aztán ha végképp összedől a szolgáltatás, majd eladják maradványértéken valami kínainak amelyik lehet, hogy elkezdi bontani és eladja ócskavasnak az egészet hisz az övé. Mi meg világítunk gyertyával. Miközben ezeket a sorokat írom megy a köztévében közpénzből a fideszpropaganda, hogy " Az előző kormány eladta a közműveket külföldi cégeknek, akik extraprofittal zsákmányolták ki a magyar embereket, de ennek vége a kormány 10 % -al csökkenti a költségeket, ezzel megvédi a polgárait". Már csak a "Wall Street hiénái"-t hiányolom és igazi Rákosifeelingem lesz.
Lásd még http://www.stop.hu/belfold/figyelem-amikor-a-rekorddontest-ismetelgetik-hazudnak/1151980/
Tegnap J hozott egy Jobbikos lapot amit bedobáltak a levélszekrénybe, a Jobbik 30 %-os közműdíj csökkentést szorgalmaz ( a rezsicsökkentés eleve hazugság, a rezsink nagyrésze a kaja ára ami folyamatosan nő, ma kint voltam a piacon, egy levesre való zöldség kettőnknek 500 Ft volt, de erről kuss van), eszembe jut a régien tanult anyag, hogy " a szocializmusból a kommunizmusba való átmenet során a közszolgáltatás egyre olcsóbb, végül ingyenes lesz".