Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2013.06.13. 21:13 :: A Tengerész

Tegnap leszabtam a "hárfa" alkatrészeit, ma már reggel 7 órakor forrasztottam, 9-re meg is voltam a csövekkel. Kint csináltam a műhelyben, mert ott van olyan asztal amin elfértem.Ezzel csak az  a baj, hogy ott van a rengeteg kényszermunkás, akiknek a legfőbb tevékenységük, hogy folyamatosan dumálnak hozzám, amitől lehetetlenség odafigyelni a melóra. Naná, hogy a befolyó "T" idomot rossz irányba raktam fel. Szerencsére volt annyi eszem, hogy mielőtt folytattam volna a munkát kivittem a hajóra odapróbálni a helyére, így mindjárt láttam a hibát. El kellett bringázni kajáért, de így is meglettem az  abszorber vörösréz lemez csíkok beforrasztásával a "hárfa húrjai" közé este 8-ra.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr645360460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akiga 2013.06.13. 22:58:32

Képes dokumentációt kérünk a szerkezetről ;-) !

Sün77 2013.06.14. 01:59:13

Én így olvasva is látom magam előtt az alakuló művet, ami vörös is meg meleg is, de mégsem vonul az Andrássy úton.

Voltam ma a Római parton, hogy ajánlatot adjak egy árvíz károsult csónakház gyorsjavítására. Olyan kárt is láttam, amire nem is gondoltam. A hőszigetelt kétrétegű, földig érő üvegek egyik fele sorra berobbant az 1.4 m magas víz nyomásától. Azonnal láttam a probléma okát, de sosem gondoltam volna. Igaz erre is a mondás a fizika és a nemi erőszak kapcsolatáról

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.06.14. 06:36:24

@akiga: Fényképezem a dolgokat, csak az a baj, hogy macerás a képek feltöltése, mert a képszerkesztő a PC-n van, a net meg csak a Juditka kis gépén jön be, így pendriveon kell "cipelni" az anyagot egyikről a másikra, így igyekszem a képeket "csokorba" fogni, majd a végén lesz egyszerre több.
@Sün77: Jéééé, ez tényleg váratlan. De hát a levegő és az üveg tudja a fizikát. Kint 0,14 bar túlnyomás, bent nulla, azonnal érthető. A mondást nem ismerem, hacsak nem arra gondolsz, hogy a fizika törvényeit nem lehet megerőszakolni.
süti beállítások módosítása