Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Csütörtök.

2013.01.24. 20:49 :: A Tengerész

A napok nagyjából egyformán telnek. Vasak szabása a blokkokhoz (63 darabban véglegesítettem a mennyiséget), fúrás töménytelen mennyiségben. Pillanatnyilag ott tartok, hogy mind a három tervezett kötélmérethez ( 10, 12, 14 mm átmérő) az összes lemezanyagot méretre vágtam és ma délután megkezdtem a 10-esekből az egyik fajta méretre hajlítását. Csináltam három éve kukázott gépalkatrészekből (már akkor ebből a célból válogattam ki a MÉH-es konténerből hosszasan méricskélve tolómérővel az alkalmas darabokat), meg a táblaolló alól guberált lemezhulladékból egy egyszerű sablont amire illesztve nem kell darabonként nézegetni, mit hová, hanem egyből lehet kalapálni méretre sorozatban. Rengeteget jelent egy ilyen egyszerű eszköz, igaz, hogy megcsinálni beletelt fél órába, de utána 12 párat lehajtottam rajta egy óra alatt selejt nélkül. Ha meg úgy egyenként ceruzázom, illesztgetem, kalapálgatom satuban, nem lesz ennyire méretazonos a sorozat és rámegy akár egy nap is. Persze az igazi egy olyan edzett szerszám lenne, amiben golyósprésen egyből az egészet le lehetne nyomatni, de hát ilyenhez nem éri meg a szerszám ilyen kis sorozatra. Szegény jó Pallás Gyula (Isten nyugtassa!) csinálta annakidején az Öv utcai műhelyében így a szerelvényeket, ott laktam nem messze, gyakran jártam nála veretekért amikor az első hajómat építettem és nem voltam így eleresztve műhellyel. Szóval sok mesélni és mutogatnivaló megint nincs. Ma délelőtt az jelentett némi változatosságot, hogy miután feltüzeltük a MP-től kapott ajándék tűzifa előkészített részét, kitakartuk a farakást a parton és felaprítottam egy újabb, bő egyhavi adagot. El is raktároztam a Rácz Józsi parton lévő remek, honvédségi teherautóról származó kasznijába ahol nem éri eső, nem kell a ponyvázással vacakolni. Ha nagyon optimista vagyok megfelelő raklapapríték és egyéb alkalmi puhafa támogatással akár a tél hátralévő részét is kihúzhatjuk vele, ha nem lesznek nagy mínuszok. Egy ilyen tuskóbaltázás és vödörbenfahordás pont olyan testmozgás az egészséges jó levegőn, ami karbantartja a vénülő testemet, hogy ne csak műhelymunkából álljanak a napok. Merthogy az elég monoton mostanában, a hét hét napján kezdés 9 órakor, 13-15 óráig szünet, majd a délutáni műszak 15-19 óráig. Változatosságot csak a bevásárlások és az ilyen egyéb "házkörüli" munkák jelentenek. Néha jön látogató, mint ma Rácz Tamás és a fia, ők annyira kíváncsiak voltak a veretekre, hogy képesek voltak a Pilisből ideautózni.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr665041869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihalik Péter2 2013.01.25. 17:04:34

Vilikém! Tűzifa van még, de én már nem számítok Rátok! Annál is inkább NEM, mivel úgy látom, hogy a veretek célegyenesben, a többi rendben és lassan az Adrián lesztek ( nem kis irígységemre) ahol, nem biztos, hogy kell fűteni. Itt és most felajánlom, hogy "első komolyabb utatokra" magammal együtt toboroznék egy kisebb kísérő flottát a biztonság kedvéért. Ezt önmagam nevében felajánlom egészen a H határig, legyen az DK vagy ÉNY. Természetesen erre csak akkor kerül sor, ha jóváhagyjátok. Persze előbb csinálunk még egy ráckevei parti party-t...Mindjárt február és itt a nyár! Várjuk együtt a jó hajózó időt!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.01.25. 21:44:35

@Mihalik Péter2: Kösz. Tűzifa elég erre a télre, a jövőt meg majd meglátjuk. Kösz a kíséretet, de az se úgy lesz, hogy csak úgy nekimegyünk a világnak, még idehaza is megállunk jó pár helyen, pl én még soha se voltam Esztergomban heteket, pedig biztos van olyan érdekes, mint Hafenschutzbürgerhoffenbachberggrafensteinholzkopfdachschwanz alsó. Merthogy mindenféleképpen északnak akarok elindulni.

Mihalik Péter2 2013.01.26. 09:25:34

@A Tengerész: Akkor Esztergomig kísérünk, vagy ameddig nem zavarunk Titeket. Nem nagyképűségből írom, de Esztergomban a várban van Édesapámnak egy állandó kiállítása..majd ne feledd megnézni, tetszeni fog...
süti beállítások módosítása