Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2013.01.17. 20:55 :: A Tengerész

Ha minden jól megy holnap kész vagyok a rudazatok vereteivel. Persze olyan úgyse lesz, hogy valamit ne kelljen még csinálni, de hát a 99,5% megvan. Most majd össze kell számolnom, csavarokból mennyi és milyen kell a felszerelésükhöz és elmenni a Srófhoz (http://srof.hu/) érte. Nagy a dilemmám, mert saválló csavarok lennének illőek hozzá, de egyrészt félek az ártól másrészt a saválló anyag tartós terhelés hatására olyan kristályszerkezeti változásokon megy át, hogy egy idő után ridegtörésre lesz hajlamos. Szóval egy keményen meghúzott ilyen magasan ötvözött csavar lehet, hogy rosszabb nekem, mint egy nagyszilárdságú szénacél. Azzal viszont az a baj, hogy rozsdásodik, pláne, hogy az ötvözött acél verettel érintkezve,  sóspárás környezetben galván elemet alkotva méginkább. Ma egy idegen jött lemezeket darabolni a nagy táblaollón és látta, hogy ugyanilyen anyaggal dolgozok, kérdezte, hogy kell e a maradék. Mondtam naná. Gondoltam ideadja a tenyérnyi darabokat amik leestek a szabásnál, erre adott csak úgy egy 28 cm széles 1/3 m2-nyi 2-es lemezt és nem kért érte semmit, mondta bontott anyag, van neki még több is, nem hiányzik. Szóval vannak szerencsés napok, immáron nem gond miből csináljam a mozgókötélzet fa blokkjainak a belét, ami a következő feladat lesz. Az első adag veretet beáztattam tegnapról mára virradó éjszakára salétromsavba, ma reggel kiszedtem és lemostam őket, aztán Ultrás vízzel lemostam fogkefével a hegesztési varratok menti feketeséget, ragyognak mint a Salamon töke, nem mondom, hogy nem lehetne szebbet csinálni, a gyári veretek amiket célgépekkel csinálnak nagy sorozatban persze jobban néznek ki, de reményeim szerint legalább annyira jók és nem kerültek százezrekbe.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr265024287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akiga 2013.01.17. 22:56:59

fotót is szeretnénk! :-)

Jonathan 2013.01.18. 08:31:45

Vilmos Ur! Egy cikk "hazad" tajarol!
cink.hu/1461608

Mihalik Péter2 2013.01.18. 15:28:56

Vili! Mire azok a saválló csavarok tönkremennek, 3 x is megkerülöd a földet. Ha az egyszerűbb kadmiumozottal szereled a vereteket, -ahogy írod, csöpögni fog a rozsda,és a furatok már el lesznek foglalva, ha cserélni kellene őket. Egy biztos, hogy tényleg nem lesz olcsó muri...ha a jobbat választod. Szerintem a lényeg, hogy ne legyen a kötőelem túlhúzva, inkább több legyen belőle kissé alul húzva.
süti beállítások módosítása