Szerda.

2012.10.24. 09:59 :: A Tengerész

Mai ajánlatom. http://www.shp.hu/hpc/userfiles/erdosvirag/nepszabi_magyar_gyerek_javitott_vers.pdf

21:34 Kaptam egy Emailt egy régi kollégától. Idekopyzom.

Kedves Kór-társak(75 vagy a fölött)!

Mottó: "Se a magyar, se a történelem, se a matek, se a fizika nem ment neki, így se bölcsésznek, se tudósnak nem volt jó"

Nekem mindíg gyanús volt ez a fickó:--  A református templomban hallani ilyen jól felépített, szépen deklamált szövegeket. Aztán bedobod a perselybe az 500-ast (manapság ennyi illik), veszel egy nagy levegőt az utcán, és fogalmad sincs, hogy miről volt szó, mert nem nem a tudatos, a logikus énedet érintette, hanem az emócionálist. De ott  benn  jó volt elandalodni, ellazulni, együtt énekelni a gyülekezettel (Hiszen az  imádságokat "korszerűsítették" ugyan, de a zsoltárok szövege lényegébenl ugyanaz, mint amit elemista korodban megtanultál.). -- V a tanum, hogy 12-15 éve jellemeztem így az Orbán beszédeket. Azóta tényleg vallásos áhitat tárgya lett ez a faszkalap.

Most lett  minden világos. Miniszterelnökünk az, aminek mindíg is tartottam: Egy középszerű senki, egy nagydumás focista. Mert aki se a humán, se a reál tárgyakból nem volt kitünő a középiskolában az bizony középszerű. Igy született,  amit később nem lehet kinöni, mint a "kis Roki", aki csak érettségi után érte el a közepes magasságot. Aki középszerű, az vezessen egy kócerájt, legyen egy futbalklub elnöke, de könyörgöm, ne vezesse Magyaroszágot. A hasonlóan elfogult, tehetségten sleppjével, akik közül egy se e dolgozott egy percet se olyasmin, amit én munkának tekintek.

Nem mintha a többiek a 20 év alatt különbek lettek volna. Hova lettek az antalli ígéretek: Magyarország a régió innovációs, pénzügyi,  banki központja lesz, euróval, nyugati életszinvonallal, hiszen mi már a rendszerváltás előtti években leraktuk az alapjait. Akkor hittem benne, mert a saját tapasztalom mindenben alátámasztotta. Most meg a miniszterelnökünktől kell megtudnom, azon erőlködnek, hogy utolérjük Szlovákiát.

Az ország vezetőségében húsz éve csak veszekedés, egymás lejáratasa folyik.  Ez aztán leszivárgott az emberek közé és megbénit minden egyirányú politikai cselekvést. Szeretném hangsúlyozni, hogy szeretjük egymást, tiszteljük egymás értékeit, vállvetve megteremtettük a gondoktól mentes, békés öregkor színhelyét, mégis kedden V az u.n. "békemenetre" megy én meg a millásokra ( a miértre még visszatérek).  Nem volt ez mindíg így: A saját szakmánk betöltötte az ambicióinkat, megvetettük azt, aki pártvonalon pótolta ki a hiányzó tehetségét. Nem szerettük a létező szocializmust, bár a kapitalizmusból igazán csak a bécsi áruházak választékáról volt fogalmunk. Ugyanazt gondoltuk az 56-os forradalomról. Most ott tartunk, hogy V kizárólag a Lánchíd rádiót és a Hir TV-t nézi, én meg  többnyire a Klub rádiót, meg az ATV-t -- köszönhetően a békés öregkor elszeparált helyszineinek.  És nem tudja megállni, hogy oda ne szúrja naponta: -- Minek bámulod ezeket a rohadt libsi, bibsi komcsikat? Az én rokonságomban csupa "idegenszívű  liberális", az övében meg csupa "igaz magyar hazafi" van. ( Természetesen(?) az igaz magyarok egyike se tud megnyikkanni a magyaron kívül más nyelven).  Cseppben a tenger -- az ország egy nagy kórterem lett, amiért szerintem  90 százalékban az Orbán-rezsimet terheli a felelősség.

Ma tisztán látszik, hogy a rendszerváltást azzal kellet volna kezdeni, hogy elfeledjük a multat, nem kommunistázunk (hiszen az utolsó általam ismert már akkor 20 éve halott volt) nem kárpótolgatunk, nem bosszúállunk, hanem húzunk egy nulla vonalat,  mindenki onnan indul, és a tehetsége szerint boldogul. Az ország vezetése nem ezt vallotta, nem ezt propagálta, ráadásul egyből ránkzúdította  a kapitalizmus regrosszabb fajtáját, aminek senki  nem parancsolt megálljt.

Egy villamosmérnök megjegyzése: A Ganz Villany gyártócsarnokában akkor jártam amikor ott egy turbogenerátor csodálatos tekercsfejét illesztették helyére a szakik. Másodszor akkor,  amikor a turboganerátor felemelésére szolgáló xxx-tonás híddarún gyerekeket furikáztak oda-vissza a Ganzból lett  Milleneumi Parkban.  Lehet, hogy nem tudtunk 1000 MW-os generátort csinálni, lehet, hogy 1 százalékkal rosszabb volt a hatásfoka, mint  Brown-Boveri-é, de nekünk megfelelt.

Miután nincs olyan paraméter, amivel Európában ne az utolsó helyek egyikére csúsztunk volna VISSZA, és miután a jelenlegi rezsim a Szijjártók és Selmeciek pofátlan hazudozásán kívül  semmi eredményt nem tud felmutatni, a magam részéről lezártam a 20 évet. Ezek az urak és elvtársak csődbe vitték, Európa körülröhögött páriájává tették az országomat. Azt az országot, ahol minden adottság megvolt a felemelkedésre.  Ezeknek mitől jönne meg az eszük a jövőben?

A multkori szavazáson a Civil Mozgalomra szavaztam.  Sejthető volt, hogy nincs esélyük, de  egyébként el se mentem volna. Most hasonló a helyzet: Azokhoz csatakozom, akik hasonlóan gondolkoznak az elmúlt  20 évről -- hadd legyenek eggyel többen. Annak ellenére teszem, hogy a  trend megfordításának esélye szerintem ma már reménytelen.

Baráti üdvözlettel
Z T

temtom 2012.10.24. 19:56:27

Nagyon jó. :)
Javaslatom: Olvassátok el hangosan is, ne csak magatokban!
Úgy még jobb, jobban kijön a ritmus. Mestermunka.

Grigorij Sandorovics 2012.10.25. 08:43:08

Hat az e-mail szomoru.
En annyira sajnalom a magyar ipari potencial szervereset...Szageny apam, jo hogy mar nem latja mi let az orszagbol.
Nalunk a "banan" orszag mondas jarja, amibe m.o. lecsuszott. De szvsz ez se igaz - hol van mar a hires konzrvipar es alapja a mezogazdasag... Maradtak az ujgazdagok es szetrabolt orszag. Kb mint nalunk. Csak itt egy kicsit nagyobb volt a potencial es meg nem keson jottunk eszhez - de megvan minden ojan bajunk - ami nalatok is. Meg a vizugy is hasonlo mejbe zuhant, varjuk a rengeteg katasztrofat.

palstek 2012.10.25. 09:01:15

Tomi! Tegnap éjjel jöttem vissza az Adriáról. A hajóátvételnél tudtuk, hogy mekkora hajót veszünk át, milyen állapotban van, milyen időjárás várható. Megterveztük az utat,felhúztunk egy kis magyar lobogót (nem nagyobbat a horvát lobogónál!)és mindenre, mindenkire odafigyelve, nagyon jót hajóztunk.(Még mindig "lötyög" velem a szoba egy kicsit) Tehát: kezdésként nem rajzoltuk át a térképet, nem írtuk át a hajózási szabályokat,(pl. a keleti kardinális jelet keletről kerültük) és igyekeztünk mindent úgy csinálni, ahogyan tanították, tanultuk, ahogy kell. Egyszer már kérdeztem, nem válaszoltál. Szerinted egy hajót lehetne így vezetni, mint ahogy ezt az országot? Barátsággal: Józsi
PS Ígérted, hogy kijössz valamikor, várlak.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.10.25. 18:49:45

@Grigorij Sandorovics: Valóban. Banánköztársaság lettünk. És Oroszország legalább hatalmas nyersanyagkészletekkel rendelkezik, amit el lehet adni és akármennyit is szerencsétlenkedik netán az aktuális kormány, van exportbevétel, működtetni lehet az államot. De mi a hülyeségen kívül nem nagyon van mit exportáljunk. Az amit előállítunk azt hiszem olyan 80 %-ban a multik terméke, ami persze nagyon jó, de a magyar bérmunkás csak "alátét" (még csak nem is rugós), olcsó betanított munkaerő a szalag mellett. És ha lejár az adókedvezmény a multi veszi a sátorfáját, viszi a gyárát egy határral arrébb. Lehetne valamiféle innováció, ha lenne alá megfelelő színvonalas mérnökképzés és kiszámítható gazdaságpolitika, ami a vállalkozóhajlamú magyar állampolgárokat ösztönözné. De ilyen katyvaszban csak az indít vállalkozást aki eleve a zavarosban halászásra épít. Korábban sorok álltak a szerszámboltokban. Ma egyrészt nagyrészük bezárt, ami maradt abban egyedül lézengek ha éppen kell valami. Az iparosok eladni hozzák be a szerszámaikat. Márpedig ha a "kismester" már a termelő eszközeit éli fel, akkor az elég nagy baj.

Grigorij Sandorovics 2012.10.26. 12:10:31

Errol - ennyit --> nol.hu/belfold/20121026-a_levegoben_is_adoztatnak

Maga az ado IS MAR baromsag - a vegcsod jele.

De amit a fenykepen latok - az mar sehova se fer be :((

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.10.26. 18:09:27

@Grigorij Sandorovics: Hehe. Mint Mátyás király a füstadóval. de én megértem. NINCS PÉNZ. A gazdaság pang, hiányzik a termelés és eladás utáni forgalmi adóbevétel. A lakosságot terhelő forgalmi adót már emelték, 27% a legmagasabb Európában, de kevés, az emberek nem vásárolnak, mert nincs miből. Oda nyúlnak ahol még valami pénzt látnak, miközben harsogják, hogy a "zemberek"pénzéhez nem nyúlnak, de ha megadóztatják a légvezetékeket vajh nem a fogyasztókon lesz az bevasalva? Ha megadóztatják a pénzforgalmat, a sárgacsekkeket, a telekommunikációt, nem a fogyasztókra fogják terhelni a bankok, a szolgáltatók? De hát a népek elhiszik, hogy nem. Hogy nem az ő töküket szorongatják, hanem a geci Gázművekét, azok meg megérdemlik a rohadékok, mert tegnap is milyen számlát küldtek! De most az Orbán jól megadóztatja őket.