Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2012.09.09. 10:21 :: A Tengerész

Minden klassz, Felmentünk a Parlementig folyássa szemben, a fenékhez mért sebesség 5km/h volt félgázzal, a Margit sziget előtt megfordultunk, lejöttünk Hárosig, Itt éjszakáztunk horgonyon, nyaná, hogy az első szembeparti házban volt vitorlás klubtárs lakik, meglátott, megismert, az ő nappalijában írom e sorokat. Szóval szuper minden, megyünk délután Tassnak, holnap átzsilipelünk,

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr264764150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

devton 2012.09.09. 14:10:33

Egy igazán jó hír vasárnapra. Gratulálok.
Azért egy "teljes gázas" próbát is megejthettél volna, esetenként kevés lehet az az 5km/h. Vagy olyankor kivárás van?

silvermoon 2012.09.09. 15:20:29

Nahat ez nagyszeru ! Oszinten kicsit agodoztam, hogy a motor nem lessz eleg a nagydunai neha eros sodrassal szemben.De ez megnyugtatonak tunik. Lesznek fotok? Gratula !!!! Szep napot Nektek !!

Mihalik Péter 2012.09.09. 16:29:38

Király! Holnap hányas zsilippel tervezitek?

harpi4 2012.09.09. 16:38:04

Devton kérdéséhez csatlakozva (és egyáltalán nem vészmadárkodásból) csak annyit mondok, hogy a jelenlegi eléggé alacsony vízállás és kis vízhozam mellett a Duna sebessége Bp-nél nem nagyon éri el a 4 km/órát. Nos, én nem jártam sokkal Medve felett, de ott "normál" vízállásnál is 6km/óra felett jött szembe a Duna, és a közepe szinte "kidudorodott". A teljes gázzal való hegymeneti sebességed remélhetőleg meghaladja majd a 8 km/órát, és így, ha lassan is, de le tudod győzni a sebesebb folyást. Feljebb, ahol már sok a zsilip, valószínűleg vígan fickándozik majd az Amapola. Remélem, minden különösebb üzemzavar nélkül visszaérkeztek a "honi kikötőbe". GRATULÁLOK!!

csaba03 2012.09.10. 04:27:12

@harpi4: Én leginkább a Rajna miatt aggódom, ha egyszer Tengerész elindul felfelé. Vannak szakaszok, ahol átlagos vízállásnál is 8 km/h a víz sebessége...
De nem akarok ünneprontó lenni, gratulálok a tegnapi sikeres úthoz, csak így tovább!

Mihalik Péter 2012.09.10. 09:06:36

Nem árulok el titkot, ha jelzem, hogy Viliék átzsilipeltek szerencsésen a Kis Dunára. Délután nálam fognak kikötni itt: RSD 16 fkm 546-os stég bal part,( a Kerek Zátony sziget déli spiccénél).Aki szeretne találkozni velük egy kötetlen beszélgetésre,ugorjon le, ha teheti...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.09.11. 11:57:27

@devton: Hát ez elég fogas kérdés. Alighanem kivárás lesz. Merthogy "üveghangon" se tolta folyással szemben 6-7-nél gyorsabban a motor a hajót.

jobbikbal · http://www.facebook.com/photo.php?fbid=312647675440551&set=a.144971282208192.19220.100000859632031&t 2012.09.11. 11:58:35

Feri, ha bejön neked ez az éhségsztrájk, akkor én is kipróbálom, van miből leadnom nekem is!
kepkezelo.com/viewer.php?file=u0fbsnftctl9ripe5beq.jpg
Esztergomért 2012.09.10.
www.youtube.com/watch?v=kNpmQ-JFJcM
Keress meg a Facebookon, garantálom nem unatkozol!
www.facebook.com/kovacs.erno.33

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.09.11. 12:06:39

@silvermoon: Lesz persze. Most válogatom a képeket erre rámegy a mai nap, mert 113 képet töltöttem le a gépre a kamerából.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.09.11. 12:12:11

@harpi4: Azért annyira talán nem rossz a helyzet. A budapesti elég szűk Duna mederben kb 6-7km/h-val folyhatott a víz, merthogy itt a sűrű hajóforgalom miatt nem tudtam mérni. De az MO-s híd után amikor teljesen egyedül voltunk a vízen órákat, és a folyó szélessége is majd a duplája lett mint a hidak alatt, mértem az áramlás sebességét úgy, hogy teljesen leállítottam a hajót és amikor már megállt a köpés a hajó mellett akkor néztem a GPS-t és 5km/h-t mutatott.
süti beállítások módosítása