Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Péntek.

2012.08.24. 22:39 :: A Tengerész

Szóval az a helyzet, hogy alighanem hiába nyomtam a zsírt a tönkcsőbe, a külső csapágy kenése nem lehetett túl jó, mert sok zsír ment át a tömszelencén az irányváltó felé. De most, hogy meghúztam a tömszelencét és ma vagy húszat rápumpáltam a zsírzópréssel, lemerülve láttam és főleg tapogatással éreztem is, hogy szépen átment a kenőanyag a hátsó csapágyperselyen. Szuper! Ma délelőtt kibringáztunk a piacra, mert itt álltunk nyárvíz idején teljesen görögdinnyétlenül! Na vettünk sárga és görögdinnyét, őszibarackot, szilvát, paradicsomot, sonkát és sült tokaszalonnát, kacsazúzát, no meg kenyeret. Odafelé elsőre elégedetten konstatáltam, hogy a korábban, a Szabadkikötő út nyugati felén lévő  kivágott  jegenyefasor helyén ültetett facsemetéket teherautóra rakott vizestartályokból öntözik. Visszafelé viszont jobban ránézve a tavalyelőtt ültetett fasorra láttam, hogy a csemetéknek legalább 60-70 százaléka mentehetetlenül kiszáradt. Brávo. Így lehet a közpénzt elpocsékolni. Ültetünk fát aztán hagyjuk kidögleni. Odafelé menet a bicikliút mellet az árnyékban früstökölt egy csapat közmunkás. Egy óra múlva  visszafelé jövet ugyan már nem kajáltak, de még mindig nem csináltak semmit az ácsorgást kivéve. Tudom hogy "szaréhugyé" dolgoznak muszájból, de ha azt a pénzt amit tízen kapnak odaadnák három "nemkényszermunkásnak" azok ennyiért ötször ennyit teljesítenének. Közpénz, közmunka, közfelelőtlenség

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr754730359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihalik Péter 2012.08.25. 09:42:08

Hát igen... az 50-es évektől eljutottunk idáig, hogy a " közös" szó használata kimerül a sportban...sajnos.

akiga 2012.08.26. 23:17:41

Kedves Tengerész!

Nyaralás alatt (a héten) számtalanszor gondoltam rád, esetleg nem csuklottál?

Ez annak köszönhető, hogy Kiskörén voltunk nyaralni. Természetesen energetika szakos diákként nem mulaszthattam el, hogy meglátogassuk Kiskörei duzzasztót, és az erőművet.(két külön vállalat) Az erőmű kb. 30 évenként szorul leállással járó felújításra. Mostanra felújították mind a 4 7MW-os turbinát, így újabb 30 évig nem lesz vele gond. Csak csenben termeli az áramot, ha meg van a 2m szintkülönbség, illetve a vízhozam. (Most 1 tubina megy, alig van víz.)
Nagyon sajnálják, hogy nem sikerült Csongrádra a Tisza III. duzzasztó megípítése, és már sosem fog megépülni..
A vízügyes hölgy aki mindent elmondott a Tiszáról, szinte egy az egyben arról számolt be, amiről te is. Nincs lóvé semmire, és lassan lehúzzák a rolót. A Tisza-tó elindult az eliszapolódás útján, kotrás nélkül, pedig a Tisza többi részén is az egekig emelhetik a gátakat, a mederkiemelődés miatt. Az öblítő csatornák a tóban alig használhatóak, van amelyik csónakkal már nehezen járható, úgy fel van töltődve, és benőtte a természet. A fertővé válás útjának első jele, hogy óriási területeket nőtt be a sulyom, ami az unióban sehol máshol nem jellemző ezért tilos irtani. A szivattyúkat, meg mindent lopnak a környéken, ami mozdítható, legyen az zsilip, vagy gátőrház teteje. Elképesztő dolgok mennek arra is. Egyik mondatában megjegyezte, hogy "és ez még nem a Nyírség, mert ott rosszabb". (Ennél?) Régen volt 100 millió kotrásra, aztán 10, aztán 100 ezer. Ennyiből jóformán elindítani sem lehet a gépet. Hát így állunk. Munka nincs a környéken sehol. De lett ez a csodás közmunka, ami feléd is megy. 70% él ebből a környéken, meg a szoctámból. A 3000-es településen több mint kétszáz eladó épület van. Lehet kapni 100 négyzetméteres családi házat 4 millióért.
Turizmus: alig valami. A 10 évvel ezelőtti vizi életnek nyoma sincsen- Mondták azok a helybeliek, akikkel beszéltünk.
Ugyanez a helyzet Abádszalókon is. A strand 10 büféjéből 2 volt nyitva, plusz a fagyis, de az csak hétvégén. Volt olyan nap amikor 15-en voltunk a strandon. Maga a tökéletes nyugalom a hely.
Az utak állapota maga a katasztrófa. Poroszlón viszont 2,5 milliárdért épült egy nagyon igényes ökocentrum. Gyakorlatilag állatkert a helyi állatokból. Óriási akváriumok, sakálok, vidrák, stb. Ez mondjuk már pénteken is tömve volt látogatóval. Jó kérdés, hogy mikorra térül meg, de tényleg nagyon jó.
Drága motorcsónakok alig állanak a kikötőkben, többnyire kicsi horgászcsónakok. A vitorlásokat egy kezemen megszámolhatom, pedig a hely adottságai kiválóak a tanuló-sport hajóknak pl: kalóz, op, finn, laser, 420, 470....
Ez a tó már nem sokáig lesz, ha így megy tovább.
A másik ok ami miatt sűrűn eszembe jutottál, hogy a strandon, meg esténként elolvastam a Bisset 2. könyvet, amit a KSH! könyvtárából szerezett meg nekem a BME könyvtár. Garantált, hogy én voltam ezen példány első olvasója. Szóval az ingyen leadott példányaidnak azért vette valaki a hasznát. Már a örültem, hogy van még olyan könyvtár, aki értékes új könyveket tud venni, aztán mondta egy könyvtáros ismerős, hogy nem tartozik a gyűjtési körbe, szóval biztosan nem vették, csak úgy kapták mert már a köteles példányokat sincs hova rakni. Azóta is sajnálom, hogy nem vettük meg tőled, amíg még volt.

akiga 2012.08.26. 23:20:44

Atya ég, tele van helyesírási hibával amit írtam.. Elnézést miattuk.

silvermoon 2012.08.27. 04:10:25

@akiga: Sajnos ezek azok a sajnalatos dolgok amikert (eleg jo elorelatassal emigraltam.)Figyelembe veve kiskoru gyermekem jovojet. Mikor ilyeneket olvasok nagyon szomoru leszek. Szerettem azt az orszagot,(bar a "haza" szot nem szeretem) De jol eltem ott majd 50 evig. A Balaton szivem kozepe volt es minden folyo es pocsolya. Nagyon szomoru, h ide jutott e szep orszag. Mast sem hallani csak haracsolast, ki menyit keres- lop...! A tobbi..... a kutyat sem erdekli. Szoval nagyon de nagyon szomoru ez.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.08.27. 09:09:10

@akiga: Erre mondta a Szalma Botond (pedig ő "kormánypárti", a KDNP budapesti elnöke), hogy ki kell tenni a táblát: "Az ország nem működik, tessék visszajönni később!"
süti beállítások módosítása