Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2012.06.14. 01:26 :: A Tengerész

Igaz, hogy ez most tutira csütörtök, de miután még csak 0:40 van szóval azért én még szerdának tekintem. Tegnap (kedden) két szék közül a pad alá estem. Ugye péntek óta ismételten próbálkoztam egy Vodafone mobil internet csutkával (ez a "stick" szó nem tetszik nekem). bedugtam a gépbe, sokkal gyorsabb volt mint a Tmobile, gondoltam váltok szolgáltatót. Miután öt napom volt próbálgatni, ez alatt kiderült, hogy hol gyorsabb, hol ugyanolyan sz@r. Szóval nem biztos, hogy sokkal jobban  járok a váltással, ezért úgy döntöttem, hogy maradok a megszokott sz@rnál a bizonytalan sz@r helyett. A próbálkozások , összehasonlitgatások során a Tmobile telepítő program csak akkor volt hajlandó beindulni, ha a Vodafone telepítő programot töröltem. A Vodafone ment akkor is, ha a Tmobile fent volt. Mindazonáltal a végén a Tmobile indítót is töröltem, hátha valami változik ettől. Valóban változott, többet nem volt hajlandó feltelepülni amikor bedugtam a csutkát, pedig előtte szó nélkül megtette. A Vodafone eszköznél ilyen probléma nem volt, az tűrte a közös háztartást a Tmobile programjával. Hívtam a 1430-at a Tmobile segítséget, azt mondták vigyem be a Tpontok valamelyikébe a csutkát. Meg is indultam, de eláztam a bringán az esőben, elment a kedvem az egésztől, csak annyit csináltam, hogy visszaadtam a Vodafonenak az övékét, mielőtt még véglegesedne a szerződés az öt nap kipróbálás idő leteltével, aztán hazatértem Amapolára. Ma elmentem a Tmobile szervizbe ahol megvizsgálták a csutkájukat és közölték, hogy hibátlan, alighanem a Vodafone vacakja otthagyott valamit a gépemen, ezért (bosszúból, hogy megcsaltam a konkurenciával, teszem én hozzá) most nem hajlandó kommunikálni. Az jutott eszembe, hogy olyan ez, mint ha az ember szakít egy nővel és nem takarít ki rendesen utána, az új barátnő megsértődik, ha a régi fogkeféjét meglátja a polcon. Azt tanácsolták, hogy töltsek le a netről egy REVO programot, ami kitakarítja a gépet. Igen ám, de már nincs mivel felmenjek a netre.  Mit tegyek? Telefonos segítséget kértem antymixtől (régen kommenteltél Laci)aki szintén egy " free registric cleanert" javasolt. No pendriveval a zsebemben megindultam, hogy keressek a telepen valami nethozzáférést, amikor eszembe jutott, hogy csak van valami informatikus az irodaépületben és tényleg volt. Anélkül, hogy kértem volna kijött a hajóra, hozta a pendriveját rajta ami kell és nekilátott. De az ő bicskája is beletört a problémába! Pedig rettenetes mértékű takarítást végzett, azon túl, hogy lefuttatta a programot, még mindenféle titokzatos virtuális fiókokat is kihúzott a gépemen és azokat is hosszasan ürítgette, de a nyomorult csutka csak röhögött és jusztse telepítette magát! Felvetettem, hogy mégis vizsgáljuk meg a csutkát az ő gépén, hátha mégse olyan hibátlan ahogy a Tmobile állította, de valóban az volt, bedugta az irodájában a gépébe és az átok ott egyből feltelepült (és röhögött a képembe, hogy na látod te kidobtál, bezzeg ő meg akar engem, most átköltözöm hozzá, neked meg EZT!!). Kezdett a dolog az ő dugájába dőlni, amikor a magam paraszt agyával az a gondolatom támadt, hogy nemelehetne most az ő gépéről a telepítő programot az én pendriveomra kimásolni, azt letölteném az enyémre és hátha működne a dolog. Megtettük és lőn...az ember mégiscsak diadalt arat a természet vad erői felett, simán beszopta a gépem a telepítő programot és indította vele a Tmobile netet. Utólag a szakember bevallotta, hogy nem nagyon bízott a dologban, hogy működni fog. Persze ugyanolyan tetű lassú a net mint régen, szóval nagy hűhó semmiért illetve hogy ugyanoda visszajussak ahonnan elindultam, de hát ez is eredmény a tegnapi semmihez képest.

Délután rácsokat festettem  további egy réteg fehér alapozóval, holnap jön rá a zöld zománcfesték. Este a német-holland meccset néztem, de belealudtam, éjfélkor ébredtem fel. Ennyit az informatikáról.

27 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr554587068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jobbikbal · http://www.facebook.com/photo.php?fbid=312647675440551&set=a.144971282208192.19220.100000859632031&t 2012.06.14. 07:11:58

Szia Tengerész! Küldök neked egy ajándék filmet. Óriási a kommentátor rajta, kb olyan a stílusa mint neked! Estefelé nézd meg, mert nem lehet abbahagyni!
Balatoni bringakörút egy kerékpáros szemszögéből. 2.rész. 2011.09.14.(Hungary) HD 720p.mp4
www.youtube.com/watch?v=byz-DQdX4bs

Mihalik Péter 2012.06.14. 07:47:23

Ez kb. olyan,mint a lakótelepen összeadják az alapanyagokat,ki lisztet, ki sót, ki cukrot, ki tojást, a másik tejet és valaki szódát, majd Kovácséknál összekeverik az egészet és próbálják kisütni, de Baloghéknál, Nagyéknál és Tóthéknál is leragad a serpenyőbe, majd visszatérve Baloghéknál sikerül a második-harmadik, mert normálisan felmelegedett az edény...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.06.14. 09:04:00

@Mihalik Péter: Az a baj, hogy főzni IS utálok. Ez a PCvilág meg...még a főzésnél is jobban. Merthogy ha előveszek egy szakácskönyvet bármit megcsinálok, feltéve ha olyannak szól a könyv aki abszolút nem tud főzni, sütni. Egyszer például anyám kórházba került és elhatároztam, hogy sütök neki valami "egyszerűt", mondjuk....na mit is...KÉPVISELŐFÁNKOT! Előszedtem a szakácskönyvet, azt mondja "végy,...deka daráslisztet (!!!)! Na miaf@szazadarásliszt? Nézem a spejzban, van finomliszt réteslisz, de darásliszt??? MEGVAN búzadara! Ez lesz az! Megsütöttem belőle a cuccot, szuperjó lett, csak a tésztája csupa olyan kis gömbökből állt, olyan volt a szerkezete mint a Hungarocellnek. De hát honnan lett volna sejtelmem róla, hogy a darésliszt=rétesliszt?! Szóval ha nem lenne aki főzzön rám leélném a maradék életemet parizeren és töpörtyűn kenyérrel, paprikával, paradicsommal.

teddybear01 2012.06.14. 11:47:04

@A Tengerész: Nem mindenki születik szakácsnak. Viszont ami a számítógépeket illeti, ahhoz ma mindeni "ért", akár a focihoz. Ami a mobil-internetet illeti, azzal rengeteg probléma van. A T-Mobil stikje még arra is kényes, hogy milyen fajta operációs rendszer fut a gépen, pl. nekem XP-vel egyszerűen nem akart működni, a gép meg nem tudott a Window7-ttel működni. Végül kénytelen voltam Vistát telepíteni, bár nem az az álmaim operációs rendszere. Kompromisszumként elment vele minden, de amíg idáig jutottam szidtam mindent mint a bokrot.

A Btel-nek van valódi műholdas internetje, bár ahhoz kell földi egység is. Nem gondoltál még egy ilyenre?

Mihalik Péter 2012.06.14. 14:01:09

@A Tengerész: Persze a szakácskönyvek is feltételeznek némi alap ismeretet..de nem mindegy, hogy az ember süt, vagy főz! Szerintem sütni sokkal nehezebb, mint főzni. Sütésnél nem árt nagyon pontosan betartani bizonyos összetevők arányát...különben kuka a végeredmény. Én már 20 éve gyakorlom mindkettőt, sőt, néha kemencében is sikereim vannak.

apiesze 2012.06.14. 15:18:55

@Mihalik Péter: 8 évesen főztem, sütöttem (palacsintát) először (1955), úgy, hogy folyamatosan rohangáltam át a szomszédba - mit kell csinálni.
A szakácskönyvek egy (nagy) része használhatatlan, vagy mert még mindig nem szerezhetők be azok az alapanyagok, amiből készülne a zaba, vagy nem érthetők (süssük puhára - meddig kell sütni? stb.)
A kemence egy külön élmény. Apáméké volt az utolsó a faluban, amikor jön egy teljesen ismeretlen nő: "Józsi bácsi a lagzinkig ne bontsák le a kemencét, mert kellene a húsnak, meg a kalácsnak is."
A napokban volt valamelyik tv csatornán egy olyan kemence, amit valószínűleg valami kókler csinálhatott: az ajtaja nem egy szintben volt az aljával, hanem vagy egy arasszal feljebb. Küzgyé' már paraszt, ha zabálni akarsz. (Mondom én :o))

akiga 2012.06.14. 18:28:06

Mi újság a kerecsensólymokkal?

abraxas 2012.06.14. 19:05:55

@Mihalik Péter:
A főzés művészet, a sütés kémia. A főtt kaja többnyire elbírja az egyéni felfogást, a süti csak a szakértő módosítást tolerál. Ritkán főzök receptből, de sütni nem is próbálok nélküle :-)

Mihalik Péter 2012.06.14. 19:23:07

@apiesze: Na kérem! Ez mán döfi!!! Arisztotelész mondta egykor: "Nem a magvalósulás a lényeg, hanem a szándék!"..ezáltal síkra gyalultuk a küzdőteret ( aminek én őszintén örülök). Az ún."Szakácskönyvek" nem is igazi szakácskönyvek, hanem inkább recept gyűjtemények...( " rakjál hozzá sót,meg fél marék cukrot, hagyjad éccakára kelni, míg hógyagos nem leszen,2-3 óránként kevergessed... ezután aluggyá még kicsit, majd reggel dagasszad megfele kissé hozzáadott élesztővel, adagolván a lisztet.. stb).
Ami a kemencét illeti Édesapám vett 1980-ban egy vidéki házat a Balaton felvidéken , a Bakony ölén, Sólyban. Mondanom sem kell, hogy a romok mit rejtettek...( ma műemlék). Kemence,füstölő, kondér melegítő, kotlóslyuk,asztal tűzhely,és a többi...mindez egy szabad kéményes bolthajtásos 80cm-es terméskő falú házikóban...A kemence idén is ki lesz próbálva...

Mihalik Péter 2012.06.14. 19:32:48

@abraxas: Elképzelhető...nem tudom, tán a főtt kaja jobban fogadja az után ízesítést..sőt,biztosan.

abraxas 2012.06.14. 20:06:47

@Mihalik Péter: az is igaz, hogy minél egyszerűbb egy kaja, annál háklisabb (vagy én ;-)
Én autodidakta főző vagyok, nem Édesanyámtól tanultam. Húsz évembe került rajönnöm, mitől vacak a nokedlim, vagy miért nem olyan a túrógombócom, mint nagyanyámé.

apiesze 2012.06.14. 20:21:21

@Mihalik Péter: Apám 70-ben Somogyban vette a vályog (patics-falú) házat, 80-as fallal, az a nyáron hűvös, télen meleg fajtát. Az előző tulaj egy ács volt, aki saját magának csinálta.

halaloszto 2012.06.15. 00:21:08

@apiesze: azert az a telen meleg, az elegge az ido megszepiti az emlekeket kategoria.

- huzatos ablak (bar legalabb kicsi)
- huzatos ajto
- szabad kemeny netalantan
- a szobakban nem is nagyon volt futoalkalmatossag
- nem veletlen letezett a dunna nevu eszkoz

vajk

apiesze 2012.06.15. 07:41:11

@halaloszto: Amit írsz általában igaz lehet, de mint mondtam, szakember, saját magának csinálta. Apám eredetileg kőműves volt. Nem nosztalgia, hanem a nagy szobán redőnyös, 3 szárnyas ablak, cserépkályhával, amit az öregem csinált. Tschikos, fockos, gulásch?:o)

halaloszto 2012.06.15. 10:33:19

@apiesze: pont ilyenben nottem fel. 60-80cm valyog falak, nagyszoban haromszarnyu dupla ablak redonnyel, cserepkalyha.

de ugye pl a padlas fele semmi szigeteles, miota nem tarolnak szenat a padlason.

teli nagy hidegben ha este 10-ig raktad a cserepkalyhat, reggelre volt ugy 13-15 fok.

vajk

apiesze 2012.06.15. 11:04:11

@halaloszto: Nem értjük egymást. Tudom, hogy milyenek voltak az átlag parasztházak szigetelés szempontjából, sokszor kőművest sem láttak, kalákában készültek. A mienk rendesen szigetelt volt alul felül, fürdőszobával, üvegezett verandával. Ebben a faluban csak az ilyen öreg házak voltak vályogból, a sógor 68-ban téglából épített az utca másik oldalán. Itt nincs szó nosztalgiáról, meg a távolság szépségéről. Nem gyerek voltam már.

apiesze 2012.06.15. 11:58:32

@halaloszto: Mellesleg csak paplanjaink voltak. :-)

apiesze 2012.06.15. 12:13:19

@halaloszto: Most jutott a fejembe, hogy gyerekként mi is laktunk olyan vályogházban (és ez városban volt), ahol az ágy alá betett cipőn egy hét alatt félcentis penész "nőt", a húgom meg tüdőgyulladást kapott, annyira vizesek voltak a falak. De ez nem a vályog hibája. Különben a vályog reneszánszát éli. Itt a vége ...

sevylor 2012.06.15. 15:28:12

Nem dicsekvésként írom, de vagy negyven évvel ezelőtt szerettem volna főzni valamit. Felütöttem a szakácskönyvet a megkívánt étel leírásánál, ahol (többek között) ez állt: ... majd készítsünk egy aranybarna rántást ... stb. Kerestem a "rántás"-t valamennyi otthon fellelhető szakácskönyvben, de nem jött elő.
Nos, akkor ment el egy életre a kedvem a főzéstől. :(

Mihalik Péter 2012.06.15. 16:30:28

@sevylor: hehe...( made by Vili) Uraim! lehet csinálni rántást, többet is,javasolt jobb kézzel... előfordulhat még az is, hogy nem lesz "aranybarna"és szerintem szakácskönyv sem kell hozzá... ( elnézést kérek, ha bejegyzésem elolvasása után Önök a nyugalom megzavarására alkalmas hangokat adtak ki). A műsor termék megjelenítést NEM tartalmaz!( még csak az kéne!)

apiesze 2012.06.15. 18:16:52

@sevylor: Nem bableves lett volna? :o))

sevylor 2012.06.15. 20:51:05

Tökfőzelék, amit akár behabarni is lehetett volna, rántás helyett. :(

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2012.06.15. 21:08:34

Mielőtt túl sokat okoskodnék, megkérdezem hogy a nyitott fedélzeten és a parton is gyenge a térerő és lassú az adatátviteli sebesség (tapasztalat és kínlódás ismerős mindkét szolgáltató micsodájával, víz fölötti vasszerkezeten, pusztaf@..-on)?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.06.15. 21:23:06

@Paduc: Pont az acél hajótest esetleges árnyékolását elkerülendő eleve kint van az eszköz a decken, USB kábellel van bekötve a laptopba. de most is ilyen 3-4 Kbps-t (gondolom kilobit per szekundum)ír ki letöltési sebességnek.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2012.06.15. 21:47:45

Én egy (gonosz párazáró-áteresztő-hőtükrös fóliáktól árnyékolt, vaspontonra épített) úszóházon használom a Tiszán, távol az adótoronytól.
Sokat segített egy olyan megoldás, hogy egy kisméretű kb. 15 cm átmérőjű tálaló-bográcsba helyeztem a modemet, ellenkező irányba mint a képen látható. Mivel most éppen a fészkesfővárosban rontom a levegőt, így képet nem tudok küldeni. Persze el kell játszadozni a tájolással, de kültéren nyilván jobban erősíti a jelet, mint nálam...

Egy hasonló, csak ez fordítva ül a lovon. Jövő héten kipróbálom az unortodox módszert :))
www.facebook.com/vodafonehungary/posts/119911168103857

teddybear01 2012.06.16. 18:15:37

@A Tengerész: Nem mellesleg azt is ki kéne próbálni, hogy egyáltalán a fedélzetről, usb-kábel nélkül, közvetlenül az alaplapba dugott stikkel hogyan muzsikál? Mert lehet ám, hogy a kábel fogja vissza a sebességet.
süti beállítások módosítása