Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2012.05.19. 19:47 :: A Tengerész


 

 

 

Ma ismét szép napunk volt. Reggel hápogásra mentünk ki a deckre, a szomszédos Viza oldaláról legelészi az idei réceszaporulat az algát anyai felügyelet mellett. Mondjuk a tegnapi nap kevésbé volt szép, bár szépen indult. Délelőtt kibicikliztünk a városba és végre sikerült elcsípni a szerb templomot nyitott állapotban.  Fotóztam párat odakint, (a szatelitantenna nem odabent van) bent nem szabadott, így csak itt látható amiben gyönyörködtünk. http://www.templom.hu/phpwcms/index.php?id=14,63,0,0,1,0  Délután viszont szopás volt de vastagon. Mondjuk az én hibám. Ismét üzemanyagot töltöttem a hajóba, de nem vettem észre, hogy lent egy cső kiugrott, így vagy egy bő liter gázolaj beömlött a bal oldali padládába, azaz a szárazkambuzába. (kambuza tengerészül éléskamra). A délután nagyrészét kipakolással, lemosással, felitatatással, törléssel, szárítással, elpakolással töltöttük. Ma viszont délelőtt kibicikliztünk a piacra. Ezúttal vasszigorral vezettem végig "J"-t a soron, miután egy fillér se volt nála, minden pénz nálam volt, csak paradicsomot, karalábét és friss zöldborsót vettünk, szóval két kivétellel csak azt amiért mentünk. A kivétel a borsó és a karalábé volt, ezt úgy esszük nyersen mint az édességet. Délután vízre eresztettem a Mákvirágot és a gyengécske szélben elvitorláztunk "J"-vel az Angyali szigetre. Volt tengerészkollégám Németh Sanyi építkezik ott a sziget déli csücskétől úgy 200 méterre északra a keleti oldalon. Kint is voltak a birtokon Gabival a feleségével. Sanyi hozzám hasonló "utolsó mohikán" a "mindent megépítek amire szükségem van" népségből. Saját építésű kompján hordja az építőanyagot a szigetre a saját építésű dömperével. Ő az aki a valahavolt balatoni gőzgépes csendőrhajóból épített Amapola méretű hajót, ami egyelőre a kertje végében áll. Összefutott a számban a nyál, amikor megmutatta mi van a stégje tövében. Nos egy saját gyártmányú ágyú, olyasmi amit mindig szerettem volna csinálni Amapolára, csak hajóágyú kivitelben. Én egyelőre elvetettem a dolgot, de most, hogy láttam az övét, lehet, hogy mégis csinálok egyet. Aztán visszavitorláztunk Amapolára, mázlink volt, mert az egyre gyengülő, leállós szél éppen kitartott hazáig. Felhúztuk parkolóra Mákvirágot és visszavonultunk összes termeinkbe vacsorázni.

Hogy nincs végre béke ezen a qrva neten ami a felhasználás kényelmét illeti! Már régóta fenyeget a blog.hu, hogy megváltoztatja ennek a blognak a szerkesztő programját és egyfolytában hesseget az új rendszerre. Meg is próbáltam, de képtelen vagyok képeket feltölteni azon. Így mivel a régi is működött idáig, maradtam a megszokotton. De ennek 22 nap múlva vége. Úgy, hogy lehet, hogy a képeknek is vége lesz, hacsak rá nem jövök a használatra. Egyelőre maradok itt, aztán ha kifújt ez az admin rendszer, megpróbálok megküzdeni az újjal. Aztán. Tegnap a Google chrom böngésző is azt mondta, hogy nyekk és mindent újra kellett csinálni, mert azon is változtattak. A régin pl volt egy olyanom ami megakadályozta, hogy reklámok jöjjenek fel a hotmail jobb oldalán, most megont jönnek a reklámok, ezért minden lelassult. A franc bele ebbe az örökös változtatásba!

Micsoda anyag! http://www.wimp.com/puttyshock/

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr624526298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harpi4 2012.05.20. 11:55:54

Vili! Nem sok szerencséd van a csövekkel, főleg a gázolajcsövekkel. Azért ha majd a Nagy-Dunán hajózol, nem árt gondosan ellenőrizni azokat, akár sűrűbben is. Tudom, hogy tudod ezt, de ha a sodrásban ugrik le valami nyomócső, az akár igen veszélyes helyzeteket is előidézhet.
Amúgy mikor jöttök vissza? Nekem egy kissé jobb lett a lábam, és egyelőre MÁV (Még Állásban Vagyok), de a közeli horizonton mindig ott táncol az MSZMP (Most Szóltak Menjek a P...ba).

Mihalik Péter 2012.05.20. 17:19:23

@akiga: Sajnos megdöbbentő... (nekem aranybánya lenne, tán jövő héten ki is megyek, sőt, biztosan kimegyek).
Más: Készen van az új csónakom, hajólevél, köt.felsz. minden ok, csak a trélerem nem készült el..., de ígérgetik! Ha kész lesz,megyek Viliék után egy darabig,(beköszönök) majd Pilismarót, ha érdekesnek bizonyult előzőleg már kocsival. Szerintem az lesz,ha útnak indulok , akit érdekel,( max 4 fő) befér a csónakba.( 40 LE 6,20 hosszú kis horgászladik) term. megírom időben. A felvétel helye biztosan Pestszenterzsébet ,Gubacsi híd előtti kikötő lesz.Harpi4-nek ezúton üzenném,hogy qrvára igaza van...Vili bá. (reméljük) előbb-utóbb lemond az ágyu gyártásról és ( az ágyu építés helyett) végre felvonja az a vitorlát mindannyiunk legnagyobb kíváncsiságára és örömére!

apiesze 2012.05.20. 17:26:49

@akiga: Kincstári optimizmus. Ez bizony temető. Innen csak egy kiút van, mint ahogy a szovjet temetők kapujára volt kiírva: Fel Támadunk!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.05.20. 19:53:28

@harpi4: 1. Azért cserélem le az összes csövet. 2. Mindig azt mondjuk, hogy a jövő héten megyünk vissza. Talán egyszer igaz lesz.

temtom 2012.05.20. 20:28:38

@Mihalik Péter: Ezen az ágyu-gyártási vágyon én is meglepődtem. :)
"Ágyu? Minden áron?" (Gábor Áron) ( Bocsánat. :) )

apiesze 2012.05.20. 21:00:04

Nem semmi...
Előre a damaszkuszi úton. Vagy már csak az égiekben bízik?
index.hu/belfold/2012/05/20/pere_elott_lett_egyhaztag_hagyo_miklos/

A pilismaróti öbölben valamikor a 70-es évek végén jártam először, akkor még javában üzemelt a kavicsbánya. Aztán 90 elején már a fiammal, akkor kezdődött kialakulni a mostani állapot. Horgásztam mind a két alkalommal, de nem sok eredménnyel, a környezet és a csend kárpótolt mindenért.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.05.20. 21:03:10

@Mihalik Péter: @temtom: Hehe. Nem azért kéne, hogy az ellenségre lövöldözzek vele, hanem, hogy mondjuk ünnepnapokon elsüssem a lobogófelvonáskor. Szóval a balhé.. kinek van ma már ágyúja a hajóján? Pedig valaha mindenkinek volt. De olyan hevesen beszélnek le róla, hogy elbizonytalanodtam. "RP" például meg van győződve róla hogy az összes vizirendőr és antiterrorista kommandós csak velem foglalkozna, ha meglátná. Mondjuk egy XVIII. század beli hajóágyú egy fa lefettán... de mondjuk amennyi eszük van elképzelhető. Bár úgy tapasztaltam, hogy a vizihekusok különbek a partiaknál.

Mihalik Péter 2012.05.21. 15:51:43

@A Tengerész: Mondjuk télre remek elfoglaltság egy ágyu legyártása...én a mai világban inkább a géppuskára szavaznék, igaz, hogy nem olyan látványos, talán más előnye lenne...Megmondom őszintén, engem a hajód vitorlái izgatnának fel igazából, bár megbeszéltük, hogy szeptemberben felvonjátok itt a Kerek Zátony alatt...én ezt várom, ha van ágyu, ha nincs.
süti beállítások módosítása