Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2012.03.09. 21:03 :: A Tengerész

 Hát a ragasztás elsőre nem működött. Hiába vasaltam át, nem ért egy kalap sz@rt se. Alig tartott valamit. Pedig ehhez a szintelen Tesa ragasztóhoz azért vonzódtam, mert nem látszik. Végülis kénytelen voltam szétszedni (már ahol nem esett szét magától) és átragasztottam a régebben használt sárgásbarna színű papírral tekercselt, megnemmondom milyen típusú kétoldalassal. Ezt a fajtát azért nem akartam használni, mert a fehér anyagon átüt a sárga ragasztó, viszont ez tart mint a beton, pláne, hogy még erre is rávasaltam. Abraxas ahogy a tegnapi kommentjében írta, rossz tapasztalatokra tett szert a ragasztóval, nekem ezzel a fajtával mindezidáig még nem volt gondom. Össze is varrtam a vitorlát, miután a ragasztást követően felemelve, a sarkait kifeszítve, ahogy tegnap a szabást is előkészítettem, ellenőriztem szemre a formát és nem találtam benne javítani valót. Már csak a sarokerősítések, meg a latnizsákok felvarrása és a kötélszemek beütése van hátra és kész. Ha nem jön közbe semmi vasárnap estére gondolom befejezem. Délután vizet töltöttünk a tartályainkba, mert az emlékezetes jégvágásos slaugszabadítós víztöltésünk immáron egy hónapja volt, ma reggelre kifogyott a víz. Nagyon szép volt tőle, hogy nem akkor tette amikor mondjuk beszappanozva állok a zuhany alatt, hanem a reggeli utáni fogmosás végén jelezte a szivattyú folyamatos működéssel, hogy immáron víz-levegő keveréket szív a négyes tankból.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr604300687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abraxas 2012.03.09. 22:34:20

Szuper! Örülök, hogy jól megy a varrás ;-)

halaloszto 2012.03.09. 22:59:20

Egyszer ugyis fogsz valami hiperegyszeru, de megis nagyon tudomanyos szintjelzot csinalni a viztartalyokhoz! En tudom!

vajk

IQ_nuku 2012.03.10. 09:04:14

@halaloszto: Engem is meglep, hogy még nincs neki :))

temtom 2012.03.10. 20:40:21

...például ha már nagyon kevés a tartályban a víz, akkor beindul a porszívó. :)
süti beállítások módosítása