Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • aiolosz: Gratulálok, irigykedek és persze örülök is, hogy mennyi energiád van (y (2024.05.02. 23:19) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2012.01.31. 22:22 :: A Tengerész

 Most hogy ilyen komplikált minden dolog a vacak kezemmel, különösen bosszant ha feleslegesen dolgozom valamin. Most ez történt. Miután szépen megcsináltam azokat a léceket amik a csónak fenekére jönnek koptatónak, a felcsavarozáskor eltört először az első, majd a második is. Nem bírták a két irányba történő térbeni hajlítást. Úgy, hogy kőrisből ismét ki kellett vágjam, egyelőre az elsőt, ismét lecsiszolni, lekerekíteni, kifurkálni, besüllyeszteni a csavarfejeket, alákenni epoxival, felcsavarozni. Körissel már nem tud az a malőr megtörténni, mint a vacak egzótával. Fent van a második szkeg is a kerékkel, csavarozva, ragasztva és az illesztésnél kikerekítve és két réteg üvegszövettel megerősítve. Le akartam fotózni, de bent felejtettem a fényképezőgépet és nem volt kedvem visszaevezni érte a hajóra. Érdekes dolog a vékony jégen "evezni". Először a csónak billegtetésével meg kell törni a jeget, aztán beülni rendes evezőpozicióba a padra és az evezőket beütni a jégbe, hasonlóan mint amikor a vízbe meríti az ember, csak persze erősebben, mert máskülönben csak kaparászás lesz a dologból. Aztán vagy megindul a csónak, vagy megint billegtetve kell törni tovább az utat.

Ma meghozta a futár Ausztráliából az új hajóklotyót. Az a helyzet, hogy "RP" akivel valaha együtt kalózoztunk a Balatonon és Ausztráliában él már jó pár évtizede, most éppen (többek közt)hajóvécét fejleszt (  http://www.sumobrain.com/patents/wipo/Pump-assembly-marine-toilet-connection/WO2011101309.html ) és az első próbadarabot mi fogjuk tesztelni. Merthogy a mi igénybevételünk azért más, mint azoké akik egy évben csak néhány hetet használják a szerkezetet, ha nálunk nem romlik el egy évig, akkor máshol kibír 20 évet is.  Nagyon csinos darab, de amíg meg nem gyógyul a kezem remény sincs rá, hogy beszereljem, mert a szorongatott helyen a csőcsatlakozásokat megbontani, újra szerelni aligha sikerülne. Rágondolni is rossz, hogy belevágok, leszerelem a régit és nem sikerül beszerelni az újat, kezdhetünk vödrözni. Ami a balatoni hajón mondjuk minden további nélkül működött, de mostanra azért elszoktunk tőle.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr104037580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jobbikbal · http://www.facebook.com/photo.php?fbid=312647675440551&set=a.144971282208192.19220.100000859632031&t 2012.02.01. 07:09:18

Ajándék neked!
Tarlósnak jobban tetszik a tízezer forint kéne csak, mint az Omegának tízezer lépés kéne csak!
kepkezelo.com/viewer.php?file=52d0cu66mtfb43jbbei.jpg
Omega - Tízezer lépés
www.youtube.com/watch?v=zHBKDO6d-VA

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.01. 08:58:28

@jobbikbal: 10000 lépés elején repül a Z-226-os Tréner...Nosztalgia tört rám, egyszer felvittek vele Dunaújvárosból és odafent én is vezethettem. Deszépvót!

jobbikbal · http://www.facebook.com/photo.php?fbid=312647675440551&set=a.144971282208192.19220.100000859632031&t 2012.02.01. 12:29:49

Hallottalak ma, remegett a hangod, de így is sarokba szorítottad Karácsony Gergelyt! Én nem merek betelefonálni sűrűn, mert el kezdek izgulni, és nem tudom úgy elmondani a gondolataimat, mint te. Pedig már voltam a Fiala bíróság tárgyalásán is, és beszéltem is vele már. Egyszerűen nem értem magam, van egy hölgy aki minden adásban betelefonál, de mindig belebotlik s beszédébe a nagy remegéstől! Ma egy kicsit haragos, indulatosnak tűntél, tudom nem szereted az LMP új vezetőjét. Most ennyi, sajnos nem tudok kimenni a mai Új Színház miatt lévő tüntetésre, de lefogom írni neked erről a témáról a gondolataimat.www.youtube.com/watch?v=xCFwXXSXnko&feature=related

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.01. 13:50:49

@jobbikbal: Sok szempontból szimpatikus nekem ahogy az LMP működik, de az a teljesen a valóságtól elrugaszkodott antiműszaki méregzöld ökofundamentalista megközelítése az energiapolitikának, kritika nélküli átvétele a Dunakörösök ostoba elméleteinek. Az új frontemberük Jávor Benedek, Lányi András magyar hangja, Karátson Gábor köpönyegéből bújt ki. Művészbe oltott filozófusok bölcsészbőrbe öltözve, egy szöget nem tudnának beverni.

abraxas 2012.02.01. 16:42:35

Vilmos!

Az indexen egy sorstárs égre földre keresi a mellékelt régi vitorlajel gyártóját:
imgfrm.index.hu/imgfrm/9/1/0/0/BIG_0009739100.jpg
Gondoltam, Neked talán ismerős.
süti beállítások módosítása