A kormány a helyén van (csapataink harcban állnak). A kormányrúd a szorítók alatt ragasztódik össze két félből.
Más. Ezt ma kaptam. http://gcaptain.com/gcaptains-john-konrad-narrates-the-final-maneuvers-of-the-costa-concordia-video/?37941 Sajnos a beszélt amerikai(angol) nyelvértésem még az olvasott szöveg értésnél is gyengébb (itt nem segít a google fordítóprogram). Mindenesetre az a sebesség (15 csomó felett) amivel megközelítette a partot úgy tűnik alapvető oka volt a lékesedésnek. Mint amikor az autó túl nagy sebességgel a kanyarban kisodródik és nekimegy a szalagkorlátnak. Akkor szakadt fel a feneke a sziklán bal oldalt.
0:54 Ezt találtam az imént. https://www.youtube.com/watch?v=WX_08zcCmx8&feature=related Nem akarok túlságosan végleges következtetéseket levonni, de nekem úgy tűnik a hajó parancsnoka olyan békekatonaféle lehetett. Az olyan tiszt aki békében remekül ellátja a feladatát. Megfenyíti a katonát ha nincs begombolva a felső gomba zubbonyán, centiméter van a zsebében, hogy ha egy katonának gyanús, hogy 2 centinél hosszabb a haja azonnal ellenőrizni tudja, éjjel is ellenőrzi hogy rendben egyenes sorba vannak e lerakva a bakancsok a folyosón (mindezeket saját honvédségi tapasztalatomból mondom), ezért kiváló tisztnek tartják és megfelelő időközönként előléptetik. Aztán jön a háború és az első puskalövésnél kiderül, hogy tökhülye, belevezeti az embereit az ellenséges tűzbe, nem gondoskodik az utánpótlásról, felesleges, haszontalan parancsokat ad és kiderül, hogy gyáva. (ez szerencsére nem tapasztalatból, csak mondjuk Hasek Svejkjéből, heller 22-es csapdájából, vagy Wouk Zendülés a Caine hadihajónjából ismerős)