Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2011.12.30. 17:24 :: A Tengerész

A csónak feneke gyakorlatilag teljesen kész. A teljes külső le van műanyagozva. Ha úgy döntök, hogy jó így, akkor annyi lesz, hogy 150-es körüli  papírral átcsiszolom rezgőcsiszolóval és kap még egy réteg UV álló gyantát, szóval gyakorlatilag lelakkozom. Ha a festés mellett döntök, akkor ugyancsak csiszolás és lefújom valami színnel. Leginkább Amapolához hasonlóan feketét gondolok, fehér felső palánksorral, natúr mahagóni dörzsléccel. Most meg kell csináljam a kormányveretet és valami masszív fogantyút az orrtükörre, amivel lehet vontatni, partra húzni. Ja, azt nem is mondtam talán, hogy két szkegje lesz a bocinak, a végén kis kerekekkel, hogy mindenféle kocsi nélkül lehessen sólyázni, illetve a parton egyedül tudjam könnyen húzni-vonni, mint a kerekes bőröndöt.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr833507412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sevylor 2011.12.30. 19:11:17

És minél fogva lehet majd daruzni?

teddybear01 2011.12.30. 23:07:38

@sevylor: Egyiknek ott lesz az orrtükrön a fogó, a másiknak meg a taton kell kialakítani valamit.

Ami pedig a csiszolást illeti, remélhetőleg addigra valamennyire rendbe jön a kezed. Előre megmondom, hogy nem lesz valami élvezet, mert a palánkokat az illesztéseknél alaposan el kell dolgozni, és a festés is kényes dolog, már ha rendes munkát akarsz kiadni a kezedből. Arról nem is beszélve, hogy a megfelelő, tenger és UV-álló festék nem olcsó, és még mérgező is. Vigyázni kell vele.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.12.31. 00:04:48

@sevylor: A képeken nem, vagy éppenhogycsak látszik, mind az orr-, mind a fartükrön két-két furat van. Ezekbe lesz bekötve a daruzáshoz a "V" alakú kötél, így billegni se nagyon tud majd.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.12.31. 00:29:59

@teddybear01: A fogó egymagában nem jó, mert billegni tudna a hossztengely körül, de ahogy sevylornak írtam, ez egyszerűen lesz megoldva. A csiszolás készen van ami az illesztéseket, lekerekítéseket illeti, a felületek gyakorlatilag tükörsimák. Igazából csak azért kell a csiszolás finom papírral, hogy a fedő réteg jól tapadjon. Géppel végzem természetesen és még a törött kezemet se veszi igénybe különösebben, az egész fenék átcsiszolása nem tart tovább 10 percnél, szóval ezzel semmi gond. A festék itt van a hajón, amivel Amapolát is festettem, akril festék, ez "mindenálló" az autókat is ezzel festik, Amapolán fent van már két éve és nem mattul az UV-től. Felvinni meg szórással fogom, tehát nem lesz ecsetelés, szóval "rendes" lesz a munka, mint minden amit kiadok a kezemből. Nem ezek a problémák a gipszes kézzel. Hanem a kis bizbazok amikhez finom fogások kellenének mutató és hüvelykujj közt. Nagyjából a bal kezem mutató és a középső ujjaival "fogok", mert a hüvelykujjam második ízközépig be van fogva. Na most képzeld el ezt a tejfölös pohárral amiből a jobb kezemmel kenem a gyantát! A másik, hogy ugye a csuklómat nem tudom forgatni, azaz a balkezes forgatást könyökből kell végezni. Ez piszok esetlenné tesz minden finom mozgást, bár rengeteget ügyesedtem az elmúlt 4 hét alatt. Ez persze nem feltétlenül előny, mert azzal, hogy még legalább 8 hétig gyakorolom ezt a kínszülte kényszermozgást, a későbbiekben nehezebb lesz visszaszoknia természetesre. barátom mondja akinek ugyanilyen törése volt és 8+4 hétig volt gipszben és utána hosszas utókezelés alatt, hogy évek múltán is másképp használja azt a kezét. Sajnos a kezem még 8 hétig gipszben lesz, tehát, hogy "valamennyire rendbe jöjjön" az nem most lesz, arra várni semmi kedvem. Bele is döglenék, ha addig csak kerülgetném a munkadarabot! És még előfordulhat, hogy ha nem forrt össze rendesen, akkor még 4 hét gipsz, és utána gyógytorna, mert elsatnyultak az izmok. A bal bicepszem máris vékonyodik és a gipsz is lötyögősebb mint 4 hete amikor felrakták.

teddybear01 2012.01.06. 12:06:32

@A Tengerész: Nemsokkal a komment beírása után én is rájöttem, hogy valószínűleg maradt neked a hajófestésből némi festék. Egyrészt ha ezzel fested, akkor a boci a hajóhoz illő festést kap, másrészt nem kell venni.
süti beállítások módosítása