Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2011.11.14. 21:41 :: A Tengerész

 Befejeztük a csónaképítő műhely besátrazását. Az eredmény fantasztikus. Gyakorlatilag a két halogén reflektor amivel világítok odabent, befűti a munkahelyet 20 fokra munkasíkon, miközben előtte nyolc fok volt ugyanott.

Délelőtt két régi technikumi osztálytársam volt látogatóba Amapolán, jót beszélgettünk, nagyon tetszett nekik a hajó, meg ahogy élünk. 

Lelamináltam a két fél svertszekrényt belülről, nagyon kíváncsi vagyok milyen lett, rég  csináltam ilyesmit, hogy nagyobb felületet burkoljak. Egészen pontosan az első hajóm deckjét úgy 30 éve, de az poliésztergyanta volt. Bár még nem felejtettem el, hogy olyan hőségben dolgoztam tűző napon, hogy szinte nem tudtam olyan kevés kobaltot meg peroxot keverni a gyantába, hogy ne kezdjen a kenés közben gempásodni az edényben az anyag.

A szivattyúzás kapcsán valaki említette kommentben a délpesti szennyvíztisztítót. Fején találta a szöget, valóban ők kérték a többlet vizet a Kisdunába, valószínűleg a tisztított szennyvizet se lehet csak úgy hígítás nélkül beengedni a leapadt mederbe.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr663383331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihalik Péter 2011.11.15. 09:33:52

Elnézést, de egészen más téma, ha szabad:- Valaki a fórumtársaink közül nejével meglátogatott engem vasárnap kora délután Ráckevén és a barátnőm nyitott ajtód, de én pont aludtam...( Vili bácsitól eltanulva a délutáni alvást)ők viszont nem akartak zavarni, így Szilvia nem keltett fel. Ki lehetett??? Megköszönném, ha felfedné kivoltát, ugyanis Szilvi elfelejtette a nevét... előre is köszönöm. Ami még ennél is furcsább, hogy mikor a hajóm elkészült kíváncsiságból meghirdettem eladásra... na most ez olyan jól sikerült, hogy ma kötünk szerződést a vevővel...tegnap este elbúcsúztam Tőle pár sör és némi bőgés kíséretében."egyik szemem sír, de a másik üveg" ahogy mondani szokták...persze már tettem lépéseket másik hajó vásárlás-építés-beszerzés ügyében. Elnézést, hogy ezeket leírtam, de gondoltam ez olyan változás, amiről tudnotok kell...

Sün77 2011.11.15. 14:30:45

Szia Péter!

Mint tudjuk, minden eladó, csak ár kérdése. Aki árulja magát, az ne lepődjön meg, ha vevőre is talál.
Ha meg új kedvenc miatt adja el az ember a régit, akkor azok a könnyek megérik.
A hajóépítésre is igaz lehet a mondás, amit a házaknál szokás emlegetni.
Elsőt az ellenségednek, másodikat a barátodnak, harmadikat magadnak.

Sok sikert! Szép napot!
Sün

beho 2011.11.15. 21:29:12

@Mihalik Péter: Nagy sajnálatomra a próbautat nem láthattam élőben. Már akkor bántam, hogy nem ismerhetem meg Mihalik Pétert. Most meg 19-én akkor lesz buli, mikor lányunk Budaörsre hív. Vasárnap szépen sütött a nap, volt kis dolgom Szigetszentmiklóson, miért ne nézzem meg azt a helyet ahonnan talán kétszer is lemaradok? Én voltam: Behofsits László, feleségem: Zsuzsika. A tavaszi parti-party-n én írtam a kitűzőket. Még nincs kicsukva, hogy szombaton Ráckevén keresztül menjek Budaörsre.

Mihalik Péter 2011.11.16. 08:49:30

@Sün77: Hát, tudod, egy saját magad által épített hajó eladása mindig más, mint egy készen vásárolté. Sokkal több személyes kapcsolat fűz hozzá.. Itt van pl. a T. Vevő úr...fingja sincsen a hajózásról, de rátüsszentett valaki és immár Ő is a társaságunk tagja, még ha képtelen is megérteni, hogy a jelenlegi vízállás mellett nem tudjuk a hajót kivenni a vízből, mert a rendelkezésre álló daru egyszerűen nem bír messzebbre benyúlni a parttól, mint 10 m. Ott meg kb 70 cm a víz, a hajó merülése meg 90 cm.Egyébként már nagyjából vannak elképzeléseim a jövő hajóját illetően, amit remélhetőleg tavasszal mindannyian meg tudunk nézni a Kis Dunán egy bográcsos-sörös party alkalmával.

Mihalik Péter 2011.11.16. 08:54:47

@beho: Köszönöm, hogy " felfedtétek Önmagatokat" ...ékes magyar szólással. Szombaton lesz peca+kaja és ha minden igaz az új hajó tulaj is ott lesz, ugyanis 2 napra beköltözik a ladikba megismerendő a hogyant és a miérteket.Ha mégsem tudtok beugrani, lesz még rá alkalom bőven tavasztól. Szerintem Viliék se mennek még olyan messzire, hogy ne ugranának be pár napra, mint idén nyár végén tették és akkor talán több hajóval is tudunk pár kört fordulni a környéken...

egeresz 2011.11.17. 21:19:10

Egyébként, ha a déli zsilipnél (Tass) volna erőmű (helyreállították volna 1956-os jeges árvíz után), akkor ingyen lehetne vizet szivattyúzni extrém alacsony Duna-vízállás mellett is a Kisdunába: Fent éjszaka (olcsó áram) vizet szivattyúznak be, nappal (drága áram) az alsó kilépésnél áramot termelnek.
A be-, és a kilépés közötti Duna vízszint-különbség, nameg az éjjeli-nappali áram díjának különbözete talán fedezné a rendszer mechanikai és egyéb veszteségeit.

Most (pénzspórolási szempontból) az elfogadható minimális vízszintre apadás után várnak 3 hetet, hátha emelkedés jön, és csak utána szivattyúznak. Ezalatt tovább apad, ami igazából senkinek sem jó. (sem a halaknak, sem a horgászoknak, sem a szennyvíznek, sem a növényeknek, sem az embereknek).

Szerintem általánosan leszarják. És ez a baj, nem az, hogy nincs pénz.
süti beállítások módosítása