A RedBarnboats oktatófilmen a következő részben a ragasztás következik. Miután nekem nincs olyan "varázs-zselém" (ezek a gyerekes amerikaiak mindennek ilyen hülye nevet adnak) mint a "WDM"-nek, Treecellel besűrített epoxi gyantát használtam. Meggyőződésem, hogy ugyanaz (vagy jobb) mint a filmen használt GelMagic, annyival macerásabb a munka vele, hogy glettvassal kellett kenjem, miután kihajigáltam minden elhasznált sziloplasztos kartust, mert ha nem dobtam volna ki, abba tudtam volna tölteni a bekevert ragasztót és ugyanúgy nyomhattam volna az illesztésekbe mint a"WDM" az ő csodapasztáját. Nem volt így se különösebben nehéz, ilyesmi munkára vettem még évtizedekkel ezelőtt egy készlet különféle szélességű, egészen vékony, rugalmasan hajlékony acéllemezből készült glettvasat, ide a 4 centi széleset használtam. A "WDM" lejárt bankkártyát használ erre a célra, énnekem az se volt, csak az érvényes. Mielőtt az egésznek nekikezdtem volna, némi töprengés után úgy döntöttem, hogy eléggé összeragadt a tegnapi fogkefés masszírozás után a test, hogy ne legyenek szükségesek a drótok, ezért ezeket a bőr és ponyvaszaggató utálatosságokat csípőfogóval kiszedtem az utolsó szemig, így átcsiszolva a belső felületet, sokkal könnyebb volt a ragasztót kenni, mintha kerülgetni kellett volna a drótokat. Jól gondoltam, hogy nem fog szétjönni a héj, még azt is kibírta, hogy feldaruztam két hevederrel olyan magasra, hogy az alsó palánkok drótozásához ne kelljen alámászni a felbakolt testnek. Azt számolgattam, hogy mondjuk egy drót húz max. 50 kilós erővel, az első lépcsős ragasztás pedig biztos kibír milliméterenként fél kilót (a mai, vastagabb második lépcső egész biztosan ennek a többszörösét). Namármost a drótkötések 12 centinként vannak azaz százhúszszor fél kiló az 60 kiló, szóval tuti nem jönnek szét a palánkok és jól is gondoltam. Mielőtt ezt az immáron vastagabb ragasztó réteget felraktam, ismét beállítottam a test geometriáját libellával, függőónnal mérőszalaggal. Amikor végeztem a fartükör felőli véggel, az orrtükör felőli végen már tapogatható volt a ragasztás, szóval ez a villanykályhás ragasztóérlelés nagyon hatékony, különösen, hogy annál szilárdabb minden epoxi gyantával történő ragasztás, minél gyorsabb a kötési idő. Miután egész éjjel működött a fűtés, a macska a ponyva tetejére költözött aludni.
Apropos alvás. Éjjel fél háromkor kaparászásra ébredtem. Kimentem megvizitálni a csapdát és azt elcsattanva találtam, jelentős vérrel rajta és a környékén. De patkány sehol. Nem tudom mennyi vér van egy ilyen állatban, de sok vért veszthetett, miközben fogalmam sincs hogy szabadult ki a csapdából. Álmosan nem sok kedvem volt a vérnyomok után kutatni elemlámpafénynél, így visszafeküdtem aludni. De a kaparászás újra kezdődött, méghozzá elég közelinek hallatszott bár az acél hajótest jól vezeti a hangot, szóval csalóka a dolog. Kimenve a cockpitba megszűnt a hang, de határozottan az volt az érzésem, hogy itt van valahol a sebesült. Félretettem egy tűzifás vödröt, hogy a kajás ládához férjek, amikor érzem, hogy puhára léptem. Hát a patkány farkán állok! Akkor már nagyon rossz bőrben volt a jószág, nem ellenkezett, nem menekült, én meg alaposabban rátapostam, majd egy fadarabbal rányomtam a nyakára hogy véget vessek a szenvedésének és kihajítottam a vízbe. Méretre azonos volt a tegnapelőttivel. Azt nem tudom miért pont a cockpit kambuza közelébe jött agonizálni, csak nem ott volt a fészke?? (itt van az ultrahangos patkányrisztó is, attól alig egy méterre következett be a vég) Merthogy ehhez a hajóorrban elhelyezett csapdától, jelentős szintkülönbségek és akadályok leküzdésére volt szükség, ami abban a súlyosan sebesült állapotában nem lehetett könnyű. Miért jött hátra?? Ha a "sebeit akarta nyalogatni", arra ott elől számos búvóhely kínálkozott. Miért tette meg ezt a keserves utat? Relytély. Mindenesetre ma este két csapdát állítottam fel. Nincs most sok kedvem mind az öt kötélre, láncra patkánygátló lemezt csinálni, de lehet, hogy muszáj lesz. Gondoltam még valami tölcsérre, PET palackra, csak tartok tőle, hogy patkányhoz túl kicsik, alighanem csak egérrel szemben hatásosak.
"J" ma otthon volt, elment a Postára és elhozta a hajólevelet! Szóval "mégis mozog" (az NKH).