Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Csütörtök.

2011.08.18. 19:58 :: A Tengerész

 Tegnap délelőtt ügyintéztem, délután vártam a szakembereket dönéspróba megbeszélésre. Végülis megjöttek. nehéz volt  a "P Gy"-t meggyőzni róla, hogy hagyjuk már a fenébe az árbocállítást. Egyrészt ha most neki kell állnom állókötélzetet gyártani, amire kész leszek vége a szezonnak, nem lesz hajózás az idén. Másrészt nem rajongok az ötletért hogy az árboccsúcsnál fogva  döntögessük a hajót, akkora a stabilitása a hajónak, hogy ahhoz, hogy mondjuk 20 fokkal megdöntsük, tonnás erőkkel kéne meghúzni szerintem, jobban szeretném ha a vitorlák egyenletesen megoszló terhelése terhelné, nem egy ilyen goromba igénybevétel. Harmadrészt a hajó menetkész súlya olyan 16-18 tonna. Ehhez képest a stabilitás szempontjából tökmindegy, hogy egy 70 kilós stángli 8,20 m magasra kiáll belőle avagy sem. Azért egy árboc és 24 m2 a bevallott rigje a hajónak, mert egyelőre ennyivel akarom levizsgáztatni, bár megszűnt a "motorsailer" kategória. Aztán hogy hány árboccal és hány négyzetméter vitorlával fogok a tengeren hajózni, ha majd egyszer odajutok, az már az én dolgom. Nem bízom benne, hogy a közeljövőben valamelyik pártunk és kormányunk nem fogja prolongálni a hajóadót és nem vagyok hajlandó kockáztatni azt, hogy azért mert hat éven keresztül melóztam mint egy állat, még évente egy-kéthavi nyugdíjamat visszatereljék az államkasszába azért mert teszefosza hülyék (és akkor még kedves vagyok, mert mondhatnék cinkos tolvajt is) módjára hagyták lopni az adót a szemfüleseknek és most abból indulnak ki, hogy akinek nagy háza, hajója , repülőgépe van az mind gazdag adócsaló, tehát fizessen. Vannak optimisták, akik bíznak a hajóadó eltörlésében, szerintem ha azt fontolgatják, hogy aki mondjuk sziklamászás, ejtőernyőzés és más az éppen aktuális hatalom szerint extrém sport során sérül meg ( a foci nem az, bár éppen most rúgták fejbe a Bajnai Gordont, az Orbán ettől ha szeretné se fogja bevezetni, márcsak a fiára való tekintettel se) annak a TB csak az amputálást fizeti, ha gipszelni kell, azt már nem, szóval ha ekkora a córesz akkor lesz hajóadó is nemsokára.

Tegnap odaadtam stabilitást számolni a hajó tervcsomagját a "P Gy"-nak, aki azt azonmód lerakta a kikötőbakra a pontonon amíg még beszélgettünk...aztán ott is hagyta. Na ma elrobogóztam vele azt irodájába Budára.  Robogó....tegnapelőtt amikor a seklikért robogóztam egyszercsak nem akart indulni. Naná hogy nem itthon, hanem a város másik végén. Önindítóznék semmi pörgés, rúgom...semmi. Eszembe jut, hogy van egy Wickmann olvadóbiztosító az ülés alatt a bukósisaktartóban, még én raktam be a régi tönkrement japán helyett. Na kipakolok, semmi...még a drótok is eltűntek. Alápiszkálok, hát a legutóbbi javításkor a "T" siettében rápakolta az ülést amikor visszaszerelte és most sehol az aljzatból a betét a fejjel. Naná, hogy nincs semmi villany. Kínomban egy csavart dugok a két bejövő drót közé, egyből indul a gép, hazáig elmegy. De nincs még vége. Miután kicseréltem az egész cuccot, vidáman száguldozok tegnap a városban, egyszercsak hazafelé a Kvassay hídon, naná, hogy éppen előzés, besorolás közben hopp, lefullad a Yamaha. Gyorsan beállok a záróvonalra, így egyik irányból se fognak elütni, aztán kigurulva hazatolom a járművet, szerencsére csak párszáz méter. Na ma nekiálltam keresni a hibát, volt egy jó kormos gyertyám, megpucoltam, megy mint a villám, szóval gyertyaslusszom volt...gondoltam én. Ezekután indultam el a hajópapírokkal a Lágymányosi hídon Budára. Épp átérek a túlpartra...lefullad a motor. Önindítózok pörög, de nem indul. Semmi kedvem a tűző napon szerelni a földön guggolva, elkezdem tolni visszafelé. Jó hosszú az út innen hazáig, sehol egy nyugodt árnyékos hely, végülis már a Weiss Manfréd úton egy fa árnyékában nekiállok leszedni a burkolatot, mert amúgy semmihez nem lehet hozzáférni szerelés nélkül, nem úgy van ez már manapság, mint anno a Danuvián. Hát.. úgy fogom fel, hogy mázlim van. LEESETT A GYERTYAPIPA! Az a helyzet, hogy az utóbbi idők szerelései során elmúlt az a rugóacél izé ami a pipában a gyertya végét szorongatja. Egyelőre visszaraktam anélkül, mást nem tehettem, elintéztem minden dolgomat délután amit terveztem, csak egyszer kellett megállnom a Hamzsabégi úton szerencsére veszélytelen szituációban amikor ismét leugrott a pipa. Késő délután még beszabtam és felszereltük a Marekban a fürdőszobára a harmonikaajtót,  "J" ugyanott egész nap nagytakarított a nagy meló után, aztán hazatértem Amapolára, ahol Deni kutya kitörő örömmel fogadott, merthogy vagy 4 órát volt egyedül a cockpitban, őrizve a hajót, mint egy igazi watchdog. Amikor elengedtem őrült száguldozásba kezdett, a gazdái nem fognak ráismerni jövő héten ha majd letelik a vakáció, erre a szélvészre, ami lett a dagadt szobakutyájukból.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr583163436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2011.08.18. 23:37:09

Szia Tengerész!

Merre is indulnál Amapolával sós vizet keresni? Jól emlékszem, hogy felfelé a Dunán indulva a Rajnán akarod elérni a tengert?

Szép napot!
Sün

Jonathan 2011.08.19. 08:42:52

Kedves Vilmos!
Honapok ota figyelemmel kiserem blogjat es csak gratulalni tudok! Nem is kivanhatok mast, csak jo egeszseget es hozza jo szelet, a többit tudom, hogy elöteremti. En magam is hasonlo almoknak elek, immar 10 esztendeje dolgozok Europa sziveben, s egyszerre azon kivül is. 5 ev mulva veszek egy 40 labas katamarant es elköszönök a szokasos vilagtol, nem akarok mast, csak elvezni a vegtelen tengert, a kek eget, a türkiz vizet. En megertem lelke vagyodasat, es teljes szivembol kivanom, hogy mihamarabb a hullamokat szelje Amapola fedelzeten szeretteivel. Oszinten remelem, hogy majd a hajo utjat is figyelemmel kiserhetjuk legalabb egy blog kereten belul!
Oszinte tisztelettel szeretnem megszoritani kezet: Jonathan

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.08.19. 18:55:42

@Jonathan: Welcome on board Jonathan! Mindig örülök, ha új olvasó jelentkezik! Köszönöm a jókívánságokat, hasonlókat a katamaránhoz!
süti beállítások módosítása